Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1750 ggr
Hanna Högstedt
0

ullared täcken?

Har dom bra kvalite på ullardestäckerna? Jag behöver vinter, sommar,fleeace o ländtäcke! :) i stl 115 :D Någon som vet priser eller har bilder? :D

wtb
0

Har inte själv köpt där, än. ska dit om några veckor och tänkte handla lite täcken om jag hittar något i rätt storlek :) . Har läst att andra har köpt och varit nöjda, man kan väl inte räkna med att dom håller så länge. Å andra sidan köpte jag ett par byxor i ullared för 12 år sedan som använts flitigt och dom slängde jag förra året, då dom började lossa lite i sömmarna.

regn och Vinter verkar ligga på runt 350-450 kr.

www.frusundhs.blogg.se

Linden95
0

Ja det har dem!! :)

Komiskt nog är det Ullareds täckena som sitter bäst på min ponny och är de som håller bäst och längst hos oss :) Prisklassen, beroende på vad du är ute efter varierar, ibland säljer de ut vissa så då är det billigare, vet inte om jag får skriva ut här, men de ligger i ca samma prisklass som vanliga täcken :)

StallS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har köpt 2000:- täcken från hästsportsaffärer som gått sönder efter en vecka och 200:- täcken från Ullared som hållit flera år:)

LinnJ
0

Jag har köpt massor utav täcken från ullared. Mitt finaste täcke är därifrån, det är ett fleece täcke som i vanlig affär kostar runt 500:- men jag köpte det flr 150:-!

Annars har jag köpt stalltäcken, regntäcken och termotäcken. Vissa passar jättebra, andra inte alls.

Mitt tips är att mäta ett täcke som du har hemma som passar bra och mäta de som finns på gekås för vissa som jag har köpt är ALLDELES för stora i halsen och bara hänger och slänger nere vid frambenen men passa bra på längden.

Lycka till!

hannibal-roll
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt många täcken från Gekås och har varit nöjd med allihop :) Hur bra kvalitet som helst med tanke på priset, mina äldsta Gekås-täcken är 6 år gammla nu och håller än! Impregnerar om dom efter varje tvätt och lagar revor direkt.

Som sagt så kan passformen och storlekarna variera, jag gör som #4 mäter ett täcke som passar bra och sen letar jag efter ett med samma mått.

På bilden, fleecefodrade regntäcken köpta på Gekås för 5 år sedan.

feliciahayd
0

Jag har dem och de funkar jättebra :)

MiiaMoon
0

Hittade knappt inget täcke i stl 115 när jag var där sist tyvärr… Bara fleecetäcke och det jag köpte (för 129:- visserligen) var i storlek storhäst i halsen och nådde ner till knäna…. Han ser riktigt rolig ut i det…

Annars, till min andra häst är jag jättenöjd med täckena. Billiga och det gör inget om de går sönder, bara åka och köpa nytt! Glad

Linden95
0

Det är så svårt när det gäller täcken, men det bästa du kan göra är att mäta bogen. Då min häst behöver stora i bogen men "korta" (lite svårt att förklara) så passar deras modeller oss väldigt bra. Men som sagt, det är i bogen som de kan variera…

Osby
0

Fleecetäckena är jättebra och prisvärda!

Osby
0

Fleecetäckena är jättebra och prisvärda!