någon som känner igen honom här?
hej =)
Jag undrar om någon kjenner igen denna ponny ??
Han er fødd i 1995 i sverige, og het Monark.
Han er E: vagabond U: Mona-Lisa
Han er rundt 1.30 i høyde og er brun med stor stjerne.
Han har gått trav hela livet tror jeg..
Han bor nå hos meg i Norge, men jeg har veldig lyst og finne ut mer om fortiden hans i sverige.
Nå heter han Monark H. men jeg tror han bare het Monark da han var aktiv i sverige.
Hadde vært utrolig kult og finne ut mer om han ! :D
Jeg vet at han vant femårsmesterskapet i sverige i 2000, mer en det vet jeg desverre ikke om han, slenger med et bilde og for og gjøre det lettere :)
Monark tävlade mycket framgångsrikt i Sverige, tror han vann Baggen också ! Pernilla J här på Ifocus som hade mamma Mona -Lisa och är hans uppfödare, kan säkert berätta mer om honom. Vi mötte honom i lopp flera gånger och jag minns honom som en mycket ståtlig herre ! : )
Här står lite om honom i Blå basen
Men eftersom Pernilla Jobs står som uppfödare så har säkert hon mer att berätta. Hon är med här i fokus fast kanske mer på Gotlandsruss. iFokus.se
Tusen takk for hjelpen ! =)
Jeg har noen seiersdekken fra sverige og det var sånn jeg fant ut om 5 årsmesterskapet. Hehe, ja han er en veldig pen og kjekk herreman ! :) og ikke mist utrolig snill og grei, men alikevel futt i !
Har nå rekord på 1.51 på volte og 1.52 i auto :)
Han har vært veldig fremgangsrik og har vunnet flere storløp og deltatt i det meste av det store norske løpene, men har også gått nordisk mesterskap :) han har alt i alt vært en utrolig flink gutt, han gjør egentlig det meste selv og :)
Herlig læsning !
Godt Nytår 2012 i Norge …
bj / dk
Pernilla kommer nog att svara när hon ser det här…..
Godt nyttår til dere i sverige også …. :)
Ja jeg håper det, det hadde vært kult :)

Ja, det stämmer att Monark är min uppfödning, undan min gamla älskling Mona-Lisa 2524 som också var en duktig travare: rekord 1.55,0, tvåa i Guldstoet 1992, vald till Bästa Äldre Sto 1991.
Jag sålde Monark när han var föl till Zandra Widén, som tävlade honom ett par säsonger. Därefter såldes han till Skåne och vann mycket riktigt Femårsbaggen och Femårsmästerskapet år 2000. Efter en sejour i Småland flyttade Monark till Norge hösten 2006, han hade då rekord 1.53,9. Han gjorde 76 starter i Sverige 1998-2006: 17-7-9, prissumma 28.750 kronor.
Du kan se Monarks registreringsdata i Blå Basen, länk.
Jag hade också Monarks helbror Markis, född 1998, innan jag sålde honom till Norge (2004). Markis har gjort några travstarter (rekord ca 2.16 tror jag) men är numera ridponny, så vitt jag vet. Monark hade också en halvbror vid namn Dynamit (e Hero 324) som travat 1.54,9.
kjempe gøyt og finne ut så mye om min øyensten ! :D
Jeg har hatt lyst og finne ut mer om han omtrent siden jeg fikk han, og hvordan han gjorde det i sverige :)
Tusen takk for hjelpen dere som har skrevet over her ! :)
Har du noe bilder av han Monark fra da han var yngre ?? :)
Hadde vært gøyt og se hvordan den gamle herremannen så ut før, jeg har funnet en del bilder av han, men ikke fra sverige.
Et siste spørsmål, het han bare Monark da han var aktiv i sverige ?
Nå går han under navnet Monark H. men han har et grønt og hvitt pannebånd med navn på og der står det bare Monark.
Et lite bilde av min lille øyensten :)