Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 2528 ggr
Granit-Jimbo
1

kalla fingrar?

att köra häst på vintern är nog bland det mysigaste som finns! men att frysa om fingrarna är nog det värsta som finns, jag har letat och köpt massa olika vantar för att slippa stelfrusna fingrar men har inte hittat några bra..

Så nu undrar jag om det finns någon som har tips på varma vantar, eller hur man ska hålla fingrarna varma :)

EmmerosCeasar
0

Undrar också, det är så hemskt..

Lova Levin

Jespersen
0

Det kan inte funka att ha sånna värmepåsar i vantarna? Borde funka ganska bra med tumvantar :)

Typ sådana här. Nu blir det ju ganska dyrt att använda engångs varje gång man ska ut, men det ska finnas andra man kan koka och använda igen.

feliciamolin
0

#2 men dem värmer bara ett tag, sen blir dem kalla igen :(

Men det finns ju eluppvärmda vantar men dem är ju inte så behändiga och kostar väldigt mycket !

Kajhugo
0

Hestra tumvantar (skidvantar) och så brukar jag har ett par vanliga fingervantar (stickade eller i fleece) under.

einarsson
0

Jag har trefinger ridvantar i fårskinn, de är underbara på vintern.

[Elsastubin@live.se]
0

#5 vart har du köpt dom då? :)

einarsson
0

#6 Jag köpte dem i en ridsportaffär i Hudiksvall för typ 20år sedan. Men eftersom vi har lammskinn och syr annat till kunder kan vi även sy ridvantar om det finns efterfrågan, problemet är att de blir ganska dyra.

jessssica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte hittat några "finger"-vantar som jag inte blir att frysa i än. Det varmaste förstås tumvvantar, finns mycket bra i sportaffärer o motorsportaffärer.
Problemet är väl att man ofta vill ha pekfinret löst så man kan hålla om tömhandtaget och hålla i en pisk ex. Men det finns kör-trefingervantar i travbutiker! De jag sett kostar dock nästan lika mycket som en hel vinteroverall, men likadana trefingervantar finns hos motorsportbutiker, för skoteråkning ex.

I vinter ska jag nog investera i sådana vantar som bilden visar. Finns i motorsportbutiker, men kan finnas i vissa travbutiker.

Kajhugo
0

#8 Träning ger färdighet, jag kör med både pisk och klocka även när jag har tummvantar.

Benedicte
0

Jag gick innom en militär-typ butik o köpta sama vantar som dom anvender i hären. Ren ull, jättevarma, kan också köpa övertreck som e vattentetta. Jag köpte dom i Norge, men dom borde ju ha nåt lignande i Sverige :)) Du får dom med 3-5 fingrar eller vanliga tum vante :)

thilda-
0

Mitt största problem var att hitta skor som jag inte fryser i.. Jag köpte ett par Graninge kängor på Naturkompaniet som är suuuuper! stort + är att man har livstidsgaranti på att man inte blir blöt om fötterna =) och håller mkt bra! man hinner nöta hål på det innan dom ens läcker vatten :)

o-oliver
0

11# vad kostade dom då?

och köpte du dom på naturkompaniet? :)

thilda-
0

2 - 3,000kr :P

o-oliver
0

oj shit.. ;/

thilda-
0

ah men dom håller väldigt väldigt länge med ;) med tanke på att " vanliga skor" nöter man ju sönder nästan direkt men dessa håller bra många år

HenrietteogMitra
0

Et tips: Kjør med gummihansker (vanlig til engangs bruk) inni de vanlige hanskene, vanskelig å forklare hvordan det fungerer, men det funker ikke!

HenrietteogMitra
0

Det funker mente jeg :P

feliciahayd
0

Jag kör med kirurgvantar under mina vanliga vantar, det håller värmen superbra …