Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 732 ggr
PippiL
0

Derby 2007 kat. B

Såg resultatet från Örebro 1 maj.

Ramona Ernst 1:a på nytt rekord 1.54,7
Jösses vad den hästen springer. Finns det något motbud alls till Derbyt? Eller är det i princip redan avgjort?

Jag tror, om Ramona bara får vara frisk, så är Derbyt avgjort. Hon vinner överlägset… Glad

fan_idole
0

Och samma sak gäller nog i Lilla Elitloppet, där hon nu står inne (start) i loppet. Dessutom ligger nog Varettes svenska rekord (4-åriga ston volt, 55,6) risigt till i år.

amandahandersson
0

Det är ju hur länge som helst kvar till derbyt, men i dagsläget är nog Ramona Ernst den bästa 4-åringen.

MEN, Kriterie-2:an Lanso Ess gick ju också alldeles prima och det ska bli kul och se hur han utvecklas i år. Sen är en viss Ljugens Krabat en mycket fin herre, han missade ju Kriteriet men har grym kapacitet.

PippiL
0

#2 Har missat Lanso Ess start, vad blev tiden?

Ljungens Krabat gick väl inget nästan ifjol, eller minns jag fel? Han såldes och sen missade han kriteriet, pga någon benskada. Men var han ut efter det? Om inte så är väl hans tid 2.07 eller 2.08 och det är ju en bra bit till 1.54.

Men men det är som du säger långt kvar till derbyt och mycket kan hända. Blir bara så imponerad av Ramonas tid, så här tidigt på säsongen.

mooremoore
0

lite tidigt att spekulera i vem som vinner derbyt men seppälä ser nog till att ramona är riktigt bra till derbyt.de andra får nog sikta in sig på andra och tredjeplatserna..

amandahandersson
0

Ljugens Krabat travade 2.07 när han vann enkelt i Östersund i JULI. Sen gjorde han ytterligare en start i juli-augusti, sen såldes han. Han har gjort en eller två (tror det är en) start i ny regi, och vunnit. Han har typ gjort 5-6 starter, en 2:a-plats och resten segrar.

Lanso Ess har ja gingen koll på… Tror inte han startat något.

amandahandersson
0

Ljugens Krabat travade 2.07 när han vann enkelt i Östersund i JULI. Sen gjorde han ytterligare en start i juli-augusti, sen såldes han. Han har gjort en eller två (tror det är en) start i ny regi, och vunnit. Han har typ gjort 5-6 starter, en 2:a-plats och resten segrar.

amandahandersson
0

FridaSimonsson
0

Krabat har jag kört, en grym häst, men som jag säger ^^ bara emilia som kört hans tider :)

Hannna
0

Tråkigt att hon kommer ta Varettes rekord iår.:P Jovisst är 1.54.7 bra, men hur många andra 4-åringar har ens startat iår? Men visst verkar det som att kullettan förblir kulletta hela året.

equuleus
0

Lanso ess har inte start något i år, skulle ha startat på Bergsåker 21/4 men dem hade inte mätt honom.

ozzkan
0

Ja ska väl komma ut me Tösen i Juli, då ni :P:P:P Haha, nej då.

Helt outstanding häst asså den där Ramona.