Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1735 ggr
Emma-Salli
0

Tippa Färjestad 27/8

Någon som vill tippa?

Själv kommer jag att tippa senare idag.

Emma-Salli
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lopp 1: Kör själv nummer 5 Salli

Lopp 2: 3 Gransjönskrusidull - 4 Månstorps Larizza - 5 L.A. Prima-Donna

Lopp 3: 9 Smedens General - 5 Rågsvedens Toomai - 12 Stubin

Lopp 4: 4 Conrad - 8 Lillasyster - 5 Enets Bacardi

Lopp 5: 7 Puma - 2 Raiba - 4 Tejas Zorrina Pi

Lopp 6: 1 Smedens General - 8 Månstorps Larizza - 9 Frosty

Lopp 7: 1 Fantom - 3 Ernst Ronaldo - 4 Pannans Linus

Lopp 8: 4 Roman - 3 Muztang - 2 Pelle Plopp

Lopp 9: 1 Dante II - 5 Butterfly - 4 Titti Mo

Lopp 10: Kör själv nummer 7 Salli

Lopp 11: 3 Smedens Gangster - 1 Farmeds Razer - 9 Hilda II

Lopp 12: 3 Hygglo - 1 Johny Russ - 13 Min ty

Hoppas alla får en trevlig adg på Färjestad:D

Emma-Salli
0

ingen annan som vill tippa?:)

sandraedv
0

Chanstippning..

lopp1:4-2-3

lopp2:3-2-4

lopp3:11-7-9

lopp4: 5-1-8

lopp5: Egen med Johny Russ.. platschans

lopp6: Melissa med.. tufft lopp, placeringschans

lopp7: Egen med Nypon II Endast anmäld för att få ett autolopp, chanslös

lopp8: 1,5,6

lopp9: 1-3-5

lopp10: 6-7-8

lopp11: 9-8-3

lopp12: Egna med.. Johny russ och Nypon II, platschans på båda..

Lycka till!

HagalyckansCornelius
0

Lopp1: 4. Hwitstjärna - 2. Rafaela Ernst - 3. Dumle Ess

Lopp2: 2. Antonio - 3. Gransjönskrusidull - 4. Måntorps Larizza

Lopp3: 9. Smedens General - 12. Stubin - 11. Movera

Lopp4: 4. Conrad - 8. Lillasyster - 2. Miss Fiona

Lopp5: Kör själv 8. Kålmans Snäcka

Lopp6: 4. Melissa - 8. Måntorps Larizza - 7. Lightening

Lopp7: 3. Ernst Ronaldo - 1. Fantom - 4. Pannans Linus

Lopp8: 1. Blexter - 3. Muztang - 2. Pelle Plopp

Lopp9: 4 Titti Mo - 5. Butterfly - 3. Stubin

Lopp10: 7. Salli - 3. Miss Fiona - 6. Rain II/ 8.Rovalds Zemper

Lopp11: Kör själv 3 Smedens Gangster

Lopp12: Kör själv 2 Kålmans Snäcka

Lite Chansvärderingar :)

HagalyckansCornelius
0

Putt :-)

Winner04
0

Kul att ni tror att Lillasyster hamnar topp 3 Glad

Jag kommer att tippa men vet inte riktigt när.. Innan lördag iallafall Flört

sandraedv
0

putt

Emma-Salli
0

putt

Ingen mer som vill tippa?

ryttarn
0

Kommer nog något framåt kvällen om jag hinner…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

HagalyckansCornelius
0

Skrattande

Winner04
0

Här kommer mina chanstippningar:

Lopp 1: Hwitstjärna - Rafaela Ernst - Dumle Ess!

Lopp 2: Här har vi, Ellens Bacardi. Han tränar fint hemma och vi hoppas han gör ett fint lopp. Denna underbara kille är till salu.

Lopp 3: Här har vi, SuperIor Noir. Gjorde comeback senast efter 2 års frånvaro från tävlingsbanan på ett mycket bra sätt. Banan var jättedålig senast och han kämpade tappert. Tror på bra chans här!

Lopp 4: Här har vi, Lillasyster. Gör tävlingscomeback efter en semester. Hon har tränar finfint hemma och jag är nöjd med henne. Dock så fick hon även i detta autolopp ett spår som jag inte gillar, spår 8. Får försöka mig på en "Brioni" ;) Fina hästar med i loppet.

Lopp 5: Raiba - Kålmans Snäcka - Skotts Martini!

Lopp 6: Här har vi, Ellens Bacardi. Tränar fint hemma och hoppas han gör ett bra lopp. Denna kille är till salu!

Lopp 7: Ernst Ronaldo - Fantom - Pannans Linus!

Lopp 8: Roman - Blexter - Pelle Plopp!

Lopp 9: Butterfly - Stubin - Dante II!

Lopp 10: Salli - Sjöfredensvilsandi - Enets Bacardi!

Lopp 11: Här har vi, SuperIor Noir. Kanon fin kille, tror på fin placering då han älskar att jaga!

Lopp 12: Nypon II - Thiger - Min Ty!

Stort Lycka Till, allihoppa! Skrattande

ryttarn
0

Då var det dags för Färjestads höstdag med femårsmästerskapen. I år är det nästan en månad tidigare än vanligt vilket nog har ställt till det för en del. Men bägge kategorierna har dragit ihop fina hästar till mästerskapsloppen om än lite få. Själv kan jag tyvärr inte närvara då mina föräldrar firar guldbrölopp på andra sidan den där lilla sjön som ligger vid karlstad, Vänern heter den visst ;)

Lopp 1 (5-årsmästerskap kat B)

Man säger att släkten är värst och så är det väll i detta lopp också. De två som jag ser kommer göra upp om segern, Hwitstjärna och Rafaela Ernst har både samma pappa och morfar, så det är lite mer än bara halvsyskon. Jag har svårt att se att någon annan kan vara med där framme. Vem som vinner beror helt på dagsform. Man kan ju hoppas att Rafaela Ernst skall få komma före syrran den här gången som lite revanch från femårsbaggen. Där bakom hamnar nog Dumle Ess i lite vakum, kan varken hota dom där framme eller bli hotad av övriga fältet.

Mitt tipps 2-4-3

Lopp 2(5 års mästerskap kat A)

Lite mer svårtippat lopp detta. Flera hästar har ny kuskar dagen till ära, om det är en fördel eller nackdel är alltid svårt att sia om. Jag tror dock att Gransjönskrusiull tar detta, hon och Linus är ett samansvetsat ekipage som känner varandra väl. Där bakom gör Månstorps Larizza och Antonio upp om andraplatsen, svårt att sia om vem som trycker nosen före den andra dock.

Mitt tipps 3-4-2

Lopp 3

Shettisloppen känner jag är ganska svårtippade, har väll lite tappat kollen där. Men när jag kör detta lopp med mina badankor så blir det ändå så att Movera vinner i varje senario. En liten outsider i loppet är Superior Noir, han har varit borta från travet i två år och precis kommit tillbaka.Efter ett bra kval och, efter omständigheterna, ett mycket bra lopp i leran på Halmstad senast så tror jag att han gått framåt en hel del. Att han tar ledningen ser jag som givet, samma att han nog måste vika ner sig för Movera, men sen ser jag egentligen inget hot mot honnom. På tredjeplats tror jag Stubin kommer ångande från grymma 320 meters tillägg.

Mitt tipps 11-1-12

Lopp 4

Enligt träningsrapporterna så har Lillasyster sett grymt fin ut efter sin sommar ”vila”. Så jag tror att Carro kommer laddad till tänderna med sitt fina sto. Även om spår 8 inte är drömspåret så kan man ju bevisligen även vinna elitloppet från det spåret. Karismas L:a Tim har ju dragit vinst i spårlottningen och kan säkert utmana Lillasyster långt in på upploppet. Där bakom plockar nog Svedens Lobelia årets första placering.

Mitt tipps 8-1-2

Lopp 5

I detta lopp finns det några riktiga ”dark horses”, å då syftar jag inte på färgen. Kålmans snäcka har fått min favoritkusk i sulkyn. Såg Julia köra Snäckan för några veckor sedan på Gylleby till en andraplats på en mycket konkurenskraftig tid. Skall tilläggas att det var ”första gången hon såg” Snäckan. Det kanske inte räcker till vinst men en topp placering lär det bli. Vinsten tror jag istället hamnar hos Kalmar stoett Uma Dar. Det kan bli mycket hårt om tredjeplatsen, där är det helt beroende på dagsform. Men jag vill nog hissa en liten varningsflagga för Johny Russ, håller han sig bara på benen så kan det räcka riktigt långt.

Mitt tipps 6-8-3

Lopp 6

Ett lite klurikt lopp att tippa detta. Många väldigt bra hästar men flera av dom har inte riktigt nått upp till sin fulla kapacitet i de senaste loppen.Även om Titti Mo har väldigt dryga tilläg, tror jag faktiskt att hon hinner i kapp o tar första platsen. Där bakom blir det en hård kamp mellan Movera och Månstorps Lariza. En outsider i loppet vill jag nog säga är Ellens Bacardi. Bacardi är en häst som kan väldigt mycket mer än vad han hittils har visat.

Mitt tipps 10-6-8 outsider 3

Lopp 7

Dagens snabblopp, Först vill jag ge en stor eloge till gänget runt Nypon II och Min Ty som anmälde för att loppet skulle bli av. Även om dom inte är riktigt i samma division som dom tre andra så hade loppet inte blivit av utan dom.
Kampen om förstaplatsen kommer stå mellan Fantom och Ernst Ronaldo. Fantom har ju fördel av innerspår så håller han sig bara på benen så skall det nog gå, men det blir tajt. På tredjeplatsen surfar Pannans Linus in.

Mitt tipps 1-3-4

Lopp 8

Detta är riktigt svårtippat, av de 6 hästarna i loppet gör två årsdebut, och ingen av dom har varit nere på loppets grundtid i år. Jag tror att det står mellan Blexter och Roman. Blexter är en häst som inte vinner så ofta men går alltid bäst under press. Innerspåret passar honnom därför utmärkt. Pelle Plopp utmanar honnom i starten och sedan kommer Roman att ligga och pressa i dödens hela vägen. Det kan säkert bli en riktigt sevärd kamp. Där bakom kommer Pelle Plopp i kölvattnet efter dom två andra och äntligen få spränga 2 minuters gränsen.

Mitt tipps 1-4-2

Lopp 9

Min egentliga favorit, Dante II, får jag nog hålla lite lågt denna gång. Med två d i rad så får nog Jesper koncentrera sig på att köra felfritt i stället för att gasa för allt vad tygen håller.Istället tror jag att det blir Titti Mo som tar det före Butterfly som sedan följs av Dante II.

Mitt tipps 4-5-1

Lopp 10

I det här loppet tror jag vi hittar de tre först placerade på sista volten. Salli är grymt startsnabb men brukar ledsna efter ungefär 1000 meter, då tar nog istället Rain II över och drar med sig Salli och Rovalds Semper in i mål. En liten outsider är Tröstads Tyra som inte startat sedan 1/7.  Har Hansens tränat på bra under uppehållet kan hon skrälla rejält i loppet. Men en treåring är alltid ett osäkert kapitell.

Mitt tipps 6-7-8 outsider 2

Lopp 11

Återigen ett ganska svårtippat lopp men jag tror att det står mellan tre hästar, nämligen Farmens Razer, Smedens Gangster och Smedens Blixten. Razer tar säkert ledningen men Gangster och Blixten presar varandra och tar i kapp i ingången på sista kurvan. I mål blir det Smedens Blixten tätt före Smedens Gangster och Farmens Razer.

Mitt tipps 5-3-1

Lopp 12

Ett riktigt svårtippat lopp, det sista för året i grundserien för russ serien.  Jag tror att detta blir en kamp mellan Hygglo och Johny russ, bägge dessa halvbröder kan väldigt mycket mer än vad dom hittils har visat.  Om bara Maximilian III håller sig till rätt gångart har han stor chans att plocka tredjeplatsen.

Mitt tipps 1-2-8

Hoppas ni har nöje av mitt svamel, ta det inte på för stort allvar utan se det som lite underhållning. Trav är trav och där kan allting hända.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Winner04
0

Tack Jerker! Bra för självförtroendet att läsa din tippning i Puss (Lillasyster) lopp.. Det behövdes! Kul att du tror på mig och bästa Puss :)

Tyvärr så stryker jag Puss imorgon, sårskada.. Riktigt tråkigt då hon känns så himla fin just nu! :(

Winner04
0

#13 en liten rättning i mitt egna inlägg.. Puss är helt fri från sin sårskada men det är fortfarande något liiiiiiiitet som stör henne, så jag vill inte riskera något. Nu är jag sjuk så jag följer inte med alls till Karlstad idag.. :(

Stort Lycka Till, allihoppa :)

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis Moa & Karismas L:a Tim till segern och nya rekrdet

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~