Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1722 ggr
Granit-Jimbo
1

Tippa Rommes dubbel!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Någon som är sugen att tippa lite? :)

zorken-
0

Tippar bara de två monteloppen för kategori B.

Fredagens montelopp:(Rider själv nummer 3 Celtic)

Blexter:Gjorde en fin insats i sin senaste montestart som slutade med en tredje plats på en hygglig tid.

Denna ponny tror jag är urstark och går hela vägen in,skrällbud?

Abdulla:Har en fin montestatistik,och är nog inte sämre idag.

Får han åt sig täten och kan dryga ut vinner han nog.

Celtic:är fortfarande orutinerad i monten och bör därför inte räknas med i segerstriden,trots sina fina tider i sina få starter.

Han går hela vägen in och borde räcka till en pallplats.

Tycho:har verkligen visat framfötterna i monten,och har fältets bästa tid i raden.Han spurtar till seger i detta lopp!

Lojsta candle ligt:Är en rutinerad monte dam som kan skrälla om allting stämmer denna dag.

Micklo nick:har gjort det bra ifrån sig för sadel både i år och ifjol,idag går han under två minuter men kommer det att räcka?

Livia:Har vad jag vet inte gjort någon monte start,men kan hon hävda sig lika bra under sadel som för vagn är hon farlig trots sina tillägg!

jag tror det kommer bli ett rafflande tempo hela vägen.

tycho-Abdulla-Micklo nick outside:Blexter

Söndagens montelopp (Här har jag med egentränade lojstaskolbein):

Tussilago II:Har kvalat för sulky på bra tider för klassen.Går hon lika bra i monte räcker det nog till en pallplats kanske?

Osir is:är relativt nystartad för vagn och har gjort bra ifrån sig med placeringar och rekord i varennda start.En outsider.

harriet:vet jag gjorde en montestart under eskilstunas dubbelhelg och presterade bra.Denna dam springer nog lika bra i monte som i trav skulle jag tro och är nog med i segerstriden.

Lojstaskolbein:debuterar i monte för dagen,vilket kan bli intressant.

dock tror jag inte han räcker till seger idag,men håller han sig på benen med duktiga Lina i sadeln skall dem nog kunna få en rosett.

Pingla trott:är mitt segerbud.I raden har hon sprungit lika fort i båda varianterna,och presterar nog ännu bättre idag trots att hon är ny i monten!

Det är en stark dam som sällan ger sig.

oliver pascal:har gått bra i monte och kan nog knipa en andra plats,eller tar han in sina tillägg på Pingla trot?

Små snål:har gjort det bra,dock räcker det inte till seger idag.

ville vix:debuterar i monte vilket är intressant,kan han gå lika fort i monte som för vagn?

Men han har sina tillägg och kommer att få jobba för att ta in dem.

Pingla trott-oliver pascal-harriett outsider :Ville vix

dextrosol
0

Lopp1

Romme inleder dubbeltravs helgen med ett öppet lopp på 6 ponnyer där alla förtjänar att vinna.

Min vinnare i loppet finns på 20m tillägg: 5. Berghults Revolt. Berghults Revolt gjorde finfina lopp på Linde senast och gick även bra tider. Om Revolten misslyckas med segern så kan 6. Haley vara lösningen från 100m. 3:a tror jag blir 3. Borka.

Chans: 5-6-3          Spets: 3. Borka

Lopp2

Monté är inget jag förstår mig så mycket på, men om jag ska gissa så tror jag att 4. Tycho är rätt ponny för seger uppgiften, Tycho gjorde ett bra lopp på Linde då han vann och jag tror att monté inte ska vara någon nackdel. 2. Abdulla vann senast på helgens bana Romme och ska nog kunna gå bra inom montén också, formen verkar bra. Vi får inte glömma att nämna 1. Blexter som gick bra i förra montéloppet då på Gävle.

Chans: 4-2-1          Spets: 1. Blexter

Lopp3

Helgens första lopp med 15 hästar i.

Jonathan Gustavsson är på hemmaban och kommer att bli farlig i helgen, jag tror att han tar hem lopp 3 med 8. Månstorps Larizza som har fått exakt samma spår och distans som senast på Bergsåker, det kan bli en revansch efter diskningen senast. På 1880m hittar vi den farligaste konkurrenten för Larizza: 15. Butterfly som var knappt 2:a efter Emmeros Imponera på Linde senast. 3:a blir 6. Icent

Chans: 8-15-6          Spets: 1. Jack Sparrow

Lopp4

14. Tindra Lill har 140m tillägg men eftersom detta är ett 2140m lopp så har Ida Riesterer gott om tid att gå om ledaren för att sedan klippa målsnöret först. Tindra har inlätt året bra men de bra siffrorna har bytt ut sig mot 0:or dock så finns en 1:a kvar. 8. Bergas Flisa har hittat formen och kommer trots spåret vara snabbast från 2180m. 3:e platsen tar 13. Alize

Chans: 14-8-13          Spets: 3. Granato

Lopp5

11. Hugo III har dominerat på Linde och Jim Berg är den ponnykusk som vunnit flest lopp på Fornaboda 2011. Om Hugo III är lika bra på hemmaplan som han är på Linde så kan Romme lika gärna ge honom 1:a priset innan loppet börjat. Från start så kan Nora Lindberg ta revanch på Jim Berg med 4. Farmens Razer som kom 3:a i samma lopp som Hugo III senast på ungefär samma avstånd. 3:a blir nog 7. Skrållan C.C.

Chans: 11-4-7          Spets: 4. Farmens Razer

Lopp6

15. Gabriel Gross gick bra senast och spetsade sitt rekord på Visby, nu är Ekberg tillbaka på fastlandet och nu gäller det att Gabriel går lika bra som på Visby, Gabriel har aldrig tagit en seger men på Fredag kan det vara dags. 10. Pumba J. gick två topptider på Bergsåker för en månad sedan och måste gå dessa tider igen för att ha en chans att vinna. 4. Tussilago II har jag aldrig sett live, men på papper ser det kanon ut och jag utgår från att diskningen senast var en liten miss, denna tussilago blir en outsider.

Chans: 15-10-4          Spets: 3. Osir Is

Lopp7

10. L.A.Power tar en platsplacering i nästan varje start och min magkänsla säjer mig att detta kan vara Manbergers bästa chans för dagen. 14. Stenstugu Nudolla är på hemmaplan och får nästan samma kommentar som föregående, Nudolla har dock 40m extra att ta in på övriga. 2. Trolleby Melon trivs i ledningen och har fått ett kanon lopp med passande motståndare, Melon kom 4:a i Lindes lilla pris och såg kanonfin ut, formen finns där och Melon är rätt så startsnabb.

Chans: 10-14-2          Spets: 2. Trolleby Melon

Fler tippningar kommer inom kort

dextrosol
0

Lopp8

4. Abdulla har gått bra lopp och ska även gå ett montélopp samma dag som detta sulkeylopp, jag tror inte att det ska vara en nackdel, om inte så vinner han lätt. 2:a i mål blir 3. Pros Minolta som har en rejäl vinnarskalle och Minolta har även riktigt bra form. 1. Alize tar 3:e platsen av dessa 5 hästar

Chans: 4-3-1          Spets: 1. Alize

Lopp9

Lång distans på loppet (2140m) för att vara ett shettislopp, men segern går nog till 5. Gransjöns Kinder som är på hemmaplan och som dock inte har vunnit på 3 starter nu, men formen verkar det inte vara något fel med. 4. Butterfly står 120m tillägg men har gott om tid att runda fältet, Butterfly gjorde ett bra lopp senast på Linde men får tuffa konkurrenter i helgen. 1. Mimas Disney har visat upp sin speed och den kan göra att Felicia Jansson kan få en bra placering, Disney är enda hästen på start.

Chans: 5-4-1          Spets: 1. Mimas Disney

Lopp10

15. Pärito står på distansen 2340m och har gott om tid att hinna till ledningen, Pärito har inte vunnit på länge nu men ska nog kunna få in nosen först här. 12. Raiba blir min 2:a, Raiba har jag inte sett starta på länge, men Raiba verkar att fått in formen. En varning läggs in här på 8. Aristocrat som gjorde en otrolig uppvisning senast på Linde, Aristocrat har inte startat sedan 2008, men efter 3 kval så satte Aristocrat nytt rekord på 4sek. Dagens hetaste outsider.

Chans: 15-12-8          Spets: 1. Pingla Trot

Bianco
0

Har man inget bättre för sig så kan man ju alltid göra ett försök.

Lopp 1: stella c.c./bergshults revolt - haley - borka

Lopp 2: Tycho - Celtic - Blexter

lopp 3: icent- mermax - L.A Geronimo

lopp 4: skarvikens maskot - prins douglas - tindra lill

lopp 5: smedens blixten - bonfire - skrållan c.c

lopp 6: karismas L.A tim - gabriel gross - hults zenito

lopp 7: balla allan - L.A power - jack sparrow

lopp 8: pros minolta - alize - stuves monopol

lopp 9: butterfly - mimas disney - gransjöns kinder

lopp 10: pärito - aristocrat - atlas tt

lopp 11: hugo III - lugnets lyra - balla allan

lopp 12: coco chanell - celtic - kålmans polar J:R

lycka till allihopa, hoppas på en trevlig helg med kanon väder!

dextrosol
0

Lopp11

Jag tror på den travsäkra 12. Linhagens Famous i detta lopp, Famous har tagit bra placeringar de senaste starterna och även bra tider, jag tror att ännu en 1:a är på väg i helgen. 5. Lugnets Lyra galopperar ofta men satte senast ett nytt rekord, om Norring kan få hans Lyra att gå ännu ett nytt rekord så kan han vara där framme och strida om segern. Vem som blir 3:a är svårt att säja, jag tror mycket på 10. Hugo III men samtidigt vill jag nämna 15. Balla Allan som är sugen på en placering efter två oplaceringar senast (dock med bra tider).

Chans: 12-5-10/15          Spets: 1. Bonfire

Lopp12

Vore detta någon typ av spelform så skulle jag spika 7. Coco Chanel i detta lopp. Coco står endast 100m tillägg och har nyligen gått nytt rekord på 1.49,6, loppet blir nog lekande lätt. 2. Celtic blir min 2:a, Celtic fick det tufft på Linde men visade på Romme senast att Celtic inte är något dålig alls, otur på Linde antar jag. 3:a tror jag blir 3. Embla Tess

Chans: 7-2-3          Spets: 3. Embla Tess