startlistor solvalla 20 aug
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
listor från kanal75
Tråkigt med så många inställda lopp. Varför anmäler folk inte? :(
Tack för listorna.
Verkligen JÄTTE tråkigt att inte alla lopp blev av. Kanske är för att tävlingsdagen ligger efter två dubbeltrav i helgen.
Jag som ville starta i Gräsmans minneslöpning :(

Någon som vill tippa dessa 7 lopp
Enkelt, fanns inget att anmäla till. Vi har 4 shettisar med rekord 2.29-2.30 som gärna startat, men i vilket lopp? Jag vet inget om russ propparna, men det skulle funnits nåt 2.35 -lopp och nåt 2.30-lopp. Det 2.26 intervall handikapp- som bara gynnar ponnyer med rek 2.10 och bättre..hur många sådana finns det? Inte tillräckligt för att fylla ett lopp iaf. Sen är det inte många shettisar , vid den här tidpunkten på säsongen , som fortfarande går 3.30. Tydligen inte ens 3.17 ( dit hade vi anmält vår som går 3.07) tyvärr missade jag att det fanns en reservpropp på 3.12 -som passat henne bättre. Slarvigt läst av mig, jag kollar ju bara shettispropparna, och reserv propparna stod sist, efter russ propparna. Vi har 8 start ponnyer, bara shettisar , som gärna hade startat, men fanns helt enkelt inga lopp. Tyvärr ser det likadant ut på Eskilstuna den 28, Vi kan bara starta 2 av 8, jättetråkigt…
Anna Manberger, www.stuterila.se
dessutom är det hemskt irriterande att inte kunna starta L.A Geronimo, som verkligen hade behövt starta, om vi ska dra ner honom hela vägen till Jägersro , för derbyt . Han har inget lopp, varken nu på Solvalla eller Eskilstuna…vi får ta med och träna på tävlingsdagarna istället
Han hatar att stå på dryga tillägg..
Jag kan ha fel, har inte läst statistiken så noga, men det finns väldigt många ponnyer som har rekord mellan 2.55 och 2.30 och i början av säsongen många 3.30 och ostartade.
Så här på hösten så borde det räcka med ett slags "noll lopp" där grundlagen bestäms av den långsammaste som anmäls ut. till exempel 3.00 och sämre.
sen skulle man ha ungefär 3.00, 2,50, 2,45, 2,35, 2,30,
hur man ska få lopp åt de allra snabbaste shettisarna vet jag inte. Det är ett problem. De kan inte ha ett eget lopp- det finns helt enkelt inte tillräckligt många under 2.25 ( det loppet blev inställt nu i helgen på Romme ) knappt 2.27. Man måste nog ha grundlag 2.30 för att det ska bli tillräckligt med ponnyer. Men om man sätter intervallhandikapp på ett sådant lopp ( som man ofta gör ), så "kan" man inte anmäla de som har 2.30 i rekord..utan de bör vara 2.30 med rekord handikapp
Eskilstunas proppar ska bli mycket intressant att se resultatet av. De lopp som vi var hänvisade till ( eftersom loppen är stängda med tid ) med våra, alldeles för många, 2.30 -ponnyer var
tillägg 20 m för hästar med rekord 2.15 och bättre. Alltså nån form av superintervall handikapp där alla ponnyer som har rekord snabbare än 2.35.0 men långsammare än 2.15 står på start..
i praktiken blir ju det ett lopp för ponnyer 2.18 och bättre kan man säga- hur många finns det som går snabbare än 2.18?
Iden att stänga loppen är inte helt fel, och lite kul att det bara 20 m tillägg, men jag tippar ändå att propp 2,3,6 blir inställda.
Här kommer en tippning!
Lopp 1: Mossa Mysan - Hugo III - Discopärlan
Lopp 2: Te-Quila - Lg:s Alfa Romeo - Tejas Pegasus
Lopp 3: Maxxum - Winnica - Tindra Lill*
Lopp 4: Discopärlan - Emmeros Jennie - Talls Pysen
Lopp 5: Skarvikens Disa - Skarvikens Maskot - Pingla Trot
Lopp 6: Maretto - Livia - Tycho
Lopp 7: Doggelito - Dalsgårds Diana - Granit II
Lycka till alla!!:D
Vi kan inte komma tyvärr då Solvallas tävlingar sammanfaller med Riksutställningen för Gotlandsruss samma dag.
Annars hade vi passande proppar.
#5 Ja, vi tänkte pröva lite nya proppar. Men missa nu inte reservpropparna. De står efter russpropparna och innehåller kortare intervaller.
De kanske passar dina shettisar bättre? Bara att anmäla så får vi se vilka lopp som folk vill starta i.
tippningar
LOPP 1: Kör själv
LOPP 2: TE-QUILA - LG:S ALFA ROMEO - TEJAS PEGASUS
LOPP 3: MUZTANG - MAXXUM - KÅLMANS PRIMAVARA
LOPP 4: KÖR SJÄLV
LOPP 5: SKARVIKENS MASKOT - PINGLA TROT - GABRIEL GROSS
LOPP 6: MARETTE - MARIANNE - ROMETTE NICK
Alice Molin

7 öppna lopp som är väldigt svårtippade, men jag ger det ett försök
Lopp1 Lopp2
7. Hugo III 3. Te-Quila
1. Stella C.C. 1. LG:s Alfa Romeo
4. Linhagens Urkan 6. Tejas Pegasus
9. Discopärlan 2. Åxå Dar
5. Mossa Mysan 4. Torpets Axa
6. Felicia III 5. Victory Billi
10. Lill Lucky
3. Lugnets Lyra
2. Hilda II
11. Alcatraz
8. Ballerina II
Lopp3 Lopp4
9. Maxxum 12. Emmeros Jennie
6. Winnica 4. Gervalds Blixten
8. Kålmans Primavara 11. Gambra
5. Tindra Lill* 7. Discopärlan
2. Zico C.C. 10. Doggelito
4. Muztang 8. Talls Pysen
7. Farmens Hyper 3. Hugo III
1. Prins Douglaz 1. Kaxe II
3. Urano's 2. Balla Allan
9. Johannesb. Lovejoy
6. Lill Lucky
5. Hulexa
Lopp5 Lopp6
7. Skarvikens Maskot 6. Maretto
8. Hults Pikatcho 4. Tycho
6. Skarvikens Disa 3. Montecillo
3. Pingla Trot 5. Marianne
2. Hults Zenito 2. Små-Snål
5. Salut 7. Romette Nick
4. Gabriel Gross 8. Livia
1. Wilda Wilma 1. Wilmer II
Lopp7
6. Gambra
4. Doggelito
11. Emmeros Jennie
10. Granit II
1. Talls Pysen
9. Dalsgårds Diana
3. Johannesb. Lovejoy
5. Alcatraz
8. Trollminn
7. Sabina II
2. Balla Allan
Lycka till alla tävlande :)

Är optimist tror att Romeos barn LG:s Alfa Romeo vinner lopp2 o Romette Nick vinner lopp 6. Heja Heja
När, nu missar jag ALDRIG igen reservpropparna
men jag tror ändå att ni " slösar " lopp i lågklasserna reserv.propp 19-21 är alla för ponnyer mellan 3.15-3.40 . det hade räckt med ett lopp grundlag 3.20- tror jag..( på Solvalla blev 3.17 loppet t.om inställt, tyvärr.. )
och fortfarande finns inget lopp för ponnyer med rekord kring 2.20-2.34.9 ( om man inte vill va statist i propp 6 ) och i den klassen finns massor av ponnyer..
Vi kan bara anmäla två ponnyer propp 1 och 4 ( av 8 ) och en ponny i reservpropp 18..som bara kanske blir av..
Jag skulle dock behöva tillgång till mer riktig statistik för att säkert säga att det är så, men hur många ponnyer finns det som går långsammare än 3.20 i slutet av augusti ? ( nu får ingen ta illa upp - inget fel att nån gör det, utan tråden handlar ju om att få så fulla lopp som möjligt)
Jag hade anmält om jag hade varit hemma. Tråkigt med så få lopp!
#11 3.20 ponnysar finns det alltid, vissa blir kvar i den klassen och får då nästan aldrig lopp… Trist men sant.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#11 Vi har ingen aning om hur det kommer att se ut i augusti på Sundbyholm.
Men vi vill ändå testa. Alltid är det någon som har önskemål om det ena eller det andra. Svårt att tillfredställa alla.
Men det är väl bara att vänta och se. Det var ont om hästar i den klassen du efterlyser då vi skrev propparna. I vår närhet i alla fall. Sen kan det hända att vi är dåliga på att skriva proppar för shettisarna.
Men att komma med två är ju inte fel det heller.
Jag saknar många ggr 1140-lopp med 2.53 som grundlag. Mina hamnar ofta på långt tillägg vid saktare lopp och går de då inte sina tider på sekunden så har de aldrig en chans att hinna ifatt…Men trots de gått nära rekordtiden så har de inte haft nån chans när de står på mkt tillägg då ofta de hästar i 3-3.10 loppen sänker sig många ggr. Är det 1640 lopp på 2.53 så hinner ofta snabbare hästarna ifatt.Svårt det där när man har häst som går 2.47-2.52.
Hoppas kunna komma till Solvalla senare i höst!
#13 Jo 3.20 men långsammare? Nu har de flera lopp iaf..hoppas de passar på att anmäla
#16 Haha ja det e ju sant… Och när proppen heter 3.35 vill man inte stå tillägg på dem som är snabbare… så då anmäler maninte.. svårt det där.
Jag tror att flera vill ha den "perfekta proppen" för att anmäla. Nu har det blivit så fruktansvärt dyrt att åka, så man planerar bättre före start. Samt att i augusti var det många tävlings tillfällen här i mellansverige iaf.. Kan det vara därför det blir lite anmält? Samtidigt som #4 Säger, har man hästar som inte passar in i propparna anmäler man ju inte.
~ Anneli ~
Tippning till Valla;
Lopp 1; Stella C.C - Hugo III - Linhagens Urkan
Lopp 2; Te Quila - L;Gs Alfas Romeo - Victory Billi
Lopp 3; Zico C.C - Muztang - Winnica
Lopp 4; Hugo III - Gervalds Blixten - Doggelito
Lopp 5; Skarvikens Disa - Pingla Trot - Salut
Lopp 6; Maretto - Tycho - Romette Nick
Lopp 7; Dalsgårds Diana - Doggelito - Gambra
Lycka till alla !!

Någon som vet när första start går
Kl 12.00 går första start
Te-Quila är en självklar spik! Superfin 3-åring :)

Eftersom att det är 7st ponnylopp med tuffa och bra ponnysar på Valla och det är på Lördag, så skulle man kunna tro att det är ponnytravets egna v75 

Vet någon när kvalet för shettisar kommer att gå??
Varför kommer inget PM?
~ Anneli ~

Vart finns info för tävlingsdagen ?
Här kommer mina chanstippningar:
Lopp 1: Stella C.C. - Hugo III - Mossa Mysan!
Lopp 2: Te-Quila - LG:s Alfa Romeo - Åxå Dar!
Lopp 3: Winnica - Kålmans Primavara - Urano's!
Lopp 4: Hugo III - Gambra - Doggelito!
Lopp 5: Salut - Skarvikens Maskot - Hults Zenito!
Lopp 6: Maretto - Tycho - Romette Nick!
Lopp 7: Gambra - Doggelito - Balla Allan!
Stort Lycka Till, allihoppa 
Lite info inför lördag:
Inskrivningen öppnar kl 10.00
Första start: 12.00
Boxlista: Finns att tillgå på inskrivningen och även på infotavlan vid
stallbacksinfarten, på gaveln till gäststall 1-5.
Kval:
Kat. A mellan lopp 3 och 4
Kat. B mellan lopp 4 och 5
Vi kommer att tillåta värmning på banan före och efter kvalloppen denna tävlingsdag!
Fullständig info kommer komma upp på SPTF under "Tävlingar"
Ni finner även tävlingsinformationen på http://www.stockholmponnytrav.se