Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1550 ggr
Winner04
1

MANTORP 27/11-11!

Här kommer PREL.LISTAN till Mantorp 27/11-11! Skrattande

dextrosol
6

11 hästar på ett insprängt lopp är inte så dåligt, roligt för Mantorp hoppas det håller sig när vi går in i 2012.

Någon som vill tippa lopp?

Min tippning:

2. Te-Quila vann överlägset senast på Mantorp och bör även kunna göra ungefär samma presentation här (Obesegrad i ny regi Flört). Hörde också att Te-Quila vann KM på Mantorp, grattis för det.

5. Hults Zenito tippar jag för en gångs skull högt, tråkig galopp senast som gjorde att segern försvann helt, han fick därimot sniffa på ledningen senast i några sekunder innan galopp, bra fart efteråt.

9. Salut är mer en outsider som kan skrälla till när som helst, svårbedömd med tanke på två raka "it" men ska nog kunna vara med i segerstriden i detta lopp.

6. Stjärnfall går bra på Mantorp och fick med sig 2 bra placeringar senast på just Mantorp, spår 2 och ett ekipage att hänga med kanske kan vara en fördel.

3. Bonus gick en snabb tid tidigare i år på Solvalla men har inte imponerat direkt efter det, står endast 20m från start och kanske kan hänga på voltkamraten en bit.

10. Sus Baileys kvalade på hemmaplan senast och gjorde det på bra sätt, tror dock att Baileys står för långt bak i detta lopp.

7. Merlin Rapid har en 13-tid i raden som är årets snabbaste tid för Merlin, den togs dock förra månaden, kämpate dock bra för 6:e platsen invädigt och instägd senast.

8. Sherdil är Madeleines körval av hennes 2 hästar, hade ingen bra dag på Matorpstravet senast men tog en 6:e plats på Solvalla senast, dock med en it tid som gör det svårbedömt om hur snabbt det gick.

11. Telis Priloma körs denna gång av Ebba A Söderström då Madeleine kör stallkamraten Sherdil, står 140m från närmsta volten som är 1760m volten, såg bra ut senast men måste spurta bra för att hinna ikapp de övriga.

4. Winner har inte imponerat på de senaste starterna, men står långt fram och kan med bra start smyga med i början av loppet, får problem 2012 om han diskas här.

1. Kålmans Piggelina är tävlingsmässigt ute på för hal is här, men att det är en hemmahäst i årets sista lopp för russ gör att det ser bra ut (då det är hela 7 Mantorpekipage av 11 möjliga).

Oavsett hur det går önskar jag lycka till i 2011:s sista Kat. B lopp

Winner04
1

#1 Kul att du tror på mig och Tila :-) och tack så jätte mycket!

Väljer att inte tippa då jag kör själv och stallet har 2 till start! Winner har mer eller mindre haft problem i alla sina lopp sen Åby i oktober. Och det har gett honom ett sämre självförtroende. Han är dock väldigt fin för dagen och stämmer allt så kan denna herre trava! Oavsett vad så är det min Kung <3 Te-Quila har fin form för dagen och känns väldigt fin, tävlar enbart mot sig själv <3

Varmt Välkomna hit till Mantorp! Skrattande

Winner04
0
dextrosol
0

puttar upp, någon som vill tippa loppet

dextrosol
0

Puttar upp… igen

Winner04
0

Tippa på nu! Putt Glad

hermitage
2

2-11-4

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

stallnysater
1

Information inför söndagens lopp:

http://www.sptf.nu/startlistor/PM_2011-11-27.pdf

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

NatthaBlom
4

#1 Tequila har vunnit varje start i min regi också då hon skött sig, de lopp hon inte vunnit har hon stått på bakbenen ;)

Är så skönt o roligt att se att allt arbete o all tid jag lagt ner på henne äntligen börjat arta sig! :)

Kör hårt Carro!!! :D

Winner04
1

#9 Natha, du har gjort ett fantastiskt jobb med Tila Glad och jag är så glad att få ha henne hos oss!!

Det kan du räkna med! Skrattande

madde89
2

resultat från  mantorp

1a 11. Telis  priloma segertiden  vart  1.59,2 och i sulkyn Ebba söderström  vann  med 6  längder .

2a 1 Kålmans piggelina

3a Winner - Evelina i sulkyn

4a stjärnfall 

5a Melin rappid

6a sus baileys

dextrosol
2

Grattis…

…till tränarsegern Madde

…till kusksegern Ebba

…till 2:a platsen Jonatan

…till 3:e plats Evelina

Hoppas formen håller i sig till 2012 också Flört

Winner04
0

Stort Grattis Eve till 3:e platsen med Kung Winner Glad Så grymt bra! Det var han och du värda!!

#9 Natha.. Idag busade hon till det rejält och trodde loppet var över när vi passerat mål i en mycket stor ledning! Bara att komma igen. Hon var riktigt fin idag och ser spännande ut inför kommande säsong! Glad

ebba93
0

#12 tack:D

vet någon vem det var som tog kort vid vinnar cirken?:)

stallnysater
0

#14 Jag vet en som tog tog vid vinnarcirkel, ska kolla om det blev några bra kort…. Jag tog ju inga där, men ska se om jag kanske har något från loppet……

Grattis Ebba till en fin vinst =)

~Sandra~

ebba93
0

#15 okej skulle va kul om någon tog kort och kanske kan bästella tavla:)

tack så mycket:)

ebba93
0

gud va tråkit att det inte fans några bilder:(

stallnysater
0

Det var ju inte så bra väder att ta kort i, tyvärr =(
Jag är jättelessen att det inte blev några bra kort (jag fick inte ens bra kort på mina egna russ)…….
Men du kan kolla med Mantorptravet om deras fotograf tog några kort.

~Sandra~