Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 3493 ggr
abbe75
0

QH-fästen ...

Kan man sätta Qh-fästen på en remsele?

Hur sätter man i så fall dit dem?

Skulle var intressant om någon hade en film eller bilder på hur man gör det om det nu går.

einarsson
0

Ja det går, men man måste ha en annan rem över däckeln. Tror att jag sett att man kan köpa en sådan rem, annars får man ha en sadelmakare att tillverka en sådan. Jag har sjäv bygt om två selar från rem till QH, jag har så att jag själv kan sy i läder.Glad

abbe75
0

# Ok, vad är det för en rem som man behöver då?

Du har ingen bild så att man ka se på nära håll hur det ser ut och även någon bild på hur man sätter dit fästera?

einarsson
0

Känner du ingen som har en QH sele som du kan få titta på? Det är antingen remmar som fästs under tömmöglorna eller en rem som går över hela däckeln och fästs under tömmöglorna och fäste till ryggstycke/käk. Själva fästena sitter trädda på dessa remmar och är fixerade i hål.

giffan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På den här bilden syns det ganska bra hur fästet sitter fast i selen. Det är remmen som går igenom fästet som behövs. Sen behöver man ju en annan gjord till selen med, där det sitter en extre gjordgenom.

Så om du skruvar av det som sitter löst på selen och tar bort skalm hällorna så hänger du på den nya remmen ( som går att köpa lös) och sätter på klickfästena. så har du en klick sele sen.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus