Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 410 ggr
VeronicaP
0

Halmstad 1 maj inställt pga A2

Fick mail nyss av Thomas att tävlingarna är inställda den 1 maj, tror nog att alla som har lämnat mail kommer att få ett meddelande som , man ska besvara så att de vet att det har kommit fram och att man fått informationen.

AnnaLundin
0

Mycket klokt, tycker jag!

VeronicaP
0

Ja det är inte fel alls eg , men lite synd tycker man då det var ett bra lopp för Lilla My men men nu får jag anmäla till Jägers istället än så länge verkar det lugnt där med A2 Ju *ler*

Ylva_Sundbyholm
0

Även romme är inställt nu både på måndag och fredag. (se sptfs hemsida)

Liiiiiiinn
0

Självklart väldigt tråkigt med inställd tävlingsdag men vore ju bara DUMT att åka till en bana med A2, även om man är noga så äre onödigt tycker jag:P

Skiwkis
0

gud vad tråkigt:( skulle vara kul o ut o tävla igen men klokt att som ställde in det..

AnnaLundin
0

Ska jag vara ärlig så tycker jag kanske att man kan låta bli att ens tänka tanken på att anmäla till nån annan tävling när smittläget ser ut som det gör. De stora travarna finns ju på nästan samtliga travbanor (Östanåkra och Tomelilla undantaget) och så länge DE fortsätter åka land och rike runt och tävla så finns ju risken att smittan sprids till ponnyerna som besöker banorna också.

JAG hade i alla fall stannat hemma i några veckor, vässat formen på hemmaplan i stället…

VeronicaP
0

# Tyvärr så måste man ju ut och fullfölja ett lopp om du ska kunna tälva elitloppen ju för ponny …

Millaaann
0

Hoppas inte Åby ställs in bara ..då e d kört me elitloppet för min del :(

AnnaLundin
0

#7 Alltså, jag vet ju om det där, men frågan är ju om inte ponnyernas hälsa ändå går före start i elitloppet?

Jag vet att det är en provocerande frågeställning, men tycker ändå att det är berättigat att man tänker efter en extra gång innan man anmäler ut i det läge som är just nu…

VeronicaP
0

#9 Sant , men tror itne Jägers har haft ännu och man behöver ju faktiskt inte ha hästarna i deras boxar heller har man en häst som är van att stå i släp kan man göra det där och man behöver ju inte klappa en massa andra hästar osv… Mina är vaccinerade så jag har skyddat mig så mycket jag kan.

Hannna
0

Vet någon om man kan genomföra kvalloppet ändå?

VeronicaP
0

#11 har inte hört något om det Hanna , ring Thomas eller Micke och kolla.

Miii4
0

Bra gjort. Tråkigt att stora travet kör bara två dagar innan!

VeronicaP
0

#13 Men så verkar det vara på alla banor de stora hästarna kör sina lopp och ponnyerna ställer in.

Edde
0

Varför valde Halmstad att ställa in sina tävlingar? Vi som tävlar ponny kan ju, precis som Veronica säger ha våra ponnyer vid transporten, risken för smittspridning är minimal. Är det så att Halmstad såg en anledning att "slippa" tävla med få lopp och deltagare? Det rimmar onekligen dåligt om man anser att smittläget är under kontroll och stortravet kan genomföra sina tävlingar två dagar innan vår.

Cherriese
0

#15 det är Halmstadstravet som har ställt in HPTS tävlingar INTE ponnyklubben själva!! så anklaga inte oss för att vilja ställa in för att vi hade lite startande, jag vet många besvikna i klubben (inkl. mig själv o jag sitter i styrelsen) bl.a. för att elitloppet är i fara för en del.. För min ponny fins det inte en chans att han kommer med för han hade behövt minst tre starter innan, nu får han max två!!

samtidigt tycker jag att det är bra, det är dumt riskera smittan!! däremot har jag ingen förståelse för att de anser det vara mindre riskfyllt med v65-tävlingar med stora haästar utspridda över området än att ett fåtal (vi blev ju inte så många) ponnyer står på räckan!! menmen gjort är gjort…

VeronicaP
0

#16 Håller med dig jag blev jättebesviken med för det hade varit ett bra lopp för Lilla My tex men som sagt man får försöka få ut henne en start och hoppas hon fullföljer det även om hon får stå taskigt till kanske på det. Måste ju det om man ska kunna anmäla ut.

HugoBoss
0

#16 , vet du varför de har ställt in för ponnyerna men inte för storhästarna ?

Dolores
0

PENGAR och spel är anledningen till varför stortravet inte ställer in.Skulle man ställa in var det ju i januari man skulle gjort det.Då kanske det hade gått att få stopp på det här.

Hannna
0

Ja det skulle nog inte vara så poppis att ställa in en v-65 omgång på en söndag, som har tv-tid och allt…