Tippa Östersund!
Tippa gärna loppen! :)
Men kom ihåg att detta bara är preliminära listor, den "riktiga" versionen kommer nog ut lite senare idag…
Kan börja med att tippa själv :)
**FREDAG 17 JULI
**Lopp 1: Det här tror jag Lina Scot tar hem. Men hon har två utmanare som bägge visat snabbare tider i år - Petro och Fe'rgus. En som har ett bra rekord men som inte gått det än i år är Gemini, kanske det är dags nu?
Lopp 2: Jikas Sunita Star har ett väldigt bra lopp och borde vinna detta. Men det krävs en tid under 2.30 för att vinna, Emmeros Gnista är en väldigt fin ponny och ger sig säkert inte utan kamp. Från tillägg finns Mercedes som har gått bra i år, men hon har för långt tillägg.
Lopp 3: Lina Sjöholm får en dubbel till att börja med, här har Flyt goda förutsättningar att vinna. God 2:a blir duktiga Sobel JSA, som säkert kan pressa rekordet! Kanske det blir upploppskamp?
Lopp 4: Saras Gimli har ett fint lopp, men formen är ett frågetecken. Har inte startat på ett tag. Jag tror att segraren blir Lilla Ariel, men någon kan mycket väl skrälla. Många hästar i fältet har inte startat på länge, så helt klart kan någon slå till med en stor rekordsänkning!
Lopp 5: Trippel för Lina Sjöholm - Lina Scot gör det igen! Hon följs av Fe'rgus och Rosenhälls Mawerick, och även Farmens Hyper kan blanda sig in i kampen om 2:a och 3:e platsen.
Lopp 6: Foxy Red är en väldigt fin shettis och kan säkert gå snabbare än rekordet. Har vunnit mycket lopp och Linnea Landström kör väldigt taktiskt. Bakom henne finns flera hästar med bra rekord, men ingen har riktigt presterat rekordet i de senaste starterna. Kanske Duracell av Friheten hänger med från samma volt? Det är olika på hur längesen det var hästarna startade, men vem som går fortast sitt rekord just på fredag avgör! Dock sätter jag närmaste utmanare som Emmeros Gnista.
Lopp 7: Kör själv!
Lopp 8: Lilla Ariel står ju riktigt bra inne, men Bäckdalens Picazzo är en mycket kapabel 3-åring som har vunnit två lopp. Hur fort kan han gå? Tror det blir jämnt mellan de två!
Lopp 9: Det här vinner Joas Pontus, jättebra lopp för han! Många av loppets övriga deltagare verkar vara i fin form, och jag tror att 2:a blir Hults Domenick, som gått mycket bra i de två senaste starterna. Sen är det helt öppet bakom, många gör säkert fina prestationer!
Lopp 10: Av att döma på startlistan så har A.C.'s Julia ett fint lopp, men av att döma på de senaste starterna så har Emmeros Filippe gått fortare och kan säkert göra det igen! Däremot tror jag att den mycket fina Stenstugu Hawaii kommer bjuda på kamp och jag tror att hemmakusken Matilda Bergström får sig en seger här!
Lopp 11: Katrinebergs Peps P. har ett fint lopp, undrar hur fort han kan gå? Det var ju ett tag sen han startade. Guldhagens Ajax visade en mycket god utveckling i förra starten och var bra 2:a då, och jag tror han får ytterligare en 2:a i raden. Som outsider håller jag Eucalyptus som utvecklas för varje start hon gör.
Lopp 12: Shettisarnas "0-lopp", svårtippat! Emmeros Amulett har bäst rekord, och startar här i ny regi. Freya är en fin shettis, hinner hon ikapp från sina tillägg?
Jag tippar söndagen någon annan gång, ska iväg till stallet och sen jobbet nu!
tar också och tippar, bara russlopp ifs!
fredag!
lopp 1. här kör jag själv fe´rgus. tror att dfet blir ett jämt lopp. fast jag tror att lina scot sätter hoven först i mål. born fighter har visat sig vara rigtigt fin iår också, fina tider. svårt att se i förväg..
? - ? - ?
lopp 3. flyt är en riktigt fin häst. det är svårt att tippa när man inte känner igen så många hästar. även frodo bagger och penni står bra till. torino har inte startat iår, har marika tränat? kommer farmens delta ikapp från tillägget? vi får se. kan bli hårt!
flyt - frodo bagger - penni
lopp 5. här kör jag också själv. jämt lopp. här står lina scot riktigt bra till! lilla du gick rekordet sist. inte så mycket mer att säga. jämna hästar.
? - ? - ?
lopp 7. en häst, rasmus raid! därefter blir det jämt!
rasmus raid - gervalds saga - bless
lopp 9. många jämna hästar även här. joas pontus har ju det bästa rekordet och står bra till så han kan nog bli bland dom tre. neith är en fin häst. svårt att tippa med så många hästar! nekter, lilla du och coco chanel travar frammåt dom med!
joas pontus - neith - lilla du
lopp 11. tyvärr ingen aning. :/
? - ? - ?
Okej, då ska jag försöka mig på att tippa söndagen med! Usch vad svårt det är att tippa rekordhandicap…. :P
**SÖNDAG 19 JULI
**Lopp 1: Montélopp, svårtippat… Airiel har vunnit två montélopp i år, men jag har sett både Lill Sorken, Bakelsen och Rosenhälls Mawerik göra bra montélopp. Många har jag ingen aning om hur de går under sadel, så det här blir ett öppet lopp!
Lopp 2: Stenstugu Hawaii verkar ha fin form, och vinner det här! Men bakifrån hotar Foxy Red och Bäckdalens Athena som båda gick mycket bra senast!
Lopp 3: Hults Etna verkar vara en fin ponny under utveckling, kanske hon kan slå till? Från tillägg finns Guldhagens Ajax som gjorde ett bra lopp senast på Boden, och från ytterligare tillägg har vi också Ellsa som verkar ha en hel del i sig, om det visar sig blir hon livsfarlig!
Lopp 4: Djuse brukar har fin form på sina hästar, Kraterns Hera har "bara" kvalat och gjort en start där hon blev diskad, och det var i maj. Hur fort går hon nu? Närmsta utmanare tror jag är blir Freya, som jag tror kan sänka någon sekund!
Lopp 5: Kör själv! Men jag tror att Flyt vinner.
Lopp 6: Åter igen - Stenstugu Hawaii. Duracell av Friheten kan också bli farlig, likaså Foxy Red.
Lopp 7: Russens snabblopp, det gäller att gå nära sitt rekord eller att sänka! Formstarkast i fältet ser Caroline Forsners kämpe Born Fighter. Petro har gått bra i år, men hinner han ikapp tilläggen? En outsider är Alexir, raden talar ingenting om hur fort han kan gå!
Lopp 8: Nej det här loppet passar jag…
Lopp 9: Från start har vi Glorias Gloss som utvecklats mycket i år. Men jag tror detta lopp kommer stå mellan tilläggshästarna Airiel, Flyt och Sobel JSA, och jag tror det blir Airiel som skär mållinjen först.
Lopp 10: Det här ser ut att handla om tre hästar, Emmeros Filippe från start, samt Bäckdalens Athena och Endymion. Blir nog en dubbel åt Cornelia Bergström, Bäckdalens Athena är en riktig kämpe och går nog segrande ur detta lopp!
Lopp 11: Lilla Du verkar vara i finfin form, även Juniflickan och Mr After Eight. Tror att Juniflickan travar hem detta.
Lopp 12: Bäckdalens Picazzo är en jättefin häst som säkert kan sänka mycket, och det här tror jag han vinner.
Tycker nog att denna tävlingsdag blir mer spännande än fredagens, rekordlopp är så pass öppna och allt kan hända! Stort lycka till allihopa! :)
fler tippningar!
knuff!
Putt tippar nog imorgon om jag hinner
tippar kanske sen :p

provar på en tippning ;d
fredag
lopp 1: Lina Scot
lopp 2: Emmeros Gnista
lopp 3: Flyt
lopp 4; Lilla Ariel
lopp 5: Lina Scot
lopp 6: kör själv!
lopp 7: Razmus Raid
lopp 8: kör själv!
lopp 9: Joas Pontus
lopp 10: kör själv!
lopp 11: Katrinebergs Peps P/ Guldhagens Ajax
lopp 12: kör själv!

Här kommer tippnigar för fredagen av caroline och matilda.
Lopp 1: Lina Scot - Fe´rgus - Nekter. Outsider: Born Fighter, petro
Lopp 2: Emmeros Gnista - Bäckdalens Athena - Jikas Sunita Star. Outsider: Chingachoc
Lopp 3: Flyt - Frodo Bagger - Sobel JSA. Outsider: Ronaldo
Lopp 4: Lilla Ariel - Bäckdalens Etna - Fakir II. Outsider: Minette III
Lopp 5: Lina Scot - Juniflickan - Lilla Du. Outsider: Fe´rgus
Lopp 6: Foxy Red om hon får ledning annars Bäckdalens Athena. Duracell av Friheten. Outsider: Emmeros Gnistan
Lopp 7: Razmus Raid - Gervalds Saga - Glorias Gloss. Outsider: Bless
Lopp 8: Bäckdalens Picazzo - Lilla Ariel - Freya. Outsider: Kölnäs Igor.
Lopp 9: Ariel - Joas Pontus - Lilla Du. Outsider: Charmgumman
Lopp 10: Foxy Red - A.C;s Julia - Kratens Athena. Outsider: Goofy
Lopp 11: Katrinebergs Peps P. - Hults Etna - Guldhagens Ajax. Outsider: Secret Sunrise
Lopp 12: Freya - Emmeros Amulett - Kratens Hera. outsider: Moa II
Ni får ha lite överseende med shettis loppen, då vi inte har någon större koll på dom längre. :P
http://carolineforsner.blogg.se/
Tippar fredagen nu.. måste vila ögonen en stund så kommer med söndagens tippning senare.. ;D
Lopp 1:
Gemini har efter de 3 senaste starterna kommit under 2.00 igen och tror
att han kommer kunna pressa ner emot 50 nu, För jag tror Sara vässat honom till detta!
Lina Scot är alltid vass och går hela vägen, gick en riktigt bra tid på hoting!! (bygdetrav).
Fe'rgus är en luring ibland, men han strider nog också där framme.
En outsider är Pärloito som tränar riktigt bra och är på väg tillbaka!
Lina Scot - Fe'rgus - Gemini / Pärloito.
Lopp 2:
Jikas Sunita Star gör väldigt bra lopp hela tiden tycker jag, hon är liten men hon kan verkligen röra på benen! Emmeros Gnista har den vassaste speeden på upploppet jag någonsin sett hos en shettis och vilja så det heter duga! Är hon på humör så strider hon om första platsen. tredje platsen går till Mercedes .
Outsider är Chingachoc som kvalade på en fin tid!
Emmeros Gnista - Jikas Sunita Star - Mercedes
Lopp 3:
Här kör jag själv..
Flyt gick en riktigt fin tid på hoting när det var bygdetrav, tror han gick 2.06 (?).
han och lina vinner plättlätt. Sobel Jsa står bra till i loppet men har gått lite olika tider de senaste starterna men jag tror att de kan sänka rekordet idag!
Penni är en riktigt fin häst, vill de sig så går hon fort och är med där framme.
Outsider får bli den jag kör Frodo Bagger, han känns fin men har bara gjort 1 riktigt snabbt jobb så han kanske inte har fart nog att räcka till i detta gäng.
Flyt - Sobel Jsa - Penni
Lopp 4:
vidöppet..
Bäckdalens Etna - Rosenhagas fritz - Broängens Ericeira
Lopp 5:
Juniflickan gick riktigt bra på Hoting som tvåa bakom Lina Scot då gick hon 2.00.3!
Lina scot står riktigt bra till här också och tar nog över efter 1000 m och vinner med några längder. Fe'rgus står en bit bak men jag tror han jagar ikapp!
Lina scot - Juniflickan - Fe'rgus
Lopp 6:
Emmeros Gnista gör alltid bra lopp tycker jag och här står hon bra till !
Emmeros Filippe gick rekord i senaste starten och kan nog gå ännu snabbare!
Pondus Z tar nog tredje platsen..
Emmeros Gnista - Emmeros Filippe - Pondus Z.
Lopp 7:
kör själv..
Som sagt, Razmus Raid = Kriteriet nästa.. MEN, tycks ha hört att han är lite hetsig och har galopperat och kanske de kan fälla honom? Kan inte tänka mig att något annat kan fälla denna supersnabba herre! Står han på benen är vi andra statister!
Gervalds Saga är en bra häst också och gick en fin tid senast.
Bless är också en favorit och var riktigt fin på Hagmyren senast då hon gick rekord!
Outsider får bli min egna Hults Raptor, han kan gå en fin tid idag men räcker nog inte han heller.
Razmus Raid - Bless - Gervalds Saga
lopp 8:
Freya har gått bra men verkar köra varannan diskad så det kanske blir d i raden nu?
Lilla Ariel gick en fin tid sist och här har hon lätt motstånd!
tredjeplatsen tar Bäckdalens Picazzo!
Lilla Ariel - Freya - Bäckdalens Picazzo.
Lopp 9:
har häst till start…
Joas Pontus har världens läge här! har gått fortast och gör det nog igen!
Lilla Du verkar hittat rätt på sig själv och benen nu och går fina tider!
Coco Chanel är ojämn men har kapacitet att gå under 2 min.
Hults Defekt kommer det göras kuskändring på, Anna brandell ska köra och det kan gå vägen idag! :)
Outsider - Grusaren! Åker man en bit så har man nog laddat inför detta ;)
Joas pontus - Lilla Du - Coco Chanel
Lopp 10:
Emmeros Filippe står bäst till här och tror det blir seger!
Foxy red går runt 40, kanske kan gå under 40 igen idag ?
Duracell av Friheten kan vara med där framme utan galopp!
Emmeros Filippe - Foxy Red - Duracell av Friheten.
Lopp 11:
Hults hästar i all ära ! men hon är ju vacker, Hults Etna, och hon har gått neråt i tiderna fort och jag tror att hon idag går riktigt fort och bara springer ifrån alla! :D
Secret Sunrise är också riktigt fin och har varit ifrån ett tag, kanske tänder till igen?
Hon kvalade under rekordet på Lycksele och såg riktigt fin ut!
Chelsie har bara gjort en start.. men tror det gömmer sig en snabbing där!
Hults Etna - Chelsie - Secret Sunrise
Lopp 12:
Emmeros Amulett har flyttat upp till Övik, hon gjorde några starter på Hoting och jag tror Felicia här lärt sig lite mer om hästen nu och jag tror de kommer gå fort idag!
Freya har ett bra lopp och är nog där framme.
Kraterns Hera är nog i fin författning och kan vara med!
Freya - Emmeros Amulett - Kraterns Hera.
fler tippningar! :)

Här kommer våra tippningar Söndag:
Lopp 1: Airiel - Bakelsen - Alexir. Outsider: Born Fighter
Lopp 2: Stenstugu Hawaii - Emmeros Filippe/Bäckdalens Athena/Foxy Red.
Lopp 3: Hults Etna - Thujas Carat - Tigerlilja. Outsider: Ronaldo
Lopp 4: Freya - Kratens Artemis - Emmeros Amulette. Outsider: Bulten
Lopp 5: Flyt - Razmus Raid - Sobel JSA. Outsider: Björksta Guten
Lopp 6: Johannensbergs Neon - Stenstugu Hawaii - Foxy Red. Outsider: Emmeros Gnista
Lopp 7: Born Fighter - Ozzy - Petro. Outsider: Fe´rgus
Lopp 8: Rosenbergs Harmoni - Lilla Ariel - Fakir II. Outsider: Bäckdalens Etna
Lopp 9: Flyt - Sobel JSA /Airiel. Outsider: Gervalds Saga
Lopp 10: Emmeros Filippe - Bäckdalens Athena - Endymion. Outsider: Chingachoc
Lopp 11: Björksta Guten (dagsform?) - Juniflickan - Charmgumman. Outsider: Coco Chanel
Lopp 12: Minette III - Bäckdalens Picazzo - Freya. Outsider: Fakir II
putt
Puttar! :D

Tippa mera nu! :D
Söndagen
Lopp 1. Muskelknutten,Garrilina eller Hults Defekt.
Lopp 2. Broängens Ericeira, Foxy Red eller Goofy.
Lopp 3. Hults Raptor, Russe eller Macorapid.
Lopp 4. Kör Kraterns Smoothie. (tippar ej)
Lopp 5. Farmens Delta, Dar´s Ecco eller Razmus Raid.
Lopp 6. Johannesbergs Neon, Danstorps Kajsa eller Granit II.
Lopp 7. Fe´rgus, Kålmans Polar J:R eller Gemini.
Lopp 8. Broängens Ericeira, Saras Gimli eller Lilla Ariel.
Lopp 9. Muskelknutten, Ripadals Valle eller Sobel Jsa.
Lopp 10. Harobar, Chingachoc eller Pondus Z.
Lopp 11. Åkres Reidar, Juniflickan eller Ossy.
Lopp 12. Kör Kraterns Smoothie (tippar ej).
nu tar jag och tippar söndagen, bara russens lopp!
lopp1. 15 hästar som ska gå under sadel. lill sorken vann monté loppet förra året, ska det hända igen? fast jag vet ju att matilda har lite problem med ryggen just nu, hoppas hon kan rida ändå :D vi har ju muskelknutten och kim moberg också. airiel och cornelia bergström har ju visat sig vara ett bra par i monté. bakelsen och hults defekt har ju också visat sig kunna det där med monté. born fighter, alexir och rosehälls mawerik kommer nog snabbt bakifrån, men hinner dom ikapp?
airiel - muskelknutten - lill sorken
lopp3. har tyvärr ingen koll alls på dessa hästar men jag tror ronaldo vinner.
ronaldo - hults etna - tigerlilja
lopp5. många jämna hästar står på start (fyt, rasmus raid, jolly jojo osv). farmens delta tror jag kan ta hem det här med lill sorken hängandes efter hela vägen in i mål. därefter kommer björksta guten.
farmens delta - lill sorken - björksta guten
lopp7. här kör jag själv. svårtippat. tror born fighter och kålmans polar j:r kommer vara långt därframme.
? - ? - ?
lopp9 också avårtippat, många jämna hästar. tror flyt vinner.
flyt - airiel - soleb jsa
lopp11. lilla du vinner nog!
lilla du - mr after eight - neith
Fredagen:
Lopp 1: Born Fighter
Lopp 2: Jikas Sunita Star
Lopp 3: Flyt
Lopp 4: Lilla Ariel
Lopp 5: Lina Scot
Lopp 6: Emmoros Filippe
Lopp 7: Razmus Raid
Lopp 8: Bäckdalens Picazzo
Lopp 9: Joas Pontus
Lopp 10: Foxy Red
Lopp 11: Hults Etna
Lopp 12: Emmeros Amulett
Söndagen:
Lopp 1: Muskelknutten
Lopp 2: Stenstugu Hawaii
Lopp 3: Ronaldo
Lopp 4: Freya
Lopp 5: Flyt
Lopp 6: Foxy Red
Lopp 7; Born Fighter
Lopp 8: Jikas Juliana Star
Lopp 9: Katrinebergs Indie
Lopp 10: ChingaChoc
Lopp 11: Juniflickan
Lopp 12: Minette ||
Lycka till :)
Vad kul att det är många som tror på jag och Gemini :)

Kul att många tror på mina pållar också! Formen för tilfället kan jag meddela är mycket fin men dagsformen ska ju stämma också! Born Fighter har som sagt aldrig startat monté men jag har tränat en hel del och han går väldigt bra men jag vet inte hur han tänker sköta sig bland häst!

orkar inte tippa just nu , men jag kan redan säga att jag tror Muskelknutten och Kim tar hem monteloppet. jag red knutten sist på östersund i monte och vann med hela upplopppet, joggade därimot sista varvet då också! :)
lopp 1:Lina scott, Fe´rgus, Born Fighter
lopp 2: Emmeros gnista, Jikas sunita star, Danstorps kajsa
lopp 3:Flyt, Sobel JSA, Farmens delta
lopp 4: Lilla ariel
lopp 5: Lilla du, Juniflickan
lopp 6: Emmeros gnista, Pondus Z, foxy red
lopp 7: kör själv
lopp 8: Bäckdalens picazzo, Kölnäs igor, Freya
lopp 9: Joas pontus, Lilla du, Hults domenick
lopp 10: A.C's julia, foxy red, Duracell av friheten
lopp 11: Katrinebergs Peps P, Hults etna, Secret sunrise
lopp 12: Emmeros amulett, Freya, Stintans trocadero