hjälp..
När man ska byta ägare, behöver man bara skicka in ägarskiftes blanketten till sptf då eller är det nått till russavels föreninger också? och hur byter man ägare i passet?
Du skickar lappen (som följer med i hästens pass) till Sv Russavelsföreningen. Dessutom skickar du sedan en ägarskiftesblankett till SPTF.
De är lika viktiga om du ska tävla ponnytrav men mest viktigt är att ägarbytet kommer till Svenska russavelsföreningen. Det är vad som de har registrerat som gäller.
I passet skriver man inget om ägarbytet.

okej tack, men jag hittar inte vart man kan skriva ut blankett om ägarskifte på svenska russavelsföreningens hemsida?
Här kan du läsa om ägarbyte
#2 Pappret som ska in till Svenska russavelsföreningen ska du ha hemma. Det är ditt bevis på att du äger ponnyn. Den ska skrivas under och skickas till Svenska russavelsföreningen. Alltså ingen blankett man skriver ut.

okej, så det är samma som jag skrev under när jag köpte hästen, då har jag pappret, tack för hjälpen!
#5 Det är säkert rätt papper. Du ska ha fått ett litet papper, då du köpte din ponny, där det står att det är du som är ägare. Det pappret ska ha kommit från SvRAF. 
#5 Om du inte har det pappret så går det att få ett nytt, så att man kan göra ägarbytet iaf. Men man får kontakta Liselott på kanslit, så ska det gå att fixa.
har dom som lånat Lillen köpt han nu?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus