13 år= för gammalt??
Nu är det så här att jag har fått chansen att låna ett sto på 13 år(i år) (russ) som aldrig gått på banan. däremot har hon varit i träning hela sitt liv. tills nu i höstas (pga att dom inte hade tid).
Provkörde hästen i söndags, o hon hade ett jädrigt fint steg samt att hon var väldigt framåt och trevlig, o fart det hade hon med, lugn och orädd. Hon är efter othello G.
Skulle ni tagit hem hästen och provat, eller tycker ni det verkar hopplöst!?

putt*

är det ingen som kan skriva vad dom tycker jag ska göra?? är väldigt fundersam,,,
Ta och testa! Många oupptäckta talanger finns hos de äldre hästarna!

Tycker också du ska prova..

de tycker jag oxå

Jag tog en 13 åring i år han kvalade på 1.56 så jag tkr du ska ta den
ja!

#6 men han hade väl ett bra rekord tidigare?
#0 ta hem å testa.. skadar aldrig är den dessutom tränad så vet den ju vad det handlar om. =)
//Mickan
ta den tycker jag…

Jo de tycker ja du ska testa.. men är den 13 i år?? då får du ju bara tävla den i 2 år.. om du ska starta den till nästa år??
#10 OM ponnyn är 13 år i år så får den tävla i år, nästa år och året därpå, dvs 3 säsonger - med nuvarande regler.
Man kan nog anta att frågan om höjd åldersgräns kommer upp fler gånger på förbundsstämmorna, med tanke på hur många det är som har åsikter om den saken, så kanske har den ponnyn ännu fler år av tävlande framför sig.
Inga problem!Ingen ålder på en ponny!Lycka till!
Bara att tuta och köra……
#10 Eftersom vi skall följa STC när det gäller travreglementet, så tror jag inte på en höjning av åldern på ponnyerna, det har med djurskyddet att göra……(säjer dom!)

Go for it :D!

Lycka till Helena! Låter toppen!