Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettfoder-utfodring
Läst 1330 ggr
Geminii
0

Foder!

Är dt någon som skulle kunna rekomendera ett bra foder för väääldig smala hästar som är svåra att hålla i hull?? Våran treåring kan vi knappt träna för att då rasar han i vikt direkt.. känns som att man har provat allt men ändå ingenting…

jonasjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en nordis som har svårt att lägga på sig.men vi har börjat ger han 5 kilo kraft grov/dag delat på tre givor samt att han har fri tillgång på grovfoder och det funkar ganska bra, har ju börjat köra snabbjobb nu med honom så han får ju inte bli någe smalare änn vad han är..

Geminii
0

#1  ökej..för  goliat får korn, musli, havre och krafft sport.. dt går jätte bra att ge honom och han går upp i vikt men när man tränar så tappar han allt igen ….han får mkt hö men han springer så mkt i hagen för att han är hingst och full av energi…

DubbelE
0

#2, det är viktigt att protin och energi väger upp varandra, annars blir hästen bara smalare iaf..fall vi bara skulle ge dom protin vore det som om vi bara skulle sitta o trycka i oss pasta.

FridaNyberg
0

Min lilla ponny var på väg att rasa i vikt, för han var så hingstig och bara sprang i hagen och hade inte tid att äta, men sen vi kastrerade honom har han faktiskt gått upp lite :)!

Absolut_Luks
0

Solvalla fett. Så fick jag höra igår att nå Krafft Muscels,eller vad det hette, tydligen var bra för smala hästar.

juliapettersson
0

Havre OCH Krafft Sport låter lite väl tufft på en treårig ponny…
Min valack är välidgt het och faller lätt ur, han får enbart kornkross.

ErikaSchieber
0

Jag håller med julia där. Det låter som lite mycket energi att ge en treåring och en himla blandning med olika foder..Jag skulle satsa på bara kornkross dom flesta brukar lägga på sig då och det är inte så mycket energi.

Emmma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har Kraft Grov och krossadKorn till mitt varmblod som är smal, och hon har lagt på sig ganska fint nu av :)

Superman
0

Prova Lusern Pellets från Krafft. Det kan man ge med Kornkross men man måste blötlägga det.

Geminii
0

Tack så jätte mkt för alla svar!

Brotorp
0

Stay power från dodson o horrel är till heta hästar som har svårt att hålla vikten. där e ingen havre i. ja kombinerar de me lucern (ej pellets, måste blötas) och blandsädkross (50%korn 50% havre) en het häst han man ge korn ist. för blandsädkross.