Junisorken , ? Juliana ?
Är det nån som har bild på Junisorken ? eller ännu bättre nån som har bild på Juliana eller har en avkomma efter henne ? Skulle vara kul å se lite för min ponny råkade va efter Junisorken & Juliana x)

Gå in på www.junisorken.se så finns de bilder och info om Junisorken där…

Juliana har väll lämna Orver? som tillomed är efter junisorken? :)

#3 Men det är väl Orver som "Pappasflicka" har, eller?

HAHAHojdå;O

Brukar inte junisorkens avkommor vara ganska stora?
Vet inte om de är speciellt stora…vissa kanske? Men det kan ju bero på modern oxå, hur stora de blir. Jag har ett sto efter Junisorken, hon är normalstor: 123 cm 

#6 & 7 , Orver är stor , men jag vet inte hur andra "junisorkare " ser ut . & tack så mkt , kul å se en helbror :D

Löndalas vilde bill är efter junisorken och bill är 129 cm

Min Nokia är oxå rätt stor 128,3

Det är jag som äger Plexis då, e. Junisorken u. Juliana. Kul att få "höra lite om" hans helbror, :D
Plexis är ännu ostartad p.g.a tidsbrist hos tidigare ägare, hur som helst så nu har jag iallafall köpt honom och han gör framsteg varje dag, planen var att kvala honom i början av Augusti. Tror mycket på min grabb, och när brorsan gått så bra så är det väl inte mer än rätt, haha nejdå :D

ooh va fin han va ! :D jättelik min orver i kroppen , fast min är fux ;)

Tack, vad kul att höra! :D
Är Orver utställd möjligtvis? :)

Orver e utställd med topp poäng!!

Qum är så OTROLIGT snygg! *dreggel* :D
#16, jasså? kul, kunde tro det :D du vet inte poängen?:)

jag tror det tp va 41 el nå…
Qum
99889=43 p
"Utmärkt rastyp, långa linjer. Mycket vackert huvud, välformad hals, utmärkt sida. Välbenad, rättställd.
Framåtgripande skritt. Bogfri trav med mycket bra hasarbete."

Ingen som har bild på Juliana ? (: Jooo jag tror de va 41 el 42 poäng , ;P nåt sånt - inte lätt att komma ihåg X) Qum va riktigt fin måste jag säga :D
fråga på www.gotlandsruss.ifokus.se om foto på juliana

# 21 okej tack (:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Puttar upp denna tråd så jag gärna måste ha reda på Orvers utställningspoäng. Har han fått 41p elr 42p? detta är jätteviktigt då hans mor skall avkommeprövas om ca 2 veckor.
Enligt blå basen har han fått 41 p 2005. Länk
Jag har Salli som är efter Junisorken och hon var ganska stor som 2 åring (ca 124 cm) men hon har inte växt så mycket sen då för nu är hon ca 126cm:) hon är även väldigt grov och har alltid varit det
har hästen Coco Chanel är efter Junisorken hon är ca 128 och har varit stor sen vi fick hon som fyra åring
#27 vi hoppas verkligen att du kör honom under 2min så att ahns mamma kan få Elit. När är er nästa start?

#23, 28 Jag har letat och Orver visades inte vid DalaRuss varken 2004 eller 2006. Han visades på RPAFs utställning Rättvik 2005 och fick 41 p, men det är den utställningen som redovisas i Blå Basen (#24). Orver har guldbelönats fler gånger, men var och när?
# nästa start kommer att bli på kalmarsdubbeltrav nästa helg så kalmar 15/7 och tingsryd 17/7. Han sprang nytt rekord på Östanåkra iår 2.00,4 så det börjar närma sig
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com
Hej Pernilla.
Jag pratade med Börje ang Orvers utställningsresultat igår. Jag har ingen aning om vem som lämnat den uppgift som stått i lojstahedkatalogen att Orver skulle vara visad med 42p 2005. Den har stått med ett bra tag nu. Jag har oxå letat o letat på flera hemsidor efter det resultatet men inte hittat något. Bara att han är visad med 41p 2005 i Rättvik.
2002 Visades han med 40p o blev res Bästa unghäst http://www.gotlandsruss.se/res_dr02.html
önskar att man kunde komma i kontakt med någon som har alla hans samlade utställningspapper elr nått. Kanske följde dem med hans pass o reg papper till den nya ägaren. Kan du hjälpa oss #30?
Ursäkta att jag kapar tråden men…
Pernilla!
Måste fråga dig om du även har gamla rsultat från förr? Dvs resultat som ännu inte finns redovisade i Blå basen.
Jag tänkte mest på Monita som har varit på många fler utställningar än de som står i Blå basen. Själv har jag inte kvar de protokollen då jag på den tiden inte var särskillt intresserad av utställningar. Visade henne mest för att alla andra sa att vi skulle göra det.

#31 Hurra! Då är Juliana klar för ELIT! "Minst två guldplaketter, varav den ena erhållits vid lägst ett års ålder och den andra vid lägst tre års ålder, på avelsvärderingsgrundande bedömningstillfälle med två olika auktoriserade domare." 2002 var det Kurt Larsson som gav Orver 40 p (DalaRuss Falun), 2005 var det Morgan Johnsson som gav Orver 41 p (RPAF Rättvik). Det innebär att Orver ger 30 avkommepoäng till mamma Juliana och hon räcker till ELIT: YES!
#32 Man önskar att Blå Basen vore 100% uppdaterad med utställningsresultat, det skulle onekligen underlättat. Jag har letat i gamla nummer av tidningen Gotlandsrusset.
#33 Ojdå!
Trodde att alla protokoll skickades någonstans förr i tiden för arkivering. Men så är alltså inte fallet. 
# 33 tyvärr så hade inga papper om uställning följt med i hans pass, vet bara att vi ställde ut honom 2008 och då fick han 39p.
Vad skönt att det löste sig ändå :)
Alexandra Wisén
ok vad bra! Har meddelat Börje om beskedet. Nu kan vi bara hoppas att Orver går under 2min innan premieringen oxå som grädde på moset :)
Har oxå hört att Orver fått guld flera gånger men hittade ingenting på nätet förutom det resultatet som jag länkade här. Bra bra.

Orver ställdes så vitt jag bara ut i Falun och Rättvik när han stod här hos Sofie!
Idag på Tingsryd knäckte Orver 2minuters gränsen :D slutade med seger på tiden 1.59,8* :D!!
Alexandra Wisén
Har meddelat uppfödaren Börje som blev stårlande glad! Tack för att du skrev! O grattis till duktiga kusken!