JUNI PROPPAR
Har kommit ut preliminära på SPTF som nu ber att dessa kollas av respektive klubb innan tisdag.. En påminnelse bara..

Haha, jag kan ju bara säga att det blir inte mkt tävlande i år :P

Betydligt bättre än Maj….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

propparna passar Bejla som handen i handsken. 

Bra lopp på dubbeltravet i eskils o sen på solvalla för mina ponnyer iaf =)=)
Jag har iaf 1 lopp åt varje häst på Bodens dubbeltrav, sen har Juppe ett lopp den 15e juni på Boden tror jag det var.. Högst 15.000:-, 2.000:- första pris.

Jag tycker det var riktigt bra proppar! -Bästa hitills i år:)

Ojoj! massor me lopp te den ena pållen iaf, men te dem andra fanns de inte en enda bra:P
ang. mantorp 3e juni…ska ni verkligen ha två proppar som har grundlag 25? :P..

#9. undrade jag me lite…men olika distanser ^^
Skynda er MP o kolla
#10 hehe ahaa d kollade ju inte ja..såg bara grundlagen :P
Blir nog en tur dit..passande proppar iaf t två av hästarna :)

Har inte Hunnit kolla Juni propparna så himla mkt…Men någon av er som ska starta på Rättvik den 14 maj?Då får i se upp för Hiprex om hon nu travar….

#12 ja, mantorp var det ENDA som passade min häst xD haha jag tar en tur dit =)
#14 yeah då kan vi samåka x) Gooo Mantorp… :)

Tyckte det var lite onödigt mycket bra proppar på kort tid.31maj på bergsåker, 3juni heldag hos bergsåker, 6 juni insprängt på solänget, 9 insprängt på Östersund och dannero heldag den 10juni.

Jippi! Inte ett enda snabblopp i hela JUNI i södra Sverige mer än Kalmarsund som går vid midsommar! Roligt att årsdebutera där….

#16 Tänk om man kunde säga som dig…hehe

#18 Dålig planering, var precis lika dant förra året, dannero har sin heldag dagen efter östersunds stor lopp. Går ju att starta på båda dagarna om man har en shettis eftersom deras lopp går på fre.

Men alltså seriöst. Detta är helt sjukt. Östanåkra och Tomelilla är de enda banorna i södra Sverige som hade skrivit ut proppar under juni (en var) där det var auto eller så man slapp 400m tillägg. Inte ett enda voltlopp med intervallhandikapp(jo, en reservprop, 2.30 2m/s-går inte), inte ett enda voltlopp med passande pengahandikapp så man slipper 300-400m tillägg, för det är helt omöjligt, självmordsuppdrag. Det går inte att anmäla ut till vanliga voltlopp för då står hästen distanserad på 1.42.1. också självmordsuppdrag.
Det är ju ingen ide att ha en bra häst, det finns ju inga lopp!

#19 Joo, jag vet, men vi tycks aldrig bli kvitt den dåliga planeringen, för det är samma sak varje år! Jag antar att det har att göra med att vissa banor inte får ha banan "när som helst" och sånna saker..
#20 sikken tur att vi finns :)..du får komma t oss me marre då o tävla :)
Klart mkt bättre proppar i juni för min del :D

#22 Haha. Ja Pekka sa att vi skulle åka upp till Eskilstuna(!). Hon måste ju få starta innan SM så man vet om hon ska anmälas ut. Eller så får man väl gå på självmords uppdrag och anmäla ut i vanlig prop på 1.42. och komma sist bara så hon får lopp.

#13 jag ska kanske till rättvik. haha!
Tycker det är väldigt dåligt med lopp i år!! Men men man får ta det som finns även fast det blir betydligt mycket mindre tävlingar i år för mej..

hmm, va dåligt det verkar vara för alla :/ :/
För min del så är det bättre lopp än vad det var förra året iaf =)=)=)

Det var visst ingen idé att träna hästen i år. Det finns 1 lopp åt honom under juni, Solvalla den 29. Det är ett 3.22-lopp. 40 meter tillägg är helt okey.
Annars finns det inte ett enda lopp. Penningloppen kan han inte starta i då han har sprungit in på tok för mycket pengar för att ha någon chans (kollade upp de som sprungit in lika mycket och de går minst en halv minut snabbare).
Andra år har det alltid funnits lopp. Han kan starta i alla mellan 3.25-3.15 utan något större tillägg, men i juni ska det visst bara vara ett sådant lopp:(

Var faktiskt inte så bra proppar iaf inte på visby finns en om Sippan kvalar in och 2 till Odena i hela juni..!!
Mantorps proppar är fixade!
Men hörrni, ta å kom till boden! Inte et enda rekordhandicaplopp (
), men däremot intervallhandicap lopp (som min pålle i och för sig inte tjänar någonting på), autolopp, och tillägg efter segrar!

Vart Ligger Hagfors?? är det en annan bana än Färjesta?
Blir nog tävling på Mantorp, Örebro och Eskilstuna :) Propparna ser bra ut! :)Weiii! Fast jag vill tävla nu jue..

#31 Hagfors ligger norr om Färjestad. Det är en ganska ny bana som de försöker köra något lopp om året på. ( Den är 1000 meter ) Vi har bara drygt 3 mil dit , men från Karlstad är det 8,5 mil! :)

Jag håller med dig Hanna, de finns inget som passar mina hästar heller… Jag erbjöd min hjälp i vintras om proppskrivning men de behövde ingen…

jag är nöjd:D blir bra debut för neppe i år:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

jag är nöjd:D blir bra debut för neppe i år:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Jag ska nog iallafall till Mantorp, Örebro, Solvalla under Juni var tanken.
Ville ju självklart på Eskilstunas dubbeltrav också, men då är man inte hemma inte :/
#30 Men Amandah_, Boden är sååå långt bort. 
Annars har ni faktiskt proppar som skulle passa……. hmmm 
Boden är inte alls långt bort, bara 6 minuter in till banan med häst å allt ffs! ;)