Telefonanmälningar
Fler och fler klubbar väljer att endast ha telefonanmälningar, och telefontid. Vad tycker ni om det?
Jag börjar själv. Jag tycker det är bra när man bara behöver anmäla namnet på hästen, och vem som ska köra. Sen är det klart. Inte en massa info på papper, tider hit och tider dit osv.
Ang. anmälningstid, att det är mellan vissa klockslag. Känns lite bökigt nu i början. Men samtidigt förstår jag dom att det är någon som ska ta emot anmälan också. Och den personen har nog inte lust att vara jour dygnet runt. Sen hörde jag från vår klubb att telefontid på förmiddagen är för att "sekris" är inte öppet på kvällstid, och för att dom ska kunna göra startlistorna, så måste anmälningarna tas emot på förmiddagen. Så på eftermiddagen görs listorna.
Jag tycker det är bra med telefonanmälningar.

Har aldrig anmält med det "nya" sättet. Bara då man fick rabla upp registreringsnummer, tränaren, kusk, midnummer och hela alltet som på faxen. Och då fick man dessutom stå i kö för att komma fram eller så var det upptaget så man fick ta sig tid för att ringa och hoppas att man kommer fram. Så nog tycker jag faxen var smidigare än de telefonanmälningar jag har gjort.
Men som sagt, inte ringt med det nya att bara häst och kuskens namn behövs.

Bättre med telefonanmälningar tycker jag än att ha fax. För då måste man ändå ringa och kolla om den kommit fram :) Sen gåre så fort nu för tiden då man bara säger prop, kusk och häst.

#3 När vi har faxat har vi aldrig ringt för att se om det kommit fram, och vi har aldrig missat ett lopp vi anmält till. Står det sändning OK kan det bara vara att personen som tagit emot anmälan slarvat bort den i fall man inte är med i startlistorna.
jag ringer alltid

#4 Menade mest på att folk ringer hela tiden och frågar om deras anmälan kommit fram. Därför jag tycker det är smidigare för dem som har anmälan om dem har telefon istället så slipper dem ha alla dessa som ringer och frågar om deras anmälan är med.

#6 Jo det är klart.
Jag tycker mest det r smidigt när man bara behöver uppge prop, häst och kusk. Det tar ju inte mer än 30 sek. 
#8 Ja, det ärr smidigt, OM man kommer fram med en gång vill säga, sitta och ha upptaget är ju inte så kul och det kan ta sin tid.

Ofta har klubbarna tyvärr helt hopplösa tider att anmäla på. Vilka är lediga och kan komma ifrån o anmäla vardagar på fm? Antingen arbetar man eller sitter på lektion i skolan. Har flera gånger fått dra till med vita lögner för att komma ifrån ett möte för att anmäla.
Innom stortravet anmäler man väll via internett direkt in i systemet om jag förstått det rätt. Borde vara möjligt att göra för ponnytravet med….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Tycker telefon kan vara ok , men på vettiga tider då, som sagt inte alltid så lätt att lösa det med att ringa under arbetstid eller skoltid för dottern.
Fax kan man ju faktiskt ställa in så man får ett kvitto på att det gått iväg, har heller aldrig varit med om att anmälan försvunnit när jag faxat, men däremot suttit i telefon kö ;-)

Det är bra med telefon!

Man kan både ringa och gå via internet i stortravet men vi har alltid ringt tar ca 20 sek allt klart.. Lika så med ponnytravet nu ring ca 30sek,.. Tyckte också att det var bra med fax också .. men tror att detta blir bra också.. Trevligt med en personlig anmälan också… Ibland så strular även internet anmälan , det var ju problem med Halmstad så något helt tillförlitligt sätt finns nog inte..
#11 Frågan är väl egentligen för vem det är vettiga tider. Inom stora travet är det också dagtid anmälan är, och oftast förmiddagar. För det är då personalen jobbar och kan ta emot anmälningar samt göra startlistor.
Det är inte många som har tid och ork att efter sitt jobb (på kvällen) fara och sitta först ett par timmar och ta emot anmälan, sen flera timmar till för att göra iordning startlistorna.
Tror ni inte att det är därför det är anmälan på dagtid?
Nu har jag inte hunnit använda mig av telefonanmälningar så mycket, Stockholm har ju haft det tidigare och där har jag anmält. Men de få gånger jag har anmält så har det inte varit några problem. Oftast är ju anmälningstiden minst 2 timmar. Och på den tiden hinner man ha en rast som är i alla fall minst 5 minuter, och det räcker även om det är upptaget någon gång.
Dessutom som någon skrev tidigare, så vet man på en gång att anmälan har kommit fram. Mail är bra och enkelt, men det händer ju att nåt inte kommer fram.
En kombination av alla sätt, fax telefon och mail. Fram till ett visst klockslag? Kanske den bästa lösningen…. ?
De är bäst me telefon anmälan!:D

# en del av oss kan ju faktiskt jobba där inte mob funkar så bra och ingen telefon *S* Jag har som sagt lite problem med det där jag jobbar . Min mob funkar då och då *ler*.

Tycker det e skitsmidigt med telefonanmälan :) Man VET att hästen blir korrekt anmäld xD

håller med Mia, mycket smidigt, bara namnen som behövs och proppen.. skit käckt!
Jag tycker telefonanmälningar är praktiskt och bra!
1:a positiva inläggen från PippiL vad jag har sett. Äntligen!
jag tycker det enbart ska vara telefonanmälning
Telefonanmälningar funkar bra, jag själv har dock bara telefonanmält EN gång.
Det var till Östersunds dubbeltrav, fick knappa som en galning en halvtimme på telefonen (och då hade de 4 TELEFONER!). Kom dock fram.. Men sen blev det FEL (!?), de tog med Juppe i fel lopp… Kändes ju lagomt glatt… Menmen… Det var iaf inte jag som gjorde felet, så långt vet jag.
Annars är jag för e-mail anmälningar. Eller fax.