Det är ju ingen träning utan en veterinärundersökning :P.

Hm, det är väl ingen direkt normal träning. Används väl i så fall mer i syften då hästen är sjuk/har varit sjuk/ kolla om hästen är sjuk.
äh jag viste inte vad man kallade det men haha ;D

Jag tycker det är knasigt på sätt å vis att träna sådär.. eller asså, på rullmatta då.. tex när hästen travar ska hoven glda frammåt en bit. den gör ju så, men rullbanden är stumma så det blir inte riktigt.. :P
Finns väl travtränare som kör med rullmatta……

#5 joo jag har också hört det
//Mickan
#5 Ja, de är ju proffs och vet väl vad de gör. *stor ironi*
okej :) haha om ja skulle ställa luddan i sån där så skulle hon nog ramla om kull ^^ haha

vi har rullmatta, men dom går inte så snabbt på den.. man kan ställa ställa in den så den lutar uppåt, kanonbra träning och kul trk dom det är med ….
Jag har varit i flera travstall där de använder rullband som en träningsmetod. Dock ej i galopp utan i trav. Lufti Kolgjini har 5 st!, ACL stuteri, mfl

#11 Får de inte vara ute i hage alls? De som rymmer alltså?
Ja, både Tyson och Lufsen är uppväxta med att gå på rullband.
Vi har inget rullband, har skrittmaskin och stora hagar till varmbloden. Förutom på banan, ingen skrittmaskin och små hagar:(
syftade speciellt på en hingst, quick rose (bilden). han slår sönder staketet och drar. han kan heller inte gå i skritten, för han kryper ut..

#13 Vilken liten skit ;)

#13 Vad synd om hästen när han är en sådan gris:( Får aldrig bränna av i hagen.

hm.. visst det är många tränare som har rullband.. om jag skulle ha nått skulle det bara vara ett hästen kunde gå på och fylla med vatten i det.. annars skulle jag alldrig vilja träna på ett rullband.. :P
haha :D

#16 Vi köpte ett sådant rullband "walk on water" eller vad det nu heter, fast vi sålde det ganska omgående till en kollega på halmstadtravet:P Jättebra rehabiliteringsträning för hästarna, hästar som går sönder får ofta gå dit och plaska i vattnet.