Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2361 ggr
Glenn
0

Elektrisk pådrivare

Jag undrar om det är någon som har använt de på sin ponny någon gång?

Miii4
0

Varför skulle man vilja använda det :S

Glenn
0

Det var någon som sa att man kan få dem lite harmonisk av den. Jag vet inte ens vad det är.

jonasjo
0

Märklig fråga!! För det är ju nån slags kofösare man använde på kreatur förr när man ville att dom skulle gå framåt..strömförande!

Miii4
0

Harmonisk och harmonisk, snarare en rädd och ovillig häst kanske ;P

FridaSimonsson
0

hörde talas om en som hade haft de när hästen stannat, varit istadig typ , den hade fått typ psyk bryt men sen sprang den då :S tkr de är hemskt…

Denna kommentar har tagits bort.
Pallen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild på en….

Hannna
0

Men herregud…

VeronicaP
0

Det kan väl ändå inte vara lagligt att använda en sådan ?? Tycker det är ren skär djurplågeri kan man inte få hästen att springa ändå så kanske man ska tänka på att låta hästen göra något annat.

juliapettersson
0

Men ofta att ta det här seriöst…

amandahandersson
0

Jag tror inte det här är seriöst, men jag skulle då inte använda en sådan på min häst! Tänk själv om läraren sitter å ger elstöter när man vägra jobba på lektionerna? x)

FridaSimonsson
0

tkr de är hemskt..

Epos_best
0

på nötkreatur får endast en elektrisk pådrivare användas av behövig, dvs en veterinär. vet inte om det gäller häst också?

_jonna
0

lina hon kan allt för hon går ju på berga (A) ;) hihi

Pallen
0

lina kan väl ingenting….

wilson
0

Djurplågeri, kan man inte motivera sin häst att springa på andra sätt borde man kanske inte hålla på….

Hannna
0

Jo, klart det är klassat som djurplågeri. Men nu verkar inte Glenn vara riktigt seriös i sina inlägg och påhopp så vi ska väl inte lägga ner så mycket energi på detta:P

baggar
0

Är till 99 procent säker på att det är förbjudet att använda på hästar, som tur är finns det djurskydds regler i Sverige.

Fast detta var nog mest skrivet som ett skämt. ELLER?????

MaiTai
0

Aggregat eller liknande som påverkar ett djur genom att de ger djuret en elektrisk stöt eller annan olägenhet får inte användas

http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Steria/templates/Page.aspx?id=440

Antar att detta är ett skämt, men detta är det som gäller.

Cecilia

jessssica
0

men snälla nån….:/ Förvånad

jonasjo
0

Tycker det var ett väldigt dåligt skämt av denna Glenn Ledsen

Epos_best
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 hihi jaa såklart ;) kossor är hur ägiga som helst!

#15 hög nivå du ligger på! Go "Pallen", GO!

MagganS-B
0

Finns faktiskt dom som använder såna…..men anmäl till djurskyddsmyndiheten om ni ser sånt!

Kratern
0

#5 Vem var det?

AnnaLundin
0

Eftersom vi inte ska uppmana till olagligheter så anser jag ämnet färdigdiskuterat.

Inlägget är låst för nya kommentarer