Vad betyder...
….FRD1?
Många förkortningar finns det i travet, men vad betyder det när det står så? frd1?
Hästen ser ut att varit diskad… så d kan jag förstå… och jag kan tyda det som att den var diskad som 1:a… men resten då?
Någon som vet?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

så vitt jag vet så betyder den att den är fråntagen 1platsen och diskad
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det var min första tanke med, men varför fråntagen? när den inte har någon bestraffning för trägning el annat…
~ Anneli ~
Hästen hade startförbud men startade ändå och vann. Miss av domarkåren. Hästen hade 4 diskningar i raden och skulle ha blivit följdstuken. Mänskliga faktorn som felade denna gång.
#3 Okej då hänger jag med… tack för svar, nu kan jag sova 
~ Anneli ~
lite klumpigt kanske av både anmälare och dommare att missa en sådan sak 
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights

#5 Jag skulle snarare kalla det mänskligt ;-)

Fast då ska den strykas inte stå som diskad…
Nu var det så att hästen var kvalad till tävlingen. Den gick därför först ut (helt korrekt) i ett lopp där den tyvärr blev diskad. Därefter borde den ha blivit struken pga av otillräckliga prestationer eftersom den hade fyra diskningar i raden (d-d-d-k-d). Detta missade både domarkåren och hästägaren. Inte ett dugg konstigt. Eftersom hästen vann det loppet den inte borde ha fått starta i måste den därför både diskas och fråntas segern eftersom den onekligen var med i loppet. Är övertygad att den som skrev resultatlistan vet vad han gjorde. Han är väl insatt i hur man skriver resultatlistor.
Ren miss helt enkelt. Inget annat.