Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1669 ggr
amandahandersson
0

Boden 29 mars

Årets andra officiella lopp går stapeln på Boden den 29 mars.

**Prop. 1. Ponnylopp
**Kategori A högst 15.000 kr.
1640 m. Tillägg 20 m vid vunna 8.000 kr,
40 m vid 8.200 kr, 60 m vid 8.500 kr,
80 m vid 8.700 kr, 100 m vid 9.000 kr,
120 m vid 10.600 kr, 140 m vid 11.000 kr,
160 m vid 12.000 kr.
Pris: 800-400-275-200-150-(100) kr.
Pokaler 1-3 plac och rosetter till samtliga odiskvalificerade ekipage.
Startavgift 100 kr/lopp, NPTS pg 91 27 57-2. OBS!
Program fås vid ankomsten.

**

Startanmälan: senast måndag 19 mars kl. 16.00.
Hästar i utländsk träning senast kl. 09.00 vardag före startanmälan.
Fax: 0921-544 93
E-post: npts@npts.se Post: NPTS, c/o Christina Hietanen, Råggränd 2, 961 42 Boden
Upplysningar: Christina 0921-544 93, 073-824 02 60

**Hästar i utländsk träning senast kl. 09.00 vardag före startanmälan.Fax: 0921-544 93E-post: Post: NPTS, c/o Christina Hietanen, Råggränd 2, 961 42 BodenUpplysningar: Christina 0921-544 93, 073-824 02 60

williemarrone
0

vilket var det första ?? :P

amandahandersson
0

Solvalla har ett den 25e :p

jonasjo
0

Vi ska nog anm. Sindy O. till det här loppet,hon  står på start,någon annan här som tänker anm.?

amandahandersson
0

Juppe ska iaf inte vara med..

PippiL
0

#4 varför inte?

På klubbtävlingen ni hade stod han 280 m bakom på 1140 m, och 180 m på 1640 m och då vann han. Nu får du ju bara 100 m.
Segern är ju solklar…..Flört

williemarrone
0

#1 ok jag trodde att du menade Bodens andra….Förvånad

amandahandersson
0

#5, då hade jag bara 20 meter tillägg på Sindy O. (rekord 2.45), nu har jag 100 meter tillägg på henne… Det är inte pga. tillägget jag inte anmäler, utan för att han inte har någon chans.

jonasjo
0

#7 Amandah! nog tycker jag du ska anm. till det här loppet fast Sindy står på start…mycke kan hända i ett lopp

FridaSimonsson
0

Japp mkt kan hända;p Sindy är inte alltid på springhumör;P

amandahandersson
0

Nee, det är nämligen så att det räcker med att Juppe kommer 3a så får han inte vara med i ett lopp i Sundsvall som jag tänkt anmäla till. Sen måste Juppe sänka rekordet för att komma ikapp ;)

amandahandersson
0

Men nej, det känns bara jobbigt… Det känns bäst att låta bli att anmäla.

PippiL
0

#11 Men nu förstår jag ingenting. I ett tidigare inlägg skrev du att det var inte viktigt för dig att vinna, bara både du och hästen gjorde ett bra lopp så var du nöjd? Förvånad

Nåja, det är naturligtvis upp till dig om du vill anmäla eller inte, det är inte min eller någon annan att lägga oss i det  Skrattande

amandahandersson
0

#12, självklart handlar det inte för mig om att vinna - men jag vill vara schyst mot hästen och inte ge honom hopplösa lopp. Det är sådant som psykar ner ponnyn och förstör min killes härliga springvilja. Jag tror det är schystast att inte vara med.

PippiL
0

#13 har du långt fram till första häst på tillägg? För då förstår jag om du tycker det är hopplöst. Har dom för långt fram så är det lätt dom ger upp, och tycker det är tråkigt.

FridaSimonsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kålkulla vann på 160 meter tillägg ;p men de var lite kuskpresentation eftersom jag precis hann backa ut han ur klungan, Advocat går bra från slutet : ))

sindy O på bilden : )))

Nitro
0

Vad är egentligen för mycket tillägg?
Jag har startat på 600m tillägg i vinter och vunnit =)

amandahandersson
0

#14, jag vet inte.. Men jag anmäler inte, jag vill inte ha 100 meter tillägg på en 3 sekunder söligare ponny!

Herkules
0

#18, Jag säger som andra - Trav är trav, kastar man inte kan man inte få napp.

Nej, Amandah ryck upp dig!!

amandahandersson
0

Jag vill inte utsätta min ponny för på tok för hårda lopp så här tidigt på säsongen. Hade det varit i  maj skulle jag anmält, men nee.. Just nu snöar det, och vinterbana (upptramad av storhästarna dessutom!) är ingen favorit..
Sen är det av en till anledning jag INTE anmäler, men det tänker jag absolut inte säja här, för det kan ses väldigt olämpligt.

För övrigt går anmälningstiden ut om drygt en timme! Passa på om ni har nån pålle som passar =)

amandahandersson
0

OCH - jag tänker inte tjäna onödiga pengar nu när (OM?) det blir penninghandicap.

_JonnaRoos_
0

HAHA okej då vet alla Amandah!

amandahandersson
0

Ohja, folket fråga ju ^^

FridaSimonsson
0

Jag skulle ha anmält kålkulla om jag inte kört Sindy, vafan, bättre med lopp i kroppen

amandahandersson
0

Juppe har sina lopp, han gick ju kanon på klubbisen så :) Och innan ev. årsdebut på Bergsåker den 21a april så är det ju ev. en till klubbis :)

jonasjo
0

#23 Du Frida!! Jag fråga dig innan jag anm. om du skulle anm. Advocat! men du skulle absolut inte vara med med honom…annars hade jag ordnat annan kusk till Sindy O.  såklart

FridaSimonsson
0

Carina, kör hellre sindy eftersom att jag känner att Advocat behöver mer träning å tid för att änns kunna starta i ett lopp, å sindy är så mkt mer kul å mer framåt än vad han är, så de är ju roligare å köra åt andra :)

jonasjo
0

#26 Okej..men jag tolkade det så att du inte kunde anm. Adde för att du skulle köra Sindy Fundersam

juliapettersson
0

Varför kör inte dottern själv Sindy?

jonasjo
0

#28 Hon vill sluta med att köra ponnytrav Ledsen är hellre intresserad av ridning,därför vi har leasat ut vårat russ Karl-Oskar denna säsong.Men vi har kvar Sindy (Vi leasar henne) har lovat Pernilla som äger henne att vi ska ha kvar henne till hösten..så vi får väl se om Evelina ändrar sig i sommar och vill köra nåt lopp kanske Fundersam

Bilden:

Evelina och Amandah värmer inför Agrialoppet här i Boden-06….

amandahandersson
0

Här har vi då startlistan! Infogar i pdf-format!

amandahandersson
0

Så här på förhand ser loppet ut att uppgöras mellan Sindy O., Bäckdalens Rednex och Bäckdalens Athena från 1640. MEN - akta Busebo Trolla från 1800, en riktigt grym häst som detsutom tränar bra!

8 hästar till start, och Bodens tre snabbaste hästar, Norrskenets Jupiter, Norrskenets Hotrod och Kålkulla Advocat är inte anmälda.

FridaSimonsson
0

Allt kan helt enkelt hända i ett ponnylopp, man ska ine förutspå ngt, jag vet att Sindy tränar bra också ^^ ;: ))

bifogar en bild på advocat när han med lätthet drar av hästarna på uypploppet från 160 meter tillägg detta var under breeders crown

FridaSimonsson
0

hittade en på mig å sindy, men titta inte på mig ^^

titta på snygging ist ^^

FridaSimonsson
0

nu kanske jag är jobbig men när jag sitter å tittar så hittar jag en på mig å sindy från solvalla som ser väldigt proffsig ut : ))

fredrikaa
0

#19 Amandah du gör rätt :=)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Beeea
0

Lycka till alla som ska starta!:D
Jag kommer kanske att försöka fara dit och fota om jag hinner^^

Magdalenaa
0

Amandah, jag tycker du gör rätt som vanligt, det är nog inge kul alls att få 100 meter tillägg om man har en 3 sek söligare polle !!

Du gör som alltid , hästens hälsa före loppen : ) det är så det ska vara ! Räcka ut tungan

amandahandersson
0

IKVÄLL SMÄLLER DET!! :):) LYCKA TILL ALLA KUSKAR!

Bea, om du tar bilder tänkte jag om jag kanske skulle kunna få låna några stycken?  Jag hade tänkt skriva repotage, och dels är jag inte så duktig fotograf, och sen har jag inte fått min nya kamera ännu. Skulle vara jättesnällt om jag fick låna några pics :)

Loppet går kring 20:20, lovar att lämna rapport så fort jag kommer hem!

fredrikaa
0

# 38 hej amandah kan jag vara med dig på travet?

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

amandahandersson
0

#39, jag ska vara med Jenn och Henke, men om du hittar oss är det bara hänga på ;p

fredrikaa
0

40 # Okej men det vore ju bra :D tack du är bäst. , ska till reyna på travet !

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Beeea
0

Självklart får du låna bilder av mig Amanda:)

amandahandersson
0

#42, så bra! :) Jag hör av mig mer när jag sett vilka bilder det är, och när vi vet resultatet såklart ;) haha ^^

Beeea
0

Låter bra:)

mooremoore
0

vem vann?? vilka tider gick de??

Nitro
0

#45 Loppet går 20.20

amandahandersson
0

Loppet går 20.20, precis som Rebecca sa! Jag ska dit NU! :)

ozzkan
0

Nu kan ja då fråga: vem vann?? vilka tider gick de??

Vinka
0

Vann gjorde Bäckdalens Athena- Cornelia Bergström 2:a kom Sindy O. - Frida Simonsson och 3:a Jikas Sue Fia - Therese Hietanen 

Vet tyvärr inga tider…

FridaSimonsson
0

1a: bäckdalens Áthena 2.52,1
2a jag å Sindy O 2.52,4 intre långt ifrån vinnaren ^^
sen vet jag dock inge mer har inte listan här =P

christ
0

Hur gick det för Smevallens Eminent?

FridaSimonsson
0

diskad

amandahandersson
0

1:a Bäckdalens Athena - Cornelia Bergström, 2.52,1g, 5/1640
2:a Sindy O. - Frida Simonsson, 2.52,4g, 3/1640
3:a Jikas Sue-Fia - Therese Hietanen, 2.53,7g, 1/1640
4:a Busebo Trolla - Jennifer Aronsson, 2.38,4, 1/1800
5:a Bäckdalens Rednex - Felicia Bergström, 2.55,6g, 2/1640
0:a Olivia - Sara ML Eriksson, 3.03,1g, 2/1740
d, Telia - Pernilla HIetanen, 7g, 4/1640
d, Smevallens Eminent - Olivia Uggla, ug, 1/1740

Banan står som "något tung", vilket jag håller med om!
Spännande lopp!

jonasjo
0

Grattis Frida och Sindy ni var så duktiga igår Glad roligt lopp att se på när det var så hårt i mål..

jonasjo
0

#44 Bea! vart det några foton igår?

amandahandersson
0

GRATTIS alla som kom placerade nu! :)

Beeea
0

Jo, jag tog lite bilder. Allla blev inte så jättebra men några få är rätt ok. Kommer att lägga ut dem på min pixbox på söndag kväll eftersom jag inte har tillgång till Photoshop förrän då.
Grattis alla ekipage som placerade sig^^ Kul att tävlingsäsongen äntligen är igång!

jenniferaronsson
0

#34 shit va proffsitgt assså!

FridaSimonsson
0

Självklart Jenn ; )