Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 960 ggr
brattasgard
0

För utlåning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker en kusk som är orädd och rutinerad van vid hästar som kräver en försiktig hand! Jag ser helst en äldre tjej/kille som har några år kvar på ponnytravet och vill ha en utmaning dem sista åren.

Hästen det handlar om heter muskelknutten och då vi nu inte längre har några barn med rätt ålder för gotlandruss tänker vi oss att låna ut honom till en travintresserad med hjärtat på rätt plats.

Har denna sommaren endast fått kvala om då det gått för lång tid sen senaste start, då vi inte längre är på ponnytrav överhuvudtaget har han mest fått gått bakom vagn och under sadel hemmavid.

En brun hingst född -00 snäll på alla sätt så som lasta sko ta in och ut från hagen (bryr sig inte ett dugg om ston) MEN kan i lopp och vid utgång från stallar blir väldigt stressad och dra iväg därför kräver han en van kusk som dessutom lär känna honom då det för oss idag inte är några problem men är altså dock ingen nybörjar häst!

rids idag mycket av min trettonåriga dotter i skog och mark, är altså ingen galen häst men jag sätter gärna säkerheten i första hand. Har vid bra träning och rätt balansering på banan visat fina framsteg och kan definitivt gå bättre tider med med rätt tid för träning balansering och foder.

Vid mer information pm.a maila eller ring.

Mvh Lena