Nybörjare inom travet!
Jag planerar att ta min licens nästa år, men vet inget om regler när de gäller tävling och sånt. Vad är de som gäller egentligen?
Skicka gärna länkar till hemsidor där man kan läsa m.m.
Det kommer du att få lära dig på licenskursen. Ett tips är också att följa med någon på ponnytravstävlingar. Man lär sig massor på det. Glöm inte att fråga MYCKET!!!
#1 Tusen, sv: Känner tyvärr ingen som håller på med ponnytrav just nu :/
Dom dom har fött upp min hingst har hållt på med det innan men lagt de på hyllan just nu, en kompis till mig håller på med storhäst trav, men de e väll inte riktigt samma sak elr ? :p
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vart i Sverige bor du?? Tänkte om man kunde tipsa om någon som du bor nära eller en travbana som ligger nära.. =)
#2 Ponnytrav och storhästtrav skiljer sig inte så himla mycket åt nu för tiden. Det är ju samma regler bara olika stora hästar och hastigheter.
Men som sagt, mycket kommer du att få lära dig på licenskursen och som #3 skriver; säg var du bor så kan vi kanske tipsa dig om folk som skulle kunna hjälpa dig. Sen vet nog de som fött up din hingst en massa fastän de själva har slutat. Det brukar lösa sig. Många är väldigt hjälpsamma inom ponnytravet.
#3 Bor i Södertälje, utanför stockholm :)
#2 Tack så mycke för svaren :) Får börja åka på ponnytrav och kolla så man lär sig lite från sidan innan kursen iaf ;)
5#: Jag kunde inget om själva tävlingsdelen i stort sett när jag började med licensen. :P hade gått en termin på travskola först och kunde sela och köra. Mycket faller sedan på plats efter licensen. :) Det gjorde det för mig iaf och att sedan själv se tävlingar gjorde det mycket enklare.
Stockholms ponnytravsällskap SPTS kör på Solvalla på Lördag 17/9 om du vill åka och titta.