Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 2866 ggr
EllaMarine
0

Bäckdalens - pållar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni någon ?

Jag tar licens med Bäckdalens Etna .. ett litet fuxsto, startad
men ej hos dom nya ägarna som jag då känner …

Hon är en het liten dam, men snäll ja, nästan dumsnäll är hon.
Lite lätt för galopp, men lätt att även få ner i traven igen …

Berätta lite om era Bäckdalens - pållar :)

EllaMarine
0

Etna igen :)

EllaMarine
0

Etnis igen .. :)

Ni behöver ju inte kommentera utstyrseln på kusken … ;)

EllaMarine
0

Kommentera gärna hennes steg med .. :)
Hästen i övrigt kan ni ju kommentera :P

FridaSimonsson
0

Etna har jag sett IRL en fin dam med mkt motor, dock lätt för galopp, men kmr bli en kanon travare med tid =)

Jagz
0

Riktigt fint steg :)

EllaMarine
0

#4 Ja .. som sagt, mkt motor, lätt för galopp .. men de ska de bli ändring på får vi hoppas :) Hon är väldans roli att köra iaf :)

#5 Kan man verkligen säga .. det är sånt driv i bakdelen på henne!

amandahandersson
0

Jag har ingen Bäckdalen-häst, men det tävlas flitigt med dom här uppe!

Fam. Bergström har Bäckdalens Atlas, Bäckdalens Athena, Bäckdalens Ninjo, Bäckdalens Monzun, Bäckdalens Carma… Sen hade dom också Bäckdalens Alakazan, och han är den överlägset finaste shettisen jag sett! Han är dock död nu, men ack så fin!!!

Sen kan jag på rak arm Bäckdalens Hero, han är Skellefteå-häst och ägs av en tjej som heter Maja Andersson.

Nu kommer jag inte med någe mer just nu, men det finns!

amandahandersson
0

Kom genast på en till som fam. Bergström har, Bäckdalens Rednex.

linnri
0

Varken har eller har haft en ponny från Bäckdalen, men har haft en halvsyster till Etna .. Dom är lite smått lika varandra, vad jag sett IRL iaf .. Bifogar bild från i sommras.

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Jlu
0

Jag har kört Etna :) hemma då hos dom förra ägarna! Hon är en riktigt fin donna! Hur är det med henne nu :)?

Jag har också skött om en annan bäckdalens häst, Bäckdalens Noblesse. En mycket duktig tjej men men väldigt mkt egen vilja. Hon är dessutom halvsyster till etna.

EllaMarine
0

#10 Det är bara bra med henne nu .. :) Hon pinnar på i träning och på licensen med mig ;) Hur upplevde du att hon var att köra ? Slö ? Pigg ? Låg på som fan ? Stark ? Eller .. en mespropp som man är tvungen att driva hela tiden ? Körde du henne hos Guldhagen lr hos dom sm lånade henne ?

#9 .. Ja, det finns ju en viss likhet mellan dom :) Fast, ponnyn du har på bild verkar vara lite större än Etna .. vad har ponnyn för stam ? Mankhöjd ? Rekord och ålder ? :)

Jlu
0

#11 Vad roligt att höra :)! Jag körde henne när hon stog hos guldhags :) Hon var jättepigg och låg alltid på i träningspassen! När blir eran första start tillsammans :)?

EllaMarine
0

#12 Okej .. som hon är nu då ! :) Men, trixar man lite med bettet på henne går deet faktist tt få henne att varva ner .. men minsta lilla man släpper på tömmarna så ökar hon som fan ;)

Jag vet faktist inte när första starten blir …
Ska kanske påpeka att jag är 17 år och tar bara licens med henne .. ;) Men jag känner tjejen som äger henne, Sanna Henriksson, Bergsåker .. det är hon som ska tävla Etna i sommar :) Så vi får hoppas att det går bra för dom ! :D

Jlu
0

#13 okejokej :) det låter ju bra! Lycka till :D! Och pussa Etna från mig :D!!

linnri
0

Flamman är bara 99 cm hög : )
e. Fireball v.st Polderzicht
u. Ballerina
f- 03
rek. ostartad, kvalad på 3.35, öppnade första 500 3.15, men tjurade i sista kurvan :/ haha : )

~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

CarolaG
0

Det var vi som körde in Etna och som tävlade henne och som sagt hon har massor med motor… Hon vill, vill, vill… 

Vi äger två Bäckdalens hästar själva som ska kvala i år, dock är ingen av dem släkt med Etna. Det är 3-åriga Bäckdalens Nova och 5-åriga Bäckdalens Felicity.

EllaMarine
0

#16 .. Jo det vet jag :) Det var ju jag som mejlade er och frågade er en massa saker om Etna, om du minns … :)

CarolaG
0

Klart jag minns! Glad Men jag visste inte att det var du..

EllaMarine
0

Jaha .. ja det förklara ju saken bättre då :P:) Men nu vet du iaf att det är jag.

[sbergmark]
0

Jag kör Bäckdalens Okey :)

[sbergmark]
0

[sbergmark]
0

MariaA
0

Hej

Det är vi som har Bäckdalensstuteri.

Jätteroligt för oss att det är så många av våra pållar som går så bra på travet.

I går blev ytterligare en av våra pållar kvalad, Bäckdalens Shalimar, han ska tävlas av familjen Bergström.

Vårat stuteri har en egen hemsida: www.backdalensstuteri.se

Lena R
0

#23 Bäckdalens Okej kvalade han med!

Lena R
0

Bäckdalens Shalimar och Ninja v.d Goudakkers före start.

Även Ninja klarade kvaltiden!

[sbergmark]
0

Åh gud där e ju en bild på jag och Okey :D

SkMajs
0

Nemen Skrattande så smickrande och kul att det faktiskt finns folk som känner igen Bäckdalens Hero som då ägs av mig Skrattande haha, må kanske säga . Tack amandah_

SkMajs
0

Bäckdalens Hero har alltid varit väldigt säker i sig själv och är verkligen världens finaste häst! Hans psyke går inte att jämföra med andra.. har tar hem första priset! Jag har kört ponnytrav med honom i 3 långa år.. och jag gillar varje stund med honom. Hans charm och hans kämpar glöd.. han vill verkligen, men ibland går det inte ! hans kropp orkar inte med hans tankar. Men nu på söndag bär det av till Umeå . Första starten för i år. Ett tungt lopp för Hero. Men det har aldrig stoppat honom förut :)

SkMajs
0

Bäckdalens Hero har alltid varit väldigt säker i sig själv och är verkligen världens finaste häst! Hans psyke går inte att jämföra med andra.. har tar hem första priset! Jag har kört ponnytrav med honom i 3 långa år.. och jag gillar varje stund med honom. Hans charm och hans kämpar glöd.. han vill verkligen, men ibland går det inte ! hans kropp orkar inte med hans tankar. Men nu på söndag bär det av till Umeå . Första starten för i år. Ett tungt lopp för Hero. Men det har aldrig stoppat honom förut :)

Emmma
0

#0 Otroligt härligt, fint steg ponnyn har! Sött

emmyhansson
0

Bergstöm har hur många som helst :P

fredrikaa
0

alla          bläckdalens är sååå söta (L)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

MariaA
0

Bäckdalens Shalimar  gjorde sin första start och VANN!!! igår 9/5, på tiden 3.18.

Jag är sååååååå stolt, Stort TACK till Bergströms som är så duktiga på att matcha fram våra pållar, ni är GULD värdaGlad

Bäckdalens Monzun (som ägs av Bergströms) har i dagarna vunnit ett lopp på tiden 2.38Glad

[sbergmark]
0

Grattis :)

amandahandersson
0

#33, Monzun sänkte till 2.39 när han kom 3:a på Umåker den 27e april, han vann på Umåker den 6e maj på 2.41! ;)

MariaA
0

#35, Ok , fick höra det per telefon och minns felSkrattande