Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2978 ggr
RussPower
0

Ponnytrav i Norge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

A, just det. ;P
Kommer från norge, jag.. :O

Men jag tycker att ponnytravet i Sveriget är mkt bättre!

Ni har "heldagor" med ponnytrav nestan hela tiden, och ni är på nivå med dom "stora hästerna".
Här i Norge värker det som om dom provar att gömma bort oss, som håller på med Ponnytrav. Skrikandes

Nu ska vi ha en weekend på Jarlsberg Travbane, hvor kuskar ifrån hela norge kommer och vi körar lopp. Och gör massa annat skoj. Skrattande
MEN! Vi har noe i norge som heter "Trav og Galopp Nytt" hvor dom skriver om trav och så där.. men jag har INTE sett ett enda ord om weekenden. Det är för illa, tycker jag!

DNT i Norge har massa at lära från er i Sverige!
All ros til er.. :)

Forlåt at min svenska inte är så bra..
är jo norsk xP

Miii4
0

Hejsan. Jag ska fakiskt dit och hälsa på min förre shettis nya ägarfamilj :) Ska bi kul o kolla hur Norge gör i sitt ponnytrav.

RussPower
0

Hva heter den?:)

AnnaLundin
0

Jag måste säja att ditt inlägg ar väldigt lätt att förstå! Det gör inget att du blandar in lite norska!

SOm jag skrev någon annanstans också, jag tycker det är jättekul att få veta hur det fungerar med ponnytrav i andra länder!

RussPower
0

Tack. :)
Men här i norge har man mkt att göra bättre.. ;D

Miii4
0

Han heter Stix =)

RussPower
0

Stiix! :D Han gör det ju jättebra!
Ska du på weekenden? :) Hon har ju många shettisar! :P
även en kmr ifrån där jag köpte mitt russ.

RussPower
0

Camilla är rätt flink med sina ponnyer .. :)

Miii4
0

Ja han e duktig han, och hon är med duktig för att vara så ung!!! Japp jag ska vara där på helgen o kolla på allt =)

RussPower
0

Hur gammal är hon?:P
Oh, kanskje vi sees? ;)

Miii4
0

Jaa jag vet inte, 8 tror jag. Hennes första år är det =)

RussPower
0

Joo, det skulle jag tro ;)

RussPower
0

Jag så dig miii4 xD Jag låg i teltet på andra siden av..staketet:P röda teltet xP

Miii4
0

Haha där ser man :) Har bilder på dig och Oval. Du kan adda mig på msn så kan du få dom där :)

RussPower
0

Oj, sent svar. ; O Vad är din msn?

Bumbi_Lina
0

Vi har haft Älvåsens Dunder och han har vi sålt till Norge nu han verkar ha det jättebra :D

Bumbi_Lina
0

Det blev lite fel med bilden men det är en bild så att ni vet

Bumbi_Lina
0

och Älvåsens dunder har tagit fina placeringar där första året han var dit han tog några segrar där typ 5-6 stycken och han hade 2.40 i rekord i sverige sen nu i norge har han runt 3.20 så det är lite skillnad

Jessika87
0

norge=) körde en häst som heter rosen som såldes till norge.! du kanske känner till henne!?

Bumbi_Lina
0

nej tyvärr jag känner inte igen det namnet känner du igen Älvåsens Dunder :D???

RussPower
0

Rosen och älvåsens dunder känner jag till ja:)

RussPower
0

Jag funderade på att köpa rosen när hon va till salu, men Stine Elvine KVernberg köpte henne:) Finns i Trøndelag. Och Älvåsensdunder finns i Nord-Norge.. :)

martinasvensson
0

du verkar känna till många russ i norge vet du vem suncisco är?

stuteriess
0

Läs om Sunsisco på http://www.fevang.as/ han är såld därifrån, men dom vet nog var han finns!

martinasvensson
0

jag pröva skriva till dom men det gick inteGråter

Trav_
0

Du har inte några bilder på Älvåsens Dunder eller mail till ägarna?

russingar
0

Är det någon av er från Norge som känner till några av mina avkommor där: Hults Emir. Hults Lämir och Hults Pomir?

RussPower
0

#22 : Sunsisco finns hos Ingeborg Engen.

#25: kolla på www.ponnitravnn.piczo.com han finns i Nord-Norge!

#26: Emir(gått runt 1.57) och Lämir(Gått runt 2.06 tror jag) finns i Nord-Trøndelag, och Hults Pomir(typ 1.54) finns i Oppland och hör till samma bana som jag, Biri.

martinasvensson
0

under vilken länk?

RussPower
0

#28 ;hmm. vet inte vart du kan hitta mail til ingeborg, men om du går på www.ponnitrav.com och söker på Sunsisco ska det nog komma nånting.. =)

detta är ifrån när han var hos Fevang's

;)

StuteriLA
0

Målfrid Garvik, som köpt massor av fina ponnyer från Sverige, vem är det? Finns det nån hemsida? Isabella e: Firth bracken ( avelsto ) är det nån som vet var hon finns?

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar