Preliminära startlistor Åby
Det skall bli 5 st kat A lopp & 4 st kat B lopp.
Någon som kan få fram preliminära startlistor?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vilka lopp blir inställda?

Kan någon gärna skriva vilka proppar som inte blivit av, för ja anmälde mina hästar till 3 proppar (russ).. känns ju inte som att alla mina 3 kom med då om det endas var 4 russlopp, så kan ju vara bra o veta om de inte vart ngt som blev av!
jag ringde dom sa att monten ej blev av inte heller de långsammaste russloppet och propp 12 tror ja
Putt!

Startlistorna finns på SPTF…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Men är de inte fel i lopp 4 där står ju ingen på start utan första hästen står ju på 1660 ?

det är rätt, då grundtiden ligger ifårn 2.22 och hästen har ett snabbare rekord. första häst står på 1660m för att den har snabbare rekord helt enkelt :)

#7 VeronicaP har rätt, enligt de senaste direktiven från SPTF skall hästarna flyttas fram om volterna framför första häst är tomma.
Så här står det på SPTF.nu i nyhetsarkivet från den 17 juni
"Vid telefonmöte den 16 juni beslutade SPTF:s styrelse att tolkningen att lopp utskrivna med rekordhandicap ska undantas från §25 i reglementet upphör att gälla med omedelbar verkan.
Det innebär att om det vid startanmälan visar sig, att ingen häst ska starta från loppets grunddistans, ska startanmälda hästar – med bibehållande av inbördes distansskillnad – flyttas fram så, att främsta volten startar från den angivna grunddistansen i samtliga lopp."
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#7 Det är som Ryttarn skriver , de var ju uppe för ett tag sen här på forumet och sen kom de nya direktiven på SPTF