Avstängning!
Hur mycket poäng ska man ha för att bli avstängd och hur länge sitter poängen kvar efter man har fått dom?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
6 poäng sen är man avstängd.
och hur länge har man kvar poängen?
beror på hur många lopp man kör har jag för mig??. men tror det är ca 1-2 veckor?? rätta mig om jag har fel.
fick 3p på östanåkra igår. men kommer inte starta på en månad ungefär sitter poängen kvar då?
jag vet inte riktigt hur de räknar. men tror att dina poäng kommer stå kvar…
okej.
men jag är absolut inte säker. måste finnas någon som kan det bättre än jag.
vet att det finns en länk till det på www.abyponnytrav.vom om du scrollar ner på första sidan, påföljder står d. :)
Jag vet inte riktigt jag heller. Men du kanske kan ställa det som en fråga här på sidan… Då får du det exakta svaret…
Jag ställde en fråga en gång, och man får svaret typ nästa dag. :) Men du kan nog vara lugn 
//elsa 
Jag har för mig att "poängen" är kvar i 3 veckor, lr 21 dagar…
Här är en länk till påföljdsmallen. Där står allt ni undrar över.
Men kan någon svara mig på detta med att man blir avstängd både i stortrav och ponnytrav om man blir avstäng. Gäller det även mindre förseelser så som t.ex tjuvstart, försenad start, felaktig defilerng osv. Dessa förseelser ger ju inga avstängningar i ponnytravet men i stortravet. Hur räknas det då? Blir man avstängd från ponnylopp om man gör en tjuvstart i stortravet och får en veckas avstängning för det?
Förstår ni min fråga?
Har frågar SPTF tidigare år men inte fått något klart svar därifrån. Men någon annan här kanske är mer insatt.
#11 Beror det inte på under vilken kategori det ingår i? Att tjuvstart går under kat 1 startförseelser, och då slår man ihop det med det i ponnytravet?
Förstår du hur jag menar?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Jo, jag tror jag förstår men var kan man läsa om det? Ganska förvirrande att ha licens för både stora och små hästar.
Jag menar att en tjuvstart ger automatisk avstängning inom stortravet (om du valt det istället för böter) medans det inom ponnytravet ger 1 straffpoäng och du måste då komma upp i 6 tjuvstarter för att bli avstängd inom ponnytravet. Rätt olika alltså.
Ja fast det är ju vad du själv valt, annars skulle du ju få böter….
~ Anneli ~
#Jo, fast böter likställs ju med avtängning, står det i dokumentet som jag länkat till ovan.
fast det står ju " körsven som erhåller körförbud inom stora travet, erhåller oxå körförbud inom ponnytravet
~ Anneli ~
Ja, då betyder det alltså att en tjuvstart ger minst en veckas avstängning inom ponnytravet också. Tycker det är rätt hårt faktiskt.
#17 Ja så tolkar jag det…
~ Anneli ~
#18 Är inte det lite väl hårt? En tjuvstart = avstängning i ponnylopp. 
Men jag tolkar det som du. Fast så var det inte sagt tidigare. Då skulle mindre förseelser INTE stänga av kusken från ponnytravet.
Men man kanske inte vill att 16 åringar och äldre ska köra ponnytrav.