Oj vad få hästar anmälda!
I både lopp 6 och lopp 9 är det bara 4 hästar med,ska det inte vara minst 5 st för att köra?? 

De ringde mej om snabbloppet för kat B. eftersom det var så få anmälda, jag tackade dock nej.

Är Östersunds listor klara än, måntro? Eftersom Solvallas kom så fort?
Vet inte om det är officielt med 4st i loppen, men på färjestad förra året vid 5årsmästerskapet så vatt det ett montélopp för shettisar med bara 4a anmälda och det va officielt..konstigt att det inte var mer snabbingar anmälda, där uppe finns det ju gott om snabba shettisar och russ.
Varför tackade du Nej Rebecka?

Ja, shit vad tråkiga(lite häst alltså) lopp. Man ser ju att det är fullt i loppen för de lite långsammare hästarna. Kunde inte solvalla försökt skriva ihop de båda lite snabbare loppen för russ? Ser ju grymt tråkigt ut med 4 hästar i vardera lopp…

#5 38 mil för att komma sist :/
Joo d e ju klart långt…men sist kanske han inte hade kommit för det…allt kan ju hända i ett lopp :)
Ooj Dubblett :P

#8 Nej , det är ju såklart sant. Men 38+38 mil för ett dåligt lopp orkar jag inte..

#8 Nej , det är ju såklart sant. Men 38+38 mil för ett dåligt lopp orkar jag inte..

#5 Det är upp till klubben att avgöra om loppet skall göras även om det är mindre antal än fem. Om jag förstått det hela rätt, har inte TR tillgängligt på hotellrummet, så är klubben skyldig att genomföra ett lopp om det är minst fem anmälda till proppen….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# 7 Tråkig inställning !
#13 Vad då tråkig inställning? Skulle du ha åkt?

#13 Tycker inte alls att det är tråkig inställning , jag hade inte åkt så långt med min dotter om jag hade känt att loppet var helt fel , det kostar att åka, bensinen är väldigt dyr.
Det är lätt att hacka på andra när man inte själv kanske är i den sitsen.

#13 Vi brukar åka till Solvalla, trots att det är långt. Men det är när loppen passar, och jag har fler än ett lopp!
Mina hästar har så grymt mycket pengar på sig för sitt rekord så det skulle behövas en megarekordsäkning för att det skulle gå bra. Och det vill jag inte ens.

Synd med så få hästar. Vi brukar åka till Solvalla men den här gången var det verkligen jättedåliga proppar, iaf för mina hästar.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#13, tråkig inställning? Bensin är svindyrt! Snacka om lyx om man kan sitta och åka 80 mil för ett dåligt lopp som om det vore ingenting!
#14. Ja. vi brukar åka till Färjestad 38 mil för oss enkel resa.
#15 Vadå hacka på andra ? Tycker det är tråkigt med folk som har den inställningen!
#16 Synd att vi inte får se dina kanoner på Valla !
# 18 Kul att du åker till Östersund !

#19, japp, har aldrig åkt så långt förut faktiskt :) Annars har vi en maxgräns på 30 mil enkelresa. Men denna gång löste det sig så bra att pappa skulle dit i andra ärenden just den helgen.
#12 Stämmer det att klubben är skyldig att köra loppet om det endast är 5 anmälda??

Tidigare var det snack om att folk inte bryr sig om prispengar, och att man kör för att det är så kul. Men tydligen var det bara struntprat, eller?

Jag skulle inte heller åkt 38 mil enkel väg bara för att någon bad om det, om jag inte ens tänkt anmäla ut i det loppet, som inte ens passar min häst. Fastän det är kul att köra lopp.
Om nu solvalla skriver ut en sådan prop får de väl se till att hemmahästarna startar, för det finns en hel del snabbloppare i Stockholmstrakten, man ska ju inte behöva jaga folk 40 mil därifrån, jaga de som finns på plats istället!

#22 Jag har aldrig sagt det (menar inte att ja känner mej träffad) men ja tror du har rätt, bara struntprat.

Håller med om att 38 mil enkel resa för ett lopp som inte passar en ska man inte lägga pengar på. Det är lätt att säga annat om man inte tar kostnaden själv.
#22, visst, jag tycker det är skitkul och tävla och jag skiter i prispengarna. Men mina föräldrar är inte miljonärer, och bensin är dyrt, DÄRFÖR skulle dom inte åkt 38 mil enkel väg hur som helst. kanske om man haft en chans i loppet, men INTE om man är helt borta! Tänk vad mycket annat man kan göra för dom där pengarna som det kostar, alltså bensinpengarna?

#26, men hur vet man på förhand att man är helt borta? Allt kan ju faktiskt hända i lopp! Jag kan förstå anledningen att det är långt men inte att man är uträknad i förväg (fast jag kanske inte ska tala avstånd med dig Amandah, i Norrland är väl 40 mil nästgårds ;o)
Kan bara tala för hur vi tänker och med tanke på att det finns så lite lopp för de som tjänat mkt pengar över huvudtaget (tex har vi bara ett passande lopp för Iva som tjänat över 40 tkr i maj) så får man passa på att starta i det som finns :o)
#27, jo det förstår jag att man får starta i de lopp som finns med "snabbingarna". Min shettis har bara strax över 10.000 och jag "måste" redan åkta 60 mil för att få lite bättre lop med honom. Har även märkt för de russ som har över 30.000 här uppe har det tufft med lopp.
Men jag skulle i alla fall inte åkt hur långt som helst för ETT lopp i vilket fall, även om det var bra eller dåligt.

#27 Jag har andra lopp, och dessutom när hästarna inte varit som bäst ( pigge med sin hosta han hade förut, och dolly som inte var sig lik på Eskilstuna) så finns det viktigare lopp att anmäla till.
Jag tackade nej eftersom loppet inte passade, det var för långt för ett lopp och jag har andra tävlingar att åka till i maj.
Det tycker jag räcker som förklaringar till varför jag tackade nej! 
jag kan inte förstå varför alla börjar hacka på att Rebecca tackade nej. Tackar hon nej så tackar hon väl nej. That's it.

#30 dig gillar jag! 
#30 Det är ingen som hackar på Rebecka. Det är inställningen som Rebecka och många andra ungdomar och för den delen även föräldrar har. Att det är ingen ide att anmäla för att man kommer ändå sist ! Hur kan man veta det på förhand ? Sen att man tycker att det är för långt att åka till vissa banor är ju en helt annan sak.

#32 Ja men det förstår man väl att man inte kommer ha så stor chans att lyckas få en framskjuten placering om man anmäler ut till en prop som inte passar sin häst? Men däremot om man anmäler ut till lopp som passar sin häst…
ganska logiskt lixom :P

#29 Jag fattar, och hade du skrivit det lite längre upp så tror jag att "inställningsdiskussionen" aldrig hade kommit upp ;o)
#30 instämmer med #32.