Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 3431 ggr
[Elsastubin@live.se]
0

Din egna drömponny med stam?

Om du fick välja din drömponny, och då får välja vilken stam du vill som ska vara på din dröm ponny. :) Så vilken stam skulle din drömponny ha? Glad

amandahandersson
4

Utan tvekan ett helsyskon till världens finaste guldklimp… e. Raider, u. Nisans Nadia, ue. Niklas II.

Emma-Salli
0

Jag skulle gärna vilja ha ett föl e. Fantom, u. mitt egna sto Salli,          ue. Junisorken

[Elsastubin@live.se]
1

Jag har redan min drömponny som jag aldrig skulle byta bort om det så var världens bästa häst <3 jag älskar han! :)

Men skulle jag välja en till toppstammad häst ( Kat A ) så skulle stammen vara: e. Golda Apache u. Luffsen ll.

Men jag har redan min älskade shetlandsponny som jag äslar så mycket! Kyss <3<3<3

NathalieForsman
0

Helt Klart e. Hagbard u. Kålmans Polara ue. Polar

Omöjligt men de skulle bli världens perfekta ponny! ^^

linnri
1

#3, Luffsen II är ju en hingst .. och Golda lika så. :)

jag skulle vilja ha en hingst e. Raider och ue. Tyson II

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Rajmon
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

u: Ramiina eller Båtares Dina e: Polar vilken är omöjligt då Polar inte längre finns i livet :/ Får nöja mig med att betäcka med några av hans fina söner istället senare!

(bild ramiina)

matildaakerlund
2

Måste nog säga att jag har min drömponny i en fin russhingst e. Tyson II, han har Russi som mamma. Helt perfekt ponny!

teamanberger
0

ja det skulle vell var då ett sto e. gumino ur cloetta helt enkelt

teammanberger.se <3REVINA<3

[Elsastubin@live.se]
0

#5 haha va? Opps det visste jag inte ;) Men då får jag typ ta: e. Golda Apache u. Danielle. Eller finns det någon som är snabbare än Danielle? :)

[Elsastubin@live.se]
0

#6 men det är bra att du har fantasi! ;)

linnri
0

Ramona Mustang är väl snabbare .. Slå mig inte om jag har fel! Men hon är ju blandras (korsningsponny russ/shetland), men en riktigt snabb tjej! :)

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

OliviaL
0

Oj svårt! Jag har många fantasier om hur min drömponny skulle vara.

Kat.A skulle det nog vara ett sto E. Golda Apache U. Emmeros Diva eller Danielle

Kat.B en hingst:  E. Tyson II  U.Alva Race eller Katla

Winner04
1

Drömponnyn är definitivt e. Gumino u. Lillasyster!
eller e. Ernst Ronaldo u. Te-Quila!
eller oxå e. Ernst Ronaldo u. Cocktail Skott! Flört

[Elsastubin@live.se]
0

#jo, det är ju sant, hon är ju lite russ också. ;) Men hon är ju såklart en riktigt bra och fin tjej som springer riktigt, riktigt fort! Skrattande

carsbo
1

tyson II o iva roll vore ju något Tungan ute

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

ValentinoRossi
0

Skulle vilja ha en u:Melinda e:Fantom ue:Munter Lr ett helsyskon till våran Gemini u:Melinda e:Skärmnäs Pigall. Men får nöja mig med att mitt sto som är moster till Fantom är dräktig med Skärmnäs Pigall, blir en liten blandning, bara munter som fattas :P

[Elsastubin@live.se]
0

#16 åhh ja, fantom är bar sååå fin! :)

Russ: e. Fantom u. Algunnens Yra eller kanske u. Katla?

Shetlandsponny: e. Golda Apache u. Ramona mustang.

MagganS-B
0

# 15 Vagabond-hingst med Vagabond-sto……det blir kanske inte alls bra!

# 16 Har ett Munter-sto dräktigt med Tyson…. ;)

carsbo
0

#18 haha nej de blir nog inte bra om man kollar på stamtavlan, men rekordvis Flört

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[Elsastubin@live.se]
0

Någon som vet vart man kan kolla stamen på en häst?

Jag ville typ kolla om Luffsen ll, ramona mustang, gläntans domino och dom andra om dom hade en bra stam.

Jag sökte typ: luffsen ll ponny stam. Men hittade inget… Tips hur jag kan hitta stamen på hästar? :)

ryttarn
0

#20 Shetlands webstambok hittar du på http://www.shetlandsponny.se/stambok/

Russen hittar du på blå basen. http://sh.freefarm.se/sh/

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

ryttarn
0

En drömponny för mig skulle nog vara e Ratatas Raimon (aka Palle) uTroll Twix. Palle är ju tyvärr inte godkänd men vi får väll se om några år om han blir det. Tänk att få sätta samman två sådana totalt "galna" vinnarskallar, skulle kunna bli väldigt intresant.

I hagen går en annan av mina favoriter som är så nära man kan komma ovanstående. Nämligen ettåringen Isilon Almárëa eTejas Monljus(palles pappa) uTroll Twix ue Raider.

Jerker Klang,

www.isil.se

LinnJ
0

#5 Jag har en ettåring (snart två) som är e Raider och Mamma Thyra är u:Tyson. Hör av dig om det är intressant ;)

ValentinoRossi
0

#18 Blir en fin fölunge det :) men min ponnytravarkarriär är slut, annars hade en sån stammad häst stått högt på önskelistan:P i stället har jag börjat med avel, har två dräktiga ston och hade marknaden varit bättre hade jag gärna köpt något sto efter munter och tagit några föl på :) Vet du vart Korsnäs brådis kommer att stå 2012, om han fortfarande betäcker?

[Elsastubin@live.se]
0

#21 okej men jag kom ju in på sidan och tryckte: sök hästar.

Jag skerv i andra fältet eller raden på sidan:

regnr eller namn eller färg. Jag skrev bara i namn och skrev: Luffsen ll. Men inget kom… Hur gör jag? :)

ryttarn
0

#25 Lufsen stavas med ett F, sedan är det så att II heter han bara på travet. Sök på Lufsen så får du upp två hästar Lufsen II är den andra i raden.

Jerker Klang,

www.isil.se

MagganS-B
0

# 24 Korsnäs Brådis är gammal nu och lämnar inte Skåne fler gånger! Hoppet står till att Lanso Ess blir godkänd, annars är Munter-stammens saga all…..

emmyhansson
1

jag har redan mina två drömponnyer!

min finaste Tyson Ås som är e: Tyson II u: Russi

och såklart guldklimpen Razmus Raid e: Raider u: Nisans Nadia

fijalar
0

ÅH  hadde Garriballdi varit i livet så hadde jag inte tvekad en sekund. Gud så fin han va..det perfekta sto`t  hadde jag tagit mig väl mycket tid till att leta efter. Har haft tre ponnysar efter honom.. åh vilka natur travare dom va och perfekta i lynnet, altså perfekta barn hästar

[Elsastubin@live.se]
0

¨#28 Har också min allra bästa drömhäst, skulle aldrig byta bort honom om det så var världens bästa shetlandspomny :)

[Elsastubin@live.se]
0

¨#28 Har också min allra bästa drömhäst, skulle aldrig byta bort honom om det så var världens bästa shetlandspomny :)

HagalyckansCornelius
0

e. Hagalyckans Cornelius u. Angel

Dock är det omöjligt, men det skulle vara super kul och se vilket humör den skulle få, och vilka resultat den skulle få på travbanorna :)

Russ skulle jag vilja ha

e. Gimli u. Iva roll

Även det är omöjligt men skulle vara intressant ;)

tror även att

e. Tyson u.Hwitstjärna

skulle vara intressant :)

ErikaAndersson
0

Har redan min drömhäst, Ängdalas Spirello!

Men om man skulle endast gå efter stam skulle jag velat ha
e. Bond 438
u. Jarette 3894

skott
0

#12 Alva Race ska betäckas med Tyson II nästa år Skrattande

Jag har många Drömhästar jag skulle vilja ha, förutom alla jag redan har så en Skotte och Zabine unge hade jag inte tackat nej till.. Tungan ute

Katitzi & Skotte

Iva Roll & Skotte

Mareld & Skotte

osv osv..

johannaolofsson
0

#34 Kyss

skott
0

# 35 Vi kommer och kidnappar henne till sommaren Oskyldig

johannaolofsson
0
skott
0

Måste fylla på listan med Skotte & Regatta en till  Ernst Ronaldo hade inte varit fel Tungan ute

Emmelie93
0

#27 så vitt jag vet så är Lanso Ess godkänd (han har betäckt 3 ston), fast jag kanske har fel? Oskyldig

Mina drömponnyer:

A-ponny; Har redan en! Flört (E: Gläntans Domino Ue: Abbe)
Vill även ha: E: Röding Ue: Abbe (vilket jag hoppas på att få 2013)Skrattande

B-ponny; avkommor efter Raider, Skotte, Lanso Ess eller Orusst och mitt russto hade inte suttit fel!
Hoppas även på att min hingt blir godkänd, vill gärna ha avkommor från honom! Glad

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

MagganS-B
0

# 39 Lanso får betäcka ägarens egna ston, är inte godkänd för "offentlig" avel eftersom han inte är avelsvärderad! Tyvärr! Eftersom jag har fött upp honom och följt hans liv och leverna så är jag ganska väl insatt! Glad

Tusen
0

#40 Hur är det där egentligen? När de gjorde om avelsvärdering och sån´t i.o.m. EU-kraven har jag för mig att just den grejen med att man "bara fick betäcka med egna ston" togs bort.

Är det inte så att man måste avelsvärderas och även om man inte blir "godkänd som hingst enligt rasvisa krav" så får man betäcka med alla ston om man löst betäckningslicens. Övriga FÅR helt enkelt inte betäcka alls.

Så har jag fattat det eller är jag helt ute och cyklar. Har för mig att Liselott sa något liknande då vi hade en icke godkänd hingst hemma.

JoSsAn1997
0

Jag har redan min drömhäst! 

Allgunnens ösa!

e lufsen
u blaxi

[Elsastubin@live.se]
0

#42 jag har också redan min drömhäst: Han heter Stubin och är min ponny! Kyss

e. Fridhems Gogo

u. Dalgårds Diana

LLennartsson
2

Om jag fick välja en 'Random stam' så är detta vad jag vill ha :)

Kat A - e. Golda Apache - u. Ramona Mustang - ue. Luffsen II
Kat B - e. Gumino - u. Katla - ue: Tyson II

Stall Bråna

[Elsastubin@live.se]
0

#44 hihi samma som mig i Kat A. Skulle också precis vilja ha den stamen (men nu går jag bara efter stamen) :)

MagganS-B
0

# Kan vara så att jag inte är uppdaterad på reglerna eftersom jag håller på att lägga av med avel, men Lanso är i alla fall inte avelsvärderad.

sarahansen
0

Skulle vilja ha en e. Gumino eller Skotte  u. min L.A. Mandolin eller

en till e. Korsnäs Brådis :)

carro83
0

Jag har redan min dröm häst. Fantom E polar U Ripadals Filippa.

Till sommaren kommer det en till dröm häst. E Tyson ll U Ripadals Filippa.

Carpedium
0

En av våra drömhästar är till salu !!!  Genova född 2011  e Gumino u Primusa ue Munter.  Tror hon kommer bli kanon… rör sig mycket bra och har en fantastisk trav !  

Iva Roll  e Vagabond u Sindy ue Lymmel en av våra andra drömhästar, är inte till salu, men vi funderar på att betäcka henne till våren och den avkomman blir till salu isåfall . En het kandidat till henne är Fantom ifall någon skulle vara intresserad !?  Eller kanske någon annan hingst ?

Sedan har vi vår två-åring Dallas…han är e Ivas helbror Darius Roll u Primusa ue Munter…en riktig gobit som vi hoppas mycket på nästa år.

Primavara är också en drömhäst …vi ville gärna ha ett sto efter Polar, och det fick vi !

Sist men inte minst….Primusa…mamma till Primavara, Dallas och Genova , hon är en riktigt drömhäst i dubbel bemärkelse !  Dotter till fantastiska Munter så hon har mycket Dröm i sig !   Glad

[Russ-park]
1

Det skulle bli en fölunge e Tyson II / Gumino & Sundbys Tuva - vilket fantastisk sto - nån som har en bild av Tuva ?

nemesis
0

Lanso Ess har betäckningsintyg och kan betäcka även andras ston. regeln om att de var tvungna att vara avelsvärderade är borttagen sen några år tillbaka. han har betäckningsintyg och skillnaden mot en godkänd avelshingst är att Lansos avkommor inte kan bli stamboksberättigade . och avkomman inte har rätt till EU fölbidrag.Lanso kommer att visas på avelsvärdering. så nu behöver ni inte fundera merSkrattande

nemesis
1

Mitt drömföl kommer nästa år förhoppningsvis.

e.Lanso Ess u.Pearl ue.Tyson II

Tusen
0

Just ja, så är det. (#51)Glad

Utdrag ur hingstreglementet.

"Betäckningsbevis erläggs för avelsvärderad hingst som ej är införd i riksstambok och för hingstar som tilldelats avelsvärdeklass C.

Betäckningsintyg erläggs för ej avelsvärderad hingst."

Godkända hingstar löser .

Det är rätt rörigt med alla olika ord. (licens,bevis,intyg) Jag har lite svårt att hålla reda på det.

Men i vilket fall så måste man numera inte begränsa sig till egna ston om hingsten inte är godkänd.

palomia
1

Hoppas vi har tillverkat någons blivande drömhästar då Mareld (rek.1.40) är dräktig med Tyson och Cleo (e.Parat u.Mollnia) likaså =)

extra
0

Ett shettisföl e. Max IV och u. Sindy O

Det skulle bli en riktigt krutdurk;) Tyvärr är det omöjligt men det hade varit roligt att ha ett föl med ens favvoshettisar som föräldrar:)

Tusen
0

#54 Mareld+Tyson borde kunna bli en riktigt bra travare.

Frejsaan
0

Jag har redan min drömponny men annars skulle det väl vara en shettishingst e: Dollman u: Loppan Loppis (vårt sto)

[Elsastubin@live.se]
0

Puttar upp :)