Kusk finnes till Örebro
Min näst äldsta dotter flyttar till München andra veckan i september. För att behålla sin ponnytravlicense behöver hon köra ett lopp till i år eller ett kval.
Vi kommer starta på Örebro den 4 september och hon kan då köra åt dig som behöver en rutinerad kusk.
Tove är rutinerad och har tävlat i ponnytrav sedan 2004 och kört alla typer av hästar. Pga studier på annan ort har hon dock hamnat i detta license dilema i år och vi kom inte att tänka på det förrän nyligen.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
En dum fråga kanske; ni har ju egna, varför inte köra någon av dessa?
Även om propparna inte stämmer så bra för hästen, så blir det ju ändå en start för din dotter.
OBS! Det är inget fel med din fråga. Fråga får man ju alltid göra utan jag är mer nyfiken.

I år har vi bara två starthästar, Mickis har tagit allt ansvar o slit med TT vilket gör att hon deffinitivt har rätt att tävla henne. Palle tävlas av Lina och av lite speciella anledningar ser jag helst att hon fortsätter med det. Givetvis blir det så att om inte vi får tag i en uppsittning åt Tove så kommer hon köra Palle, men det vore bra om det gick att undvika i nuläget.
Det är ju alltid ett problem när man har tre kuskar och två hästar…….
Jerker Klang,
Okej, då förstår jag. Trodde ni hade fler starthästar.
Ni har kanske inga provlopp i Värmland heller. Jag vet hur tufft det är att få ihop hästar och folk till det. Och det är synd för det är många, både hästar och kuskar, som skulle behöva det av olika anledningar.

putt
Jerker Klang,