Tippa Eskilstuna
När startlistorna kommer så kanske det är någon som vill tippa Eskilstunas travdag den 28 augusti. 
Hoppas det blir mycket anmält! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
någon som har tillgång till listorna på kanal 75 när dem kommer ? :)

Listorna finns redan på sptf's hemsida
puttar upp :)
Putt :)
Brukar inte tippa men här kommer mina tippningar…
Lopp1 Lexius - Iva Roll - Miklo Nick
Lopp2 Danielle - Daizy II - Emmeros Imponera
Lopp3 Tycho - Pros Minolta - Winnica
Lopp4 Åxå dar - Felisia - Juniett
Lopp5 tippar ej detta lopp då min syster kör…
Lopp6 Calle IV - Så Charmig JSA - Ernst Ronaldinho
Lopp7 tippar ej detta lopp då jag är ägare till Haley
Lopp8 Stenstugu Nudolla - Emmeros Bonnie - Doggelito
Lopp9 Cactus II - Allgunnens Åmina - Miniatyr
Lopp10 Rebecka Ernst - Romette Nick - Grann
Lopp11 Emmeros Imponera - Daizy II - Danielle
Lopp12 Mima`s Renegade - Missy - Öman
Lopp13 Mermax - Nemo II - Balla Allan
Lopp14 Carnalit - Månsaga - Tsara
Lycka till alla 
Tror att mycket fina Miniatyr tar sin 3:e raka seger då han såg ut att enbart jogga på mycket fina 2.05 på Romme senast! 

Även om ni kan läsa mina tippningar i programmet på söndag så lägger jag ut dem här så att även de som inte skall till Eskilstuna kan få ta del av mitt svammel :D
Lopp 1
Detta SM-test i monté har samlat ett fint startfält. Min personliga favorit är nog Tejas Monita. Hästen har flera gånger visat att hon i princip är lika snabb under sadel som i vagn. Dett är inte alldeles vanligt i dessa klasser. Pga diskningarna hon har i raden måste dock Julia rida lite på säkerhet. Detta kan öppna för Iva Roll som har en mycket hög grundkapacitet även Lexius vill nog blanda sig i leken.
Mitt tipps: 6-8-7
Lopp 2
Danniell har blivit lite av en legend bland Kat-A ponnyerna, frågan är bara om hon hinner fram. Jag tror det. Daizy II har ju också hon en väldigt hög grundkapacitet så hon hänger nog på i kölvattnet bakom Dannielle, sedan är det väldigt öppet men jag tror Emmeros Imponera kniper tredjeplatsen.
Mitt tipps:7-8-6
Lopp 3
Detta kan bli ett riktigt jämt lopp. De fyra hästarna på tillägg ser på papret oerhört jämna ut. Jag tror dock att Winnica tar detta tätt före Pros Minolta och Tycho
Mitt tipps 2.4.5
Lopp 4
Såvar det dags för dagens lite långsammare russ lopp. Känns väll som att det står mellan två hästar. Felisia och Åxå Dar. Tror dock att Felisia vinner den kampen på grund av ålder och aningens mer rutin, Efter dessa två brisar Juniette in på en ganska ohotad tredjeplats.
Mitt tipps 3-4-5
Lopp 5
Många riktigt fina hästar i detta lopp. Min favorit är dock Granat. Jag har en känsla av att denna fina 3 åring ännu inte visat hur fort han kan gå, han har inte behövt. Med 4a raka vinster adderas det nog en till idag. En som säkert tänker sätta käppar i hjulet för Granat är Linhagens Famous, Det kommer att bli en hård kamp dom emellan. Där bakom spurtar Hugo III in på en tredjeplats.
Mitt tipps: 8-3-6
Lopp 6
I detta lopp hittar vi nog dagens storfavorit så här långt. Om bara Calle IV har kunnat konservera formen från i Juni så skall detta gå ganska enkelt. Där bakom gör Så Charmig JSA och Ernst Ronaldhino upp om andraplatsen. Då bägge två blandar o ger ganska duktigt så är det dagsformen som avgör. Som värmläning håller jag givetvis en extra tumme för Cilla.
Mitt tipps: 5-3-6
Lopp 7
Detta lopp är ganska svårtippat då de flesta av hästarna har ”blandat o gett” i sina senaste starter. Jag tor nog ändock mest på 3 åringen Emmeros Charlotta även om Haley kommer streta emot långt in på upploppet. Travsäkerheten kommer avgöra vem av dom som vinner. Där bakom seglar nog Ekslätts Princess in.
Mitt tipps 3-2-1
Lopp 8
Detta kan bli ett ruskigt spännande och tätt lopp. Det är inte självklart att tilläggshästarna tar detta. Det blir många hästar att runda och då försvinner sekunderna snabbt. Jag misstänker att formstarka Doggelito ganska snabbt kommer till ledning och håller han sig bara i rätt gångart så blir han tuff att ta. Gambra kommer sedan att dras med i rygg, i vida spå r kommer nog sedan Stenstugu Nudolla och Emmeros Bonnie ångandes men lär inte hinna fram.
Mitt tipps: 2-1-8
Lopp 9
I detta lopp finns ett mycket intressant ekipage, nämligen Miniatyr. Med sin debut på Romme den 12e blev han snabbaste debutant genom tiderna med sina 2.05,6 Dessutom är han årets snabbaste 3 åring. Då miniatyr gick helt ensam flera 100 meter före sina konkurrenter kan vi kanske gissa på ännu snabbare tider idag då han kommer utsättas för en hel del press. Favoritskapet i detta lopp får nog ändå Allgunnens Åminna vara, men miniatyr får säkert bra ”bogserhjälp” vilket då räcker till en andraplats. Cactus II kommer säkert att streta på ända in i det sista men får nog vika ner sig för de två andra.
Mitt tipps 10-8-4
Lopp 10
Många fina hästar i det här loppet där jag inte kan se någon alldeles självklar favorit. Från start tar nog Rebecka Ernst ledningen och håller den nog ganska länge. Efterssom det är ganska jämna hästar i fältet kan det nog bli ganska vida spår för bakhästarna och frågan är om dom då hinner i kapp? Själv tror jag att Kampen kommer stå mellan Marianne och Rebecka Ernst, bakifrån kämpar en tapper Grann i vida spår men hinner inte riktigt i kapp utan får nöja sig med en tredjeplats.
Mitt tipps: 1-4-8
Lopp 11
Jag har svårt att se vem som skulle kunna rå på Danielle i detta lopp, hon tuggar nog sakta men säkert ner dom andra en efter en. Där bakom blir det nog en kamp mellan två andra ”giganter”. Daizy II har tillhört topphästarna i många år, Emmeros Imponera är en lite yngre men inte mindre imponerande stjärna. Dessa två kommer att kämpa hårt om andraplatsen, tror dock att Imponera tar det en nos före Daizy.
Mitt tipps 5-3-4
Lopp 12
I det här loppet har vi en riktig Joker, nämligen Te-Quila. En mycket välstammad ponny som vi troligen får höra mycket om framöver. Jag tror det finns en hel del mer fart i henne än vad hon visat ännu.. Kan bara Nathalie utnyttja springspåret på ett bra sätt så tror jag hon blir svårslagen. Då jag tror det kan ”gröta” ihop sig lite i loppet så kan nog ytterspåren vara en fördel. Även Öhman har springspår så han ligger nog och pressar på Te-Quila hela vägen in i mål, därefter ser vi nog att Missy kämpar sig till tredjeplatsen. Sa jag att det blir jämt?
Mitt tipps 8-9-6
Lopp 13
Efterssom det är mycket hästar på andravolten kan riskerar detta lopp att kunna bli lite rörigt och svårtippat. Men när jag kört loppet med mina badankor så vinner Rosenbergs Roxette precis före en kämpande Mermax och Emmeros Bonnie trots att dom fått gå i fjärde spår genom första kurvan.
Mitt tipps 4-13-12
Lopp 14
Återigen ett ganska svårtippat lopp men jag tror nog att Carnalit tar detta. Men det gäller att det löser sig bra i starten. Mycket hästar på första volten som kan ställa till det, så det gäller att träffa starten perfekt. Prickar Hagdala Karamell starten bra från sitt springspår så kan det bli en svår nöt att knäcka och missar Carnalit det minsta lilla i starten är det lätt att bli instängd, tufft det här. Även Celsius II har en utmärkt chans, men även här är starten det värsta hotet.
Mitt tipps 7-6-8
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Skulle bara vilja säga att Grann inte startat på nästan 12 månader och har endast ett banjobb i kroppen. Han startar endast för att slippa kvala om och jag har därför varken några förhoppningar eller förväntningar av honom i detta tuffa startfält.
Jag hoppas på seger för Pros Minolta

Någon som vet om foto-mike sänder live? :)
Läste tävlingsinfot, och såg att det stog att kval kat.A går ca 10.45 och kval kat.B går efter lopp 7 (ca 13.10)
men sen såg jag även att det står att att pausen är efter kat.A som går efter lopp 7.
Men menas det att pausen är efter kat.B.
Eller går båda kvalen efter lopp 7?
Förresten någon mer som vill tippa? Hoppas det blir bra väder. 
#14 Det står fel i PM:et på SPTF´s sida.
På EPS hemsida ser du att pausen naturligtvis är efter kvalet för kat B.
Kval A: c:a 10.45
Kval B: efter lopp 7
därefter en lite längre paus vilket gör att lopp 8 startar ungefär kl 13.30.
Förlåt felskrivningen.
Imorgon är travdagen.
Lycka till allihopa!
Hoppas vädret håller sig ganska stabilt..