Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: träning
Läst 586 ggr
fredrikaa
0

samma träning med din häst?

Vissa hästar lessnar på att göra samma saker varje gång du kommer till stallet. Om du alltid kör din häst lessnar den, det säger sig det själv. VARIERA ER! (det är inte farligt) Ut och promenra även kanske du och din häst mår bra av ett jogg pass?

Eller så kan man börja longera. Om man är förstor för att rida kan man be andra åxå XD HÄSTAR tröttnar på att alltid göra samma sak.

Även då om ni bara lunkar på pass eller varierar men alltid att allt ska vara baki vagn. Släpp vagnen, vissa hästar lessnar på trav därför just det kanske? låt hästarna få lite omvälig ;D Det mår dom inte dåligt av.

//Fredrika, nu fick jag säga om vad jag tycker om samma träning! BYT VARIERA ER!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

jonasjo
0

Men jag tror dom flesta har lite variation på sin träning Fundersam

casandra
0

Ja, de flesta vet redan att deras hästar mår bäst av varation, de som inte vet det kommer ju isf märka det inom en snar framtid. Jag tar för givet, att de flesta här vill sin hästs bästa. Tror inte vi behöver "påminna" om det här med varation. Dessutom så skrivs det om det i var & varannat forum :)

divansson
0

har bara lite variation.. :P eller, själva träningen är densamma, men dagarna imellan så kan jag tex gå i skogen, longera mm.. det är enda variationen för mig.. men han är alltid lika glad och pigg är man ska ut och träna, så han har inget imot det heller.

FridaSimonsson
0

varierar alltid..

fredrikaa
0

#alla# alla vet inte det…. Men jag varierar alltid i ridning.!!!!

för om hästen gör alltid samma lessnar den!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se