russ som är bra stammad till salu
är det någon som har eller vet något russ med bra stam till ett bra pris ? 
Beror på vad du vill ha…..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=504624
Detta är en fin häst!

Jag har en russhingst som är e: Elithingsten Skotte 492 - Ragusa.
Hör gärna av dig om du är intresserad.
jennielarsson_@hotmail.com
Hej!
Jag har ett gulbrunt russto född -05 med travrek 2.19,9 till salu. Hon heter Vanilla II och hon har bara gjort 14 starter och tävlades endast säsongen -10. Hon är en mycket trevlig individ, trafiksäker, lättlastad och snäll att hantera och köra men kan vara lite envis till en början så hon kräver en bestämd kusk.
u: Niquila ue.Nicklas II u.u Tequila
e: Jupiter R
hör gärna av dig för mer info!
carroline__nr9@hotmail.com
bild:

Hej! Jag har en MYCKET välstammad valack sommjag säljer till bra pris då jag anser att hemmet är mycket viktigare än priset! maila mig på emma_1ottosson@hotmail.com om du vill veta mer! :)

Vi har en 2-års valack, Ville Leaf, e.Vick's Extra u.Molleja (syster till Mareld, Chuchundra och Mollnia)
Jag kan leverera till Värmland i Sept. då vi skall dit och lämna ett 1-årssto e.Raider Mer info på våran hemsida, www.russtrav.se
Hejigen!
Har du facebook? om du har det så titta under mig där så finns det 3 nya kort på 1åriga russ hingsten TipTop som är efter Gumino och Katrinebergs Betty. Frågor så ring till mig på 070-633 32 67
mvh
Morgan Malmling

Hej!
Vi har ett ettårssto, Aquila, e. Korsnäs Brådis u. Bengtsbodas Ragata ue. Parat. Mormor till Ragata är Regatta, så det finns mycket trav både på moderssidan och på hingstsidan. Inkörningen av Aquila ska påbörjas nu i vinter.
Vi har även ett årsföl, Korona, e. Skotte, också hon undan Ragata.
Båda två är trevliga individer med fint steg.
Priset är diskuterbart, då rätt hem är viktigast.
Om du är mer intresserad, mejla då ulrika.jagerup@gmail.com eller PM:a mig. 
Sto 2 år e. Ernsr Romeo under inkörning.
Ring 0706-221539
Hejhej, har en russvalack till salu.
Plätten
f.2007
E: Helios 373 (2.11)
U: Pannkakan (1.49,5)
Plätten är inkörd och inriden. Han är jättesnäll i hanteringen och även att rida och köra. Är tyvärr inte startad men tränar under kvaltiden!
Om du är intresserad så mejla beckabus@hotmail.com
Du kan även gå inte på www.mormorsstuteri.se och sen klickara du på Mimmis hästar, russ, för mer info 
hej jag kan har den russ du söker ring mig christer 0477/ 63085 mobil 070 6333233

#12 kim, han får plats i min stall ;)
#14 ^^ Sara, maila Becka :P
Sto född 2005 e: Tyson II finns här i Skåne.
Jag har en liten undran…..Vad menas med "bra pris"????? Man får vad man betalar för!
Säg inte det, dyrast är inte alltid bäst…

#18 Nä, men hästar som "slumpas" bort pga "tidsbrist" riskerar att varken vara hanterade eller omhändertagna på ett bra sätt, just pga "tidsbristen". Samma sak att en hästägare/uppfödare som inte värderar sin häst kan ju knappast heller ha lagt ut speciellt mycket tid eller pengar på att uppfostra/utbilda den på ett bra sätt.
Så jag håller med Maggan, sedan stämmer det ju givetvis inte alltid, men om man generaliserar.
En annan sak jag reagerat på i denna annons är "bra stam". Vad är "bra stam" för något? Som jag ser det är alla russ bra stammade, men däremot kan olika individer vara mer eller mindre lämpade för en viss arbetsuppgift. Detta behöver inte ha någonting med stammen att göra. Russen är ändå så extremt närbesläktade med varandra.
Tittar man på "stortravarna" är det en annan sak. Detta beror på att man mycket hårt har avlat för en enda arbetsuppgift, nämligen att trava. Där kan det göra stor skillnad mellan olika stammar och, kanske ännu mer, mellan olika generationer i stamlinjerna.
Russet avlas, tack och lov, inte så specifikt för en enda uppgift utan för att även i fortsättningen vara en bra allroundponny, det tycker jag att vi skall värna om.
När du letar efter ett russ till travet, titta då istället på individen. Det är där du kan hitta den där kanonponnyn. Detta kräver dock erfarenhet ch det finns inga så enkla genvägar så att man kan spå ett russ förmåga utifrån ett stamträd.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Tråden skapades för en månad sedan och massor med fina russ har föreslagits. flera av er har ställt frågor utan att fått något svar och trådskaparen har heller inte skrivit hur man kan kontakta henne/honom annat än här i fokus.
Jag undrar - Är tråden verkligen seriös? Jag är tveksam.

#20 Tänk att jag hade precis samma fundering
…
jag kan ha det russet du söker du kan ringa mig tele 0477/63085 christer
Eftersom den här tråden inte leder nånvart, alltså inget svar, så tycker jag att Jerker skall låsa den, inga fler kommentarer behövs!
Ja den verkar inte vara specielt seriös!