Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 4655 ggr
Boode
0

Era -09 or?

Hur stora är era 09:or?

hur långt har ni kommit med dom? har ni börjar med att köra in dom?

Snurrii
0

Min -09:a går på hingstbete, han har gjort det sen i maj och ska göra det till sista september. Ingen inkörning påbörjad. Endast tränsvan då han skulle ställts ut i februari. Ska smått lägga sele och börja tömköra lite lätt senare i höst. Ingen brådska utan tar allting lugnt och försiktigt.

Vilgot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran Muffins har haft sele på sig och blivit tömkörd lite smått med grimma :) Vi har även börjat ha träns på henne och hon brukar följa med som handhäst på dom korta ridturerna.

Vi har tränat väldigt med transporten och nu går hon in av sig själv för det mesta.

Mätte henne med tumstock och vattenpass häromdagen, 112 cm. Hur höga är era? :)

Emelie89
0

Min -09:a  går på hingstbete med en jämnårig hingst. Han tömkörs nu regelbundet och gör stora framsteg. Mätte han för en vecka sen till ca 116cm och då var han även minst 5cm högre i baken Glad Han visades också med 35p -silver för nån månad sen.

(bilden är nån månad gammal)

Nathalie_p
2

Min -09a Absolut Skott e: Korsnäs Brådis u: Bailey´s ue: Julle.

Absolut är inte så mycket hanterad, men får hem honom till hösten så då blir det till att uppfostra.

linnri
0

har just fått hem min -09, och han har fått prova ha på sig sele och huvudlag utan problem. han är lite tömkörd i grimman hos dom förra ägarna. så till veckan blir det att tömköra med sele och huvudlag. han är även anmäld till Rådgivande unghingstbedömning den 16 oktober i Luleå. Ska bli spännande!

Rebb
e. Timon u. Rebina ue. Rebell

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Nathalie_p
2

Har precis fått hem min Absolut Skott så nu ska jag börja tömköra så smått. Han är 118 cm .

Nytagna foto :)

Miica
0

Jag har bara en 09a kvar.  Hon är en liten tös. Runt 105 cm.
Torpets Aurora. Har inte gjort ngt alls med henne i princip bara lite vardagspyssel.
Även till salu. =)

CarolaG
0

Jag har bara en liten bastard. Pappa russ och mamma shettis som förhoppningsvis bli maxad kat.A. Inkörningen är inte påbörjad utan på börjas i vår om jag har honom kvar då. Han är till salu men vi är lite oeniga i familjen Flört

[Tjiwi]
0

Min går i hagen och busar med sin morfar ännu. Ska börja så smått nu med träns och gå ut och gå och vänja honom vid sele etc. Har inte mätt men han är nog ca 120-122.

linnri
0

har hunnit göra en hel del från det att Rebb kom till mig fram tills nu.
Han är inkörd, så han vet hur det ska gå till när man far ut och kör m.m.  Men ska givetvis jobba mer på att han ska bla. gå i form m.m. men det blir efter nyår någon gång när han har mer rutin.

Unghingstbedömningen i Luleå gick klockrent och kunde inte ha varit mer nöjd med honom.

Mätt honom har jag inte vågat göra ännu, men måste väl försöka ta mig i kragen och göra det också..

Carpedium
0

Vår Dallas var ca 116 cm hög i början på oktober, men ser ut att ha vuxit lite sedan dess.  Han tränas med promenader i träns och har haft sele på ett par gånger.

johanna9
0

Min Bärgarn har haft sele en gång o huvudlag två ggr o promenerat lite på gården. han går på lösdrift o jag ska ha barn nu så han får vänta tills våren då han ska fortsätta o sen på hösten får han vagn på sej. ska ju gå på bete hela sommaren o fortsätta vara bebis :) Kan vara runt 118 nu kanske.

Emelie89
0

Eros har nu haft vagn för första gången utan att röra en min eller ens titta på den. Så nu ska vi fortsätta nöta på det och öva lite mer kommandon som styrning, stanna etc så det sitter ordentligt för honom :)

Troj
0

Hade tänkt starta en sådan här tråd, men eftersom det redan finns en gammal kan vi ju lika gärna damma av den här :D

Min är väl 120+ och är inkörd sedan ca 1 mån tillbaka, han joggas, dock i väldigt raskt tempo ca 2-3 km ett par dagar i veckan. Av detta blir han svettig… :S funderar på att sänka tempot lite men är rädd för att han ska bli "seg". Men han fungerar väldigt bra på detta och blir piggare och stabilare för var gång vi kör :) Har alltid med mig ett tidtagar ut när jag kör för att se hans utveckling. Försöker köra i ett tempo där han känns stabil och framåt, men inte för framåt eller hastig ;P

Hur går det för er? Vad har ni för planer för era 2-åringar? :D

Rajmon
1

Jag fick nyligen hem min lånade 09:a! Hon är nog c:a 117-118cm och har varit inkörd i nästan 3 månader. Hon har väldigt bra kondition och går nu 2-3ggr i veckan mellan 5-7km i väldigt lugnt joggingtempo! Ska in på banan med henne i morgon och köra lite på slingan så hon får bekanta sig lite med atmosfären. Hon är väldigt pigg och framåt vilket känns skönt! En riktig naturtravare i liten förpackning :)

Nathalie_p
2

Absolut Skott är nu c:a 123 cm. Han är körd regelbundet sen april, men kommer inte att gå några snabbare jobb förrän nästa år. Han är pigg och framåt och har en otrolig trav.

hermitage
0

Mormors Zephir

är ca 120 cm hög, är inkörd:) ska börja tränas mer nu:)

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Millson
1

Min 09:a Tula är 120cm. Hon är körd regelbundet sen maj. Hon är pigg, glad och känns väldigt fin:)

Nathalie_p
1

Slätt La Mindy e. Micklas u. Slättans Rozzy, är c:a 119 cm. Hon är körd regelbundet sen augusti. Hon är tuff men snäll att köra och hon tycketr det är roligt när man jobbar med henne.

hermitage
0

hur ofta tränar ni era och hur långt?

teamanberger
0

jag tränar min 09  3 gånger i veckan oc kör ca 6-7 km

teammanberger.se <3REVINA<3

linnri
0

3-4 ggr i veckan ca 1 mil, jogging. nu har han en liten vilo period på 2 veckor då han har dragit vargtänderna och inte får ha bett i munnen. ska longera och köra lite bettlöst så han får röra sig, då han blir väldigt jobbig att hantera ute då han stått..

Winner04
0

Våran lilla brud, Cocktail Skott körs nu varannandag. Dock lätt jogging i ca 4 km.. Ökar mer vartefter sen! Hon är pigg, cool lugn och älskar att arbeta :) Snabbare farter blir det nästa år så nu går hon bara uppbyggande träning :)

annalottab
0

Våran Athena trot är 119 i mkh. Vi kör henne henne 2-3 gånger i veckan ca. 3-4 Km och hon går på släp ibland.

hermitage
0

kör var 3 dag