E. Alfons RS 302?
Vi har ägt Alfons så det finns avkommor efter honom hemma hos oss. www.stuterikratern.se

jag har ett ostartat sto efter honom, Ronja RS 4995
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Vi har en valack född 2005, Aragorn heter han i passet men kallas Mollgan här hemma. Han är brunskäck och har växt över rejält i mankhöjd, är ca 113 cm! Snygg och långlinjerad, välproportionerad med en fin överlinje. Han har mkt energi, positiv till allt arbete. Han slog ett par gånger i vagn i under det första året som inkörd men går numera väldigt trevligt och hade om han inte vore en överhöjdare, garanterat haft en framtid inom travet. Han har ett riktigt bra steg och är snabb! Han är förresten ohyggligt snabb i galoppen också så ponnygalopp hade säkerligen också funkat. Skulle jag hitta ngt negativt att säga om honom så skulle det vara att han är ganska tuff och inte riktigt någon barnponny, inte för de minsta i a f.
jag har en svartskäckig 7 åring dotter till Alfons! Hon heter Kraterns Smoothie och är u. Grynet. Jag har haft henne sen hon var typ runt 3 år lr nåt sånt. Jag och hon har tävlat ponnytrav i 3 säsonger nu. Det har resulterat i totalt: 49 starter, 3 vinster, 4 andra platser, 6 tredje platser och har 6.250 kr på kontot . Hon har 2.48,9 K i rekord och har även startat 2140m och då sprang hon 2.56,3 . Hon är ett stort matvrak och är oftast jätte tjock, pga att vi har bara gråshagar hemma och att hon är sjuk sällskap till våra stora hästar när de har varit skadade. Men vi har nu bestämt oss för att fixa till hagen till nästa år så att hon blir smal. Hon kan springa rätt fort bara hon vill och om inte magen är i vägen. Förra året hosta hon mycket så då fick hon åka på kliniken och då sa dom att hon skulle behandlas som en dammallergi-häst. Så först fick hon en kur med medicin och sen dess har hon gått utomhus dygnet runt - året om. Hon har sina perioder när hon knappt går att köra. Ibland är hon snäll som ett lamm. Som t.ex nu kan jag endast köra henne med sällskap och så fort sällskapet kommer en bra bit ur sikte så tvär stannar hon och vill absolut inte gå framåt. Men om man då vänder går det jätte bra att köra tillbaks. Hon har haft sina stunder förr oxå men då har det gått bra efter nån gång men int5e nu men hon skärper väl sig snart efter lite träning. Annars är hon jätte snäll, står ofatast still när man vill om det inte finns något som går att äta i sikte. hon mätte ca 97 cm i manken 2009 och ska nu mättas till nästa tävlingssäsong.
Hon är min första "egna" häst och jag älskar hon mer än nåt annat och jag ska tävla med henne tills jag faller för åldersstrecket sen vet jag inte riktigt vart hon ska ta vägen men det är nåt år kvar till dess som tur är.
#4 Elin… Smoothie är inte tjock. Hon är "bukig" = stor mage. Gör ett "kolla-masken" på henne tycker jag.

Vi äger en Kraternuppfödning, en super trevlig shettisvalack som älskar att träna och tävla och som har bra fart under hovarna.
#5 okej tack. Kanske vi gör det nån gång;)

Hej!
Vi har också ett litet sto efter Alfons. Kraterns Artemis hon är otroligt framåt och gör alltid sitt yttersta. En supertrevlig ponny som barnen lärt sig massor på.

Jag har ett sto som är efter Alfons, Kraterns Athena heter hon och är 7 år gammal och är hur snäll som helst i hantering och körning. Vem som helst kan köra henne i träning men i lopp kan hon bli het och är väldigt svår körd, har rekord 2.35 för tillfället och har sprungit in strax under 15.000. Men tyvärr har jag sålt henne så på fredag åker hon till sin nya familj och jag hoppas att jag får se henne på tävlingsbanorna för hon har mycket kvar att ge! :)
men om du tänker på att du ska betäcka ditt sto med Alfons så tycker jag verkligen att du ska göra det, för mitt sto är somsagt hur snäll som helst och har stått på travskolan här i Östersund och funkade perfekt för det och är även en bra tävlingsindivid! Hon är väldigt fin i kroppen och gör alltid sitt bästa! :)
Det verkar inte vara någon annan här som har fått en avkomma efter Alfons som har gått över A-ponny mankhöjden? Vi fick en mutation tydligen