Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1079 ggr
[cancan]
0

Russerien-Undran..

En undran…

Varför är inte distanserna likvärdiga?? Tycker ju att det ska vara lika för alla!!

På Gävle och Åby är distansen 2140, medans den är 2480 på Karlshamn..?!!

Jag som tillhör de södra regionerna får ju inte anmäla till Åby, utan är tvungen att starta på Karlshamn om jag vill vara med.. Vilket jag tycker är jätte synd..

Tycker att det ska vara samma distans på alla banor, så det är lika för alla, eller att man har chansen att anmäla till en annan kvartsfinal…

Jennie_A
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I grundserien så har grund-distansen varierat enormt, har sett ända upp till 2640 m lopp! Som sagt är det väldigt konstigt att distanserna inte är detsamma överallt?!

Tusen
0

I grundserien SKA det vara olika distansser. Däremot trodde jag att de olika bsemifinalerna och finalen hade samma distanser.

therese-persson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grundserien ska köras över alla distanserna.. Och de olika banorna ska ha samsas om vilka distanser respektive bana ska köra..

Men därimot står det klart och tydligt på sptf att kvartsfinal, semifinal och final ska köras över 2140m. Glad

så man kan ju fundera varför dom har satt ut distansen 2480m på Karlshamn? Förvånad

haerrdin
0

… och 2080 i semifinalen på Tingsryd?

einarsson
0

Karlshamn och Tingsryd  är 800m långa, så många hade fått volta i kurva om det skulle vara 2140.

therese-persson
0

det är ganska vanligt, för mig iaf, att få volta i en kurva :)