Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1182 ggr
Emystroll
0

Preliminära startlistor Åby

Det skall bli 5 st kat A lopp & 4 st kat B lopp.

Någon som kan få fram preliminära startlistor?

sandraedv
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vilka lopp blir inställda?

Frickan_mary
0

Kan någon gärna skriva vilka proppar som inte blivit av, för ja anmälde mina hästar till 3 proppar (russ).. känns ju inte som att alla mina 3 kom med då om det endas var 4 russlopp, så kan ju vara bra o veta om de inte vart ngt som blev av!

sandraedv
0

jag ringde dom sa att monten ej blev av inte heller de långsammaste russloppet och propp 12 tror ja

sandraedv
0

Putt!

ryttarn
0

Startlistorna finns på SPTF…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

Men är de inte fel i lopp 4 där står ju ingen på start utan första hästen står ju på 1660 ?

Emystroll
0

det är rätt, då grundtiden ligger ifårn 2.22 och hästen har ett snabbare rekord. första häst står på 1660m för att den har snabbare rekord helt enkelt :)

ryttarn
0

#7 VeronicaP har rätt, enligt de senaste direktiven från SPTF skall hästarna flyttas fram om volterna framför första häst är tomma.

Så här står det på SPTF.nu i nyhetsarkivet från den 17 juni

"Vid telefonmöte den 16 juni beslutade SPTF:s styrelse att tolkningen att lopp utskrivna med rekordhandicap ska undantas från §25 i reglementet upphör att gälla med omedelbar verkan.
Det innebär att om det vid startanmälan visar sig, att ingen häst ska starta från loppets grunddistans, ska startanmälda hästar – med bibehållande av inbördes distansskillnad – flyttas fram så, att främsta volten startar från den angivna grunddistansen i samtliga lopp."

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

#7 Det är som Ryttarn skriver , de var ju uppe för ett tag sen här på forumet och sen kom de nya direktiven på SPTF