balansering?
är verkligen inte bra på det här med balansering av ponnyer, men det kanske finns någon här som är bra på det?
det är så att mitt russ tar väldigt korta steg ifram, hon "trippar" fram..
Hon går med vanliga travskor fram, och falsade bak..
har provat att köra med boots, men det går inte att ha dom på banan eftersom att hon trampar på dom i kurvorna..
någon som är bra på sådant? 
tacksam för svar!
Hej!
Har liknande problem. Testa boots både fram och bak, det begränsar baksteget, och hon kan länga framsteget. Se över käken också, om det är så att hon är framtung kanske? Det påverka framsteget en del… Lycka till! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej,okej ska testa det :)

Fråga någon erfaren, gärna någon tränare, att antingen köra hästen eller stå ijämte när du kör för att se hästen när den travar.
Sätta in en fråga i ett forum så får du "miljoner" varianter att prova och har man inte sett hästen springa så är det näst intill omöjligt att komma med balanseringstips.
Det skulle lika gärna kunna vara så att den slår på sig och skyddar sig med ett kortare steg. Under min aktiva tid tog vi mycket hjälp av tränarna på stortravet vilket hjälpte väldigt mycket. Dom besitter en värdefull kunskap och de flesta tycker det är kul när de blir uppmärksammade för deras kunskap.

#3 Håller med dig till 100%.
Nu vet jag ju inte var mys-trollet bor, men finns det någon erfaren kallblodstränare där du bor så brukar det vara dom som är mest kunniga om balansering. Kallblod o Ponys är ganska lika på många sätt. Varmbloden är så hårt avlade så balanseringen av dom är lite annorlunda gentomot ponnysar.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#4 tyvärr känner jag inte en enda kallblodstränare på axevalla..
Mina föräldrar som tränar varmlod, har försökt balansera henne, men som du säger så är det ganska annorlunda mot ponnyer..
Eller fråga en erfaren ponnykusk. De lite äldre ponnykuskarna har ofta stor erfarenhet som man lätt glömmer.