Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1941 ggr
giffan
0

Vad betyder...

….FRD1?

Många förkortningar finns det i travet, men vad betyder det när det står så? frd1?

Hästen ser ut att varit diskad… så d kan jag förstå… och jag kan tyda det som att den var diskad som 1:a… men resten då?

Någon som vet?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

englan
0

så vitt jag vet så betyder den att den är fråntagen 1platsen och diskad

giffan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det var min första tanke med, men varför fråntagen? när den inte har någon bestraffning för trägning el annat…

~ Anneli ~ 

Tusen
0

Hästen hade startförbud men startade ändå och vann. Miss av domarkåren. Hästen hade 4 diskningar i raden och skulle ha blivit följdstuken. Mänskliga faktorn som felade denna gång.

giffan
0

#3 Okej då hänger jag med… tack för svar, nu kan jag sova Flört

~ Anneli ~ 

carsbo
0

lite klumpigt kanske av både anmälare och dommare att missa en sådan sak Obestämd

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

palomia
0

#5 Jag skulle snarare kalla det mänskligt ;-)

crazycattiz
0

Fast då ska den strykas inte stå som diskad…

Tusen
1

Nu var det så att hästen var kvalad till tävlingen. Den gick därför först ut (helt korrekt) i ett lopp där den tyvärr blev diskad. Därefter borde den ha blivit struken pga av otillräckliga prestationer eftersom den hade fyra diskningar i raden (d-d-d-k-d). Detta missade både domarkåren och hästägaren. Inte ett dugg konstigt. Eftersom hästen vann det loppet den inte borde ha fått starta i måste den därför både diskas och fråntas segern eftersom den onekligen var med i loppet. Är övertygad att den som skrev resultatlistan vet vad han gjorde. Han är väl insatt i hur man skriver resultatlistor.

Ren miss helt enkelt. Inget annat.