Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 2853 ggr
Clancy2
0

Bortskänkes !!

Då det har varit svårt att få någon intresserad av att köpa nedanstående så testar jag även här att skänka bort det mot avhämtning ! Vill rensa ur hemma och tycker detta är i för bra skick för att slängas, så jag avvaktar nu en vecka till för att hitta någon intresserad. Om fortsatt ingen är intresserad så åker det tyvärr på tippen !

Finns i Osby, norra Skåne. Skickas ej, utan det är endast hämtning som gäller !

2 svarta flughuvor stl ponny ( oanvända )

1 longerlina

1 svart sadelgjord med resår i ena änden, 88 cm

2 vita "strängmodell" sadelgjordar, 108 cm

1 brun/vit vojlock till 16" sadel

1 vit vojlock till 16" sadel

1 svart martingal stl full

1 svart läder pannband stl full

1 röd tränshängare

div. gamla fakta böcker

8 st repskarv

1 par stigbyglar

I grå rumpvärmare till 16" sadel

2 vattenkoppar

2 handtag till elrep/eltrådstaket

3 jordspett

1 hinkhållare ( ring att sätta på väggen för 20 liters hink)

Sprid gärna ut detta till era vänner !

Mejla till honeyrags1@hotmail.com vid intresse. Bilder kan skickas.

MVH Sandra

[ElisabethYL]
0

Var bor du? Kan ev åka förbi och hämta det.. Glad I annat fall kanske du har möjlighet att skicka med Bussgods (här har vi även DHL och Schenker och självklart Posten).

Kolla isf vad frakten skulle hamna på för alla grejer…

Håller med om att det inte ska slängas..

[ElisabethYL]
0

Glömde säga att jag bara är intresserad av jordspetten och vattenkopparna om du bor tillräckligt nära för att jag ska hämta det med bilen.. Men jag är intresserad av allt det andra även om det skickas…

[Elsastubin@live.se]
0

#1 Hon skrev det vart hon bor… Hon bor i Osby i norra skåne…

[Elsastubin@live.se]
0

Om du bara läser hennes inlägg stog det.. :)

[ElisabethYL]
0

Ibland läser man lite för fort.. Skäms

Såg nu att du inte skickar det heller… Synd!

[Elsastubin@live.se]
0

#5 hahah ja man får läsa lite noga ibland Flört

Tycker också att det är synd att dom inte skickas, om hon skickar kan hon nog få pengar istället för att ge bort… :)

Det gäller ju att bo nära i så fall… ;)

Clancy2
0

Jag har försökt tidigare och även för en vecka sedan här på iFokus att få en slant för det, att folk kunde ge ett bud… även satt ut annons på andra ställen, men inget intresse :-(

Jag vågar inte ens tänka på vad frakten går på vad gäller ett par vattenkoppar, är det verkligen värt det att skicka ? De väger väl ett par kilo styck, om det ens räcker… Skrymmande dessutom med jordspetten. Nej, lättast att komma i bil och hämta allt istället.

Trodde att ordet GRATIS "bortskänkes" skulle locka folk att komma i ilfart och hämta det ;-) Men det ser ut att bli tippen :-(

[Elsastubin@live.se]
0

Ja, det är sant. Men varför vill ingen ha det?

Clancy2
0

Ja, det kan man fråga sig.

Men det är väl ett överskott på begagnat och därför det är svårt antar jag…Hade gärna velat ha lite svar på om det är så eller vad det annars är för fel, så man vet…

Avstånd är ju en sak, men i hästtäta Skåne och ingen är intresserad ? Finns det inga skånebor här på iFokus, alt södra småland ? Alt någon som har vägarna förbi neråt och kan ta det med sig till någon nordbo ? ;-)

[Elsastubin@live.se]
1

Men att skicka det andra kostar väl inte så mycket? Prova att ta betalt för grejerna, och lägg ut en till annon här på ponnytrav iFokus. Du sätter pris på dom olika grejerna för hur mycket du tycker att dom ska kosta. Men ta ett bra pris annars kan det bli svårt att få folk kommer köpa det.

Du skriver vad för grejer som du kan skicka. Men du skriver också vilka grejer som måste hämtas hos dig. Folk vill nog hällre få grejer skickade än att åka hem till någon. Då jag vet att det inte varit några problem med att sälja andvända grejer här på ponnytrav iFokus och inte andvämda grejer.. Då jag sett att det varit många folk som sålt då folk värkligen vill ha det… Skulle nog tro att du tjänar på att skicka, då du får betalt för grejerna. Än att folk måste hämta och du ger bort.

Skriv ungerfär så här:

Longerlina. Det är använd 100kr skickas på posten.

Vattenhinkar.andvända 100kr avhämtning hos mig

Tränhängare. ligger fortfarande i förpackningen 50kr skickas på posten.

BARA SOM ETT TIPS ISTÄLLET FÖR ATT SKÄNKA BORT! :D

Kan du inte skicka på postenskriver du avhämtning.. Värt ett försök tycker jag. Kanske någon är intresserad då endel grejer skickas. Och jag tror att du tjänar på att betala frakten, och få pengar…  Prova! LÅTER DET SOM EN BRA IDÈ?

Mvh Elsa

giffan
0

Testa tradera med bild på de olika sakerna.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Clancy2
0

Nä, tillbaka till detta med att försöka sälja det vill jag inte, leta kartonger, väga, kolla priser etc etc med all extra tid det går åt…been there, done that! Glad

Ett stort tack till den som tipsade om Ponnytrav i fokus Flört

Ser ut som att det blir hämtat imorgon, kul om det kommer till användning för det gör mindre nytta på tippen ! Glad

Troj
0

Hör av dig via PM om du inte blir av med det, är intresserad av flughuvorna, vattenkopparna, jordspett, hantag, hinkhållare mm! :D Ska kanske ner åt det hållet i helgen! :D

Clancy2
0

Annons ej aktuell längre !

[Elsastubin@live.se]
0

Jaha fick du sålt på allt? :)