Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 3020 ggr
marika-J
0

Ni med säkerhetsväst..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu börjar 2012 närma sig med stormsteg och som vanligt är man ute i sista minuten med allt! Där inkluderat det här med säkerhetsväst. Blir tvungen att köpa en som bilden visar då jag inte var klyftig nog att ta extra när dressen beställdes, men har inte haft möjlighet att prova den själv så vet inte hur dom är i storlekarna.

Ni som har, vad har ni för storlek och hur är dom i storlekarna, stora/små/normal?

Tack på förhand!

ErikaAndersson
0

Undrar samma sak, så många olika svar är bra :) kanske gärna t om bild när ni har den på? Glad

Nitro
0

de är stora! jag har xs och då är jag 174cm och ingen pinne direkt :p

Polenta
0

Jag lånade en sådan av en kompis när jag tog licensen, hon hade XS på sin, hon är ca 160 hög och hon är normal hull/kropp lr vad man ska säga medan jag är 173 och smal som en pinne.

Det jag upplevde var att de satt bekvämt förutom dessa plattor på framsidan. De satt liksom i vägen och gled upp.

Nitro
0

har man för stor storlek åker de upp i nacken så man ser ut som ringarn i notre dam, inte så smickrande kanske. Så jag vill ha den så tight det bara går, då sitter den på plats.
Sen ska det vara mjuka plattor fram, de hårda glider upp som Maria skriver.

sofialindmark
0

har en xs och är 168cm lång, jag är ganska så smal men jag tycker att den är bekväm. Ibland glömmer jag att jag har den på mig! Nackdelen är väl som Nitro sa att den åker upp i nacken och det är inte så snyggt, men ryggplattorna går att ta bort om den är för lång i ryggen, fast man får ju trixa lite själv då men det går :)

marika-J
0

Tack för snabba svar! Antar att det inte finns mindre stl än xs? Annars får man väl helt enkelt skicka tillbaka den om den är förstor..

thilda-
0

jag har en sån men med mjuka skydd fram på istället för hårda =)

HagalyckansCornelius
0

#7 är den med mjuka skydd fram bra? :)

Emmma
0

Har inte riktigt koll på de där med vad som är bestämt, men måste man ha en väst med "plattor" för körning?

Tusen
0

En vanlig ridväst är också godkänd. De har mjuka plattor men går ofta långt ner på ryggen. Därför bör man välja en något mindre storlek än som rekomenderas inom ridsporten.

ErikaAndersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är denna godkänd?
Någon som har den?

http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H

Såg nu att den inte länka direkt till västen, men skriv "1631" i sök så kommer den upp. Tacksam för svar!

Rajmon
0

#0 jag har en sådan i storlek xs, dom är bekväma men "glider upp" väldigt lätt så man får puckelrygg och känns lite obekvämt. Jag ska sy fast ett spänne som går mellan benen och hindrar den från att kasa upp, obekvämt eller inte, men någon puckelrygg vill jag inte ha Oskyldig

Tusen
0

#11 Ja, den är godkänd. Det står t.o.m. i texten.

einarsson
0

Någon som har en sådan väst som i inlägg #11? Jag har funderat på en sådan, men undrar om den är bekväm och hur den är i storlekarna.

Emma-Salli
0

Jag har en sådan väst som i inlägg #11 och jag tycker den är väldigt bekväm, nackdelen är väl att den åker upp i nacken p.g.a att den har för lång ryggplatta. Jag är 170, normalt smal och har storlek xs men jag har ganska kort rygg och det kan ju vara därför den åker upp i nacken på mig. Jag kan verkligen rekomendera den här västen men jag tycker att man ska åka och prova västen för att verkligen kolla så att den passar.

Emmma
0

#10 va bra! :) var lite orolig att ja skulle lära köpa två olika, då ja rider och hoppar mycket vill ja hellre ha en väst som är bekväm för det :)

Tusen
0

Montén har ju haft skyddsväst länge och jag kan inte minnas att det varit så mycket skriverier om ont om plats innanför dressen och osäkerhet om vilka säkerhetsvästar som får användas.

Skillnaden idag är väl bara att det tagits fram västar som får användas inom travet men inte inom ridsporten.Obestämd

ostsiv
0

#17 flera av de som skrivit inläggen är långa över 170cm och har vuxit mycket sedan de köpte dressen och ev.red monte´.Så är det för min dotter som nu är 174cm.En ny dress är ju dyr att köpa.Jag ska försöka att sy ut min dotters dress annars får hon inte plats med västen.

Fagre
0

Jag tycker att du ska kolla på Bidermans de har tagit fram en väst som är rätt smidig. Jag provade en sån och den va skön. Nu får ja ju inte tävla längre men ja skulle nog få under en sån i min dress fast ja inte mätte med väst när ja beställde. Ett Tips bara. =)

Tessan08
0

Den med mjuka plattor fram är främst till tjejer då de har lite mer former där fram än killarna och det gör den lite bekvämare :) Min dotter har kört i en sådan under 2011 och hon är mycket nöjd, har inte koll på storleken då vi köpte den begagnad men kan kolla efter.