Tippa Åby 10/9-11!
Är det någon som vill ge sig på att tippa Åby's heldag? 
Själv kommer jag att tippa senare i veckan!
Tippa på nu 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min tippning:
Lopp 1: 10 Tosan - 7 Kaffi - 5 Allg. Åliva
Lopp 2: 5 X Krut - 6 Tiffy - 1 Darwin
Lopp 3: 9 Tuffs - 6 Smedens Maxig - 7 Sweet Shakira
Lopp 4: 5 Ramiina - 7 Trollslända - 8 Emorin
Lopp 5: Kör själv nummer 12 Kroken Hill Jalla :)
Lopp 6: 6 Sävrarps Engla - 11 Thiger - 10 Muztang
Lopp 7: 4 Granat - 5 Kyllemos Kaxe - 10 Tuffs
Lopp 8: 10 Ernst Ronaldo - 4 Granös Tusensköna - 9 Kaffi
Lopp 9: 3 Sävrarps Engla - 5 Vikas Ronsan - 1 Hygglo
Lopp 10: Kör jag själv nummer 7 Kroken Hill Jalla :)
Lopp 11:4 Batens C.H. - 5 Harley Super Nova - 7 Kålmans Smurfen
LYCKA TILL ALLIHOP! =D
Här kommer mina chanstippningar. Tippar dock inte de loppen jag själv kör eller vi har häst med i 
Lopp 1: Tosan - Kaffi - Linnettrottis!
Lopp 2: X Krut - Darwin - Tiffy!
Lopp 3: Här har vi, Ellens Bacardi! Har varit laddad i träning sen Färjestad senast. Lite annorlunda träningsupplägg så får se hur det funkar på lördag. Fin kille. Som även är till salu :)
Lopp 4: Här kör jag, Winner. Comeback för Winner's del efter skada. Inte tävlat sen 2 juni! Har blivit mer och mer laddad för varje träningspass, har känts fin! Förväntar mig inget från honom. Vi får tävla och ha kul, tillsammans. Det är det enda som räknas! :)
Lopp 5: Golda Chess - Lillåkras Hero - Helida!
Lopp 6: Sävrarps Engla - Min Ty - Troll Twix!
Lopp 7: Här har vi, Ellens Bacardi! Har varit laddad i träning sen Färjestad senast. Lite annorlunda träningsupplägg så får se hur det funkar på lördag. Fin kille. Som även är till salu :)
Lopp 8: Ernst Ronaldo - Kaffi - Granös Tusensköna!
Lopp 9: Sävrarps Engla - Vikas Ronsan - Ratatas Raimon!
Lopp 10: Här har vi, SuperIor Noir! Har gjort det kanon i sina lopp sen comebacken och jag tror inte han gör bort sig här heller :)
Lopp 11: Här kör jag, Winner. Vi kör för fulla muggar och har kul, massa kul. Att ha kul är det som räknas idag :)
Stort Lycka Till, allihoppa!! 
Varför tippar ingen det loppet man kör själv i?
Lova Levin
#3 Jag gör det för att jag helt enkelt inte vill.. Tycker inte det är kul att tippa det loppet jag kör i eller de loppen där vi har hästar med i! :)

#3 Det gör jag alltid, även om jag iof inte kör så är det ju mina hästar som tävlar även om jag inte får sitta i sulkyn…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Okejj
Lova Levin
Putt.. Tippa på nu :-)

Så var det dags för ytterligare en heldag på Åby. Först vill jag gratulera Åby till riktigt mycket anmält, kul tycker jag. Vädret ser ännu så länge ut att bli riktigt bra. Men osvuret är bäst för SMHI och YR har bara haft 25%ig träffsäkerhet i sommar, tror ren gissning har större chans….
Lopp1
Jag förstår verkligen inte att andra än dom snabbaste anmäler till en sådan här propp. Intervallhandikapp utan inskränkning ger bara en omvänd startlista som resultatlista. Även om intervallet i denna propp är hyfsat rimligt ger det ändå snabbaste hästen en gottgörelse på 80 meter.
Så jag kommenterar inte detta loppet mer än så.
Mitt tipps: 10-9-8
Lopp 2
Maximilian III är en av mina absoluta favorithästar. En häst som verkligen visar att envishet lönar sig. Jag kommer ihåg när Max var så seg så han fick tävla med schettisarna på byggdetraven. Det var nog inte många som trodde på honnom då. Tack vare Eriks envishet har Max nu ett rekord på 1.54,1, inte illa. Det som talar emot Max är att han kan vara lite ojämn, lite slarv med travet ställer också till det ibland, men när allt stämmer blir det åka av. X Krut är en häst som sällan gör ett dåligt lopp så han kommer säkert fajtas med Max om vinsten. Skall bli intressant att se Maretto i vagn, vad jag vet är det premiär. Jag tror att han enbart gått Monté tidigare, rätta mig gärna om jag har fel. Ovanan vid att tävla i vagn gör att han denna gång enbart tippas som trea, men kapaciteten finns där säkert. Jag tror att detta kan bli ett ruskigt tätt och spännande lopp.
Mitt tipps 2-5-3
Lopp 3
Om allting bara stämmer för Ellens Bacardi kan han gå riktigt fort, får se om det är en sådan dag idag. Helt klart är att han kommer vara i spets innan första kurvan sedan får vi se om Evelina lyckats hålla farten i spets. Bakifrån kommer nämligen två ytterst kompetenta ponnyer, Tuffs och Smedens Maxig. Tätt kommer det vara över mållinjen men jag tror att Tuffs tar det strax före Ellens Bacardi och Smedens Maxig.
Mitt tipps: 9-2-6
Lopp 4
Lite svårtippat lopp detta. Jag tror dock att det kommer utkristaliseras två grupper. I den första gruppen ser vi Emorin, Trollslända och Ramiina. Dessa tre hästar kommer att göra upp om segern. Den som drar längsta stråt tror jag blir Ramiina följd av Trollslända och Emorin. En outsider kan vara Winner. Han har varit borta i över tre månader. Enligt uppgift tränar han fantastiskt bra och både häst och kusk har sett fram mot combacken på tävlingsbanan. På papret ser det ut som en väl tuff uppgift, men trav är alltid trav.
Mitt tipps 5-7-8 outsider 8
Lopp 5
Denna klass i kat A är inte helt enkel att tippa. Många hästar kan förändras mycket bara på ett par veckor, åt bägge hållen. Men en som har en rejäl chans tror jag är Lillåkras Hero, förra helgen på Örebro blev det en ganska bekväm seger, det såg även ut som att det fanns en hel del till att hämta hos denna fina 3 åring. Även Gold Chess tror jag har en bra chans här. Andra starten för denna fyråring och då brukar det hända saker. Med lite draghjälp av de två tidigare nämnda tror jag vi ser Conny ta en fin tredjeplats.
Mit tipps 10-8-6
Lopp 6
Här startar vi själva med Troll Twix. Hon gjorde tävlingsdebut, efter att ha varit skadad större delen av sommaren, på ett bra sätt. Gick väldigt fort i början men efter två brutala störningar av galoperande hästar som kastades ut precis framför tog ”bensinen slut”. Men med ett lopp i kroppen tror jag mycket på henne även om hon nog får vara lite av en outsider i detta lopp. Flera hästar i loppet har sänkt sina rekord ganska brutalt de senaste veckorna, så man måste ställa sig frågan hur mycket som finns kvar att ta av i nuläget.
Muztang gjorde en kanonfin årsdebut med en rejäl putsning av sitt rekord. Med ett lopp i kroppen kan detta vara en klar vinnarkandidat. Det man alltid måste fundera på är hur mycket mer det finns att plocka, frågar ni mig så tror jag att det finns en hel del. Även Soltrippa gjorde säsongsdebut för två veckor sedan, där är jag mer tveksam till hur mycket mer det finns att plocka i år, men det bör räcka till en andra plats. Thiger har alltid varit en ganska ojämn filur och som inte gillat att gå bakifrån, men i de senaste loppen har han visat på en väldig jämnhet, både från start och bakifrån så detta blir nog min trea.
Mitt tipps 10-12-11
Lopp 7
Återigen ett intervall lopp, ni som följt mina tippningar vet vad jag tycker om dom. Ytterligare kommentarer är onödiga.
Mitt tipps 10-9-8
Lopp 8
Behöver jag säga mer än att Ernst Ronaldo har 320 meters gottgörelse jämfört med ett rekordhandikapp? Jag skulle också anmält om jag hade en sådan häst och en sådan propp. Men jag förstår inte dom som försvarar denna typ av proppar.
Mitt tipps 10-9-7
Lopp 9
Dags för kvartsfinal i Russ serien. Jag roade mig med att jämföra startlistorna från alla fyra(åby, gävle, umeå och karlshamn) kvartsfinalerna. Det känns verkligen som att denna är den allra tuffaste. De två största favoriterna måste nog Vara Sävrarps Engla, Juniflickan och Vikas Ronsan, alla tre med nysatta rekord från förra veckan vilket gör att dom står distanserade på sina gamla rekord. Vår egen Ratatas Raimon har varit borta ett tag pga skada. Formen är ytterst osäker. Vissa jobb vi gjort går han kanon, andra har han ingen aning om vart han har sina ben. Vi hoppas på att gå vidare men i dagsläget är han rena jokern.
Sävrarps Engla är nog den jag tror mest på i detta lopp. Hon är uppenbarligen i högform och var, enligt rapporter, imponerande på vaggeryd senast.
Mitt tipps 3-5-7
Lopp 10
Detta är ett sprintrerlopp med ganska många hästar inblandade. Det brukar ge en fördel för hästar som är snabba ut från första volten. Bland annat därför tror jag att Smedens Blixten tar detta. Att det är en av Sveriges mest rutinerade Kat-A kuskar i sulkyn minskar ju inte direkt på vinstchanserna. Familjen Olsson brukar ha bra snurr på sina ponnyer, så om Gransjöns Kanon kommer i topp blir jag inte förvånad. Flingan kan säkert få lite draghjälp av såväl Blixten som Kanon till en tredjeplats.
Mitt tipps 4-6-3
Lopp 11
Dagens sista lopp är ett grundlagslopp med grundtiden 2.15. Ut från start tror jag att Winner snabt tar ledningen. Förhoppningsvis har han lagom mycket ennergi efter att ha gått ett lopp tidigare på dan, jag tror faktiskt att det kan hålla ända in i mål om Carro bara klarar att hålla honom motiverad i spets. Fiffilura börjar hitta formen, nytt rekord senast på vaggeryd, även om jag inte tror att hon hinner i kapp en undflyende Winner så kan hon säkert ta andraplatsen. Som trea tror jag att det blir tätt, men Emorin sticker nog fram nosen.
Mitt tipps 3-6-8
Lycka till allesammans, trav är trav och allt kan hända……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#8 maretto har gått i vagn innan men det var några år sen sist :)
#8 Så kul att du tror på Winnerbus och mig :)
Ingen mer som vill ge sig på att tippa?
Tippar bara russloppen
Lopp 1: Tosan - Kaffi - Linnet Trottis
Lopp 2: Jag hoppas givetvis på X Krut, men det är ett jämnt startfält så detta loppet kommer bli tufft! Ska bli kul att se!
Lopp 4: Emorin - Ramiina - Winner
Lopp 6: Sävrarps Engla - Linnet Trottis - Thiger
Lopp 8: Ernst Ronaldo - Kaffi - Fiffilura
Lopp 9 : Sävrarps Engla - Thiger - Min Ty
Lopp 11: Carmilla - Fiffilura - Harley Super Nova