Hur tränar DU ?
Ja .. hur tränar du din häst ? Hur ser ett träningsschema för din häst under 1 veckas period .. ? Hur många dagar kör du ? När du kör, vad tränar du just då ? Berätta .. :) Kör du intervaller, backe ? Ridning ? Longering ? Hur länge tränar du och i vilka gångarter ?
Behöver MKT tips och idéer på olika träningsidéer typ .. P

Hag försöker Köra varannan dag, varierar min träning, kör intervaller i ella fall en gång i veckan. har inte så mkt backar så de blir inte så mkt med de, men skrittar även curre ngn gång ivbland så han får strecka på sig. o länga ut stegen.. braskritt bra trav..

Jag tkr det finns ganska många tränings- "trådar"..Heheh =)=) Menmen
den här veckan har det sett ut så här för mitt russ:
Måndag: Red ca 40 min o klättrade i skogen
Tisdag: Vila
Onsdag: Joggade 6 kilometer på slingan o hade shettisen på släp.
Torsdag: Vila
O på fredag så ska han: ut o skritta lite bara..
Lördag: Snabbjobb på banan (sista snabbjobbet på banan innan första start)
Söndag: Vila.
O för Shettisen ser det ganska lika ut, men sen är det juh olika jag brukar longera/löshoppa då o då också o träna dressyr men inte denna veckan..:D:D:D

Det är olika men ja skriver som #2 = denna vecka:
Måndag: Reds ut i skogen.
Tisdag: Körde typ 3 intervaller men inget stämde så jag körde hem sen..
Onsdag: Hoppträning på ridbanan.
Torsdag: Vila
Fredag: Går på släp
Lördag: Rids på Valla
Söndag: Hopptävling :)
Blir en rätt hård helg men hon tycker det är rätt kul..
//Mickan

Jag brukar försöka träna varannan dag, blandat. Både Hanna och Ginny både körs och rids. kan skriva hur den här veckan sett ut!:)
Måndag:Hanna,Ginny körda, värmer upp med jogging, sen fick det pressa på varnadra(lite svårt me vår smala väg) och vi körde lite fort.tränade ca 40min.
Tisdag:Hanna körd,Ginny riden.En längre,något lugnare runda.
Onsdag:Vila
Torsdag:Hanna riden, trav,galopp, med coolan så en del fart blev de jue! :)
fredag:hanna vila
Lördag:Hanniz tävla!
Eftersom hanna ska tävla imorrn var den här veckan annorlunda för hennes del, annars blir hon mest riden och en del dressyr,hopp träning:)

zoylett brukar tränas ganska ofta& vissa veckor lite hårdare,men en vecka gick hon :
_Månd: jogga i 50 minuter.
_
Tisd: vila
Onsd: två intervaller. 500 meter + jogging i 30min
Tors:vila
Fred: vexlande tempo 1mil
Lörd: mykt skriitt&jogging. Dra på i 700m
Sönd: jogga 40 min
Det är dte som har funkat bäst på henne. Varierande,på vilka dfagar hon går snabbjobb men försöker köra snabbjobb. en gång i veckan eller varannan.

Kan väl säga bara lite rent generellt, brukar köra 3ggr i veckan. 1 mil varje gång, tar ca 40min beronende lite på hur mycket man skrittar. 2 av gångerna kör jag intervall 2x500. 1 gång kör jag långsamt. Långsamkörningen brukar vara nästan lika krävande som när de går intervaller, bara det att de inte går några snabba tider. Skrittar ganska mycket. När jag kör intervaller 4 skrittpauser + skritta i början och skritta av. Långsamt 2 skrittpauser + skritta i början och skritta av.
Ett helt träningspass består aldrig av enbart joggning!
Blir inte så mycket träning under sadel, mest på vintern. Använder inte skrittmaskin så myclet heller.

En typisk vecka för mina hästar brukar se ut såhär:
Måndag: Joggingtur i ca 50 min
Tisdag: Vila
Onsdag: Intervall träning
Torsdag: 6 km i ett lite högre grundtempo
Fredag: Joggingtur 40 min
Lördag: Snabbjobb på banan
Söndag: Vila (ibland händer de även att ja rider ut o bara skrittar dom)

denna veckas träning
mån: kör ca 8 km,lugnt tempo, växlar mellan skritt och jogging,
tis: promenad i skogen ca 30 min
Ons: Joggar i ca 3 km. Springer fortare 500 meter, lugnt 50 m osv. När vi kommer fram till den jobbiga biten(ganska djup sand) får han springa fort. det ger mest eftersom han springer som bäst efter rejäl uppvärmning-3 km jogging hem.
Tor: Longer
Fre: vila
lördag: (idag blir det ganska tufft jobb,sand backe osv. det är väl ungefär 1.5 mil fram o tillbaka i tung sand.) skritt i minst en km efteråt.