Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 2390 ggr
Maliiin
0

Horseware vs Bucas

Att hitta vintertäcke med helhals är inte lätt! Speciellt inte några med bra passform.

Men nu är det 2 stycken som det står emellan. Shettisarna som ska ha täckena har strl 105 cm i täcken. Och Horseware´s täcken passar dem i strl 95 cm. Bucas vet vi ännu inte.

Så det jag undrar nu är om någon har detta täcke från Horseware:

http://www.stromsbergsgard.se/show_product.asp?artnr=AKBP93&ref=%2Fshow%5Fcat%2Easp%3Fcat%5Fid%3D37%26head%5Fid%3D%26page%3D2&cat_id=37

Eller det här täcket från Bucas:

http://www.frtab.se/bucas-freedom-turnout-extra-helhals/1521-0

Dela gärna med er om erfarenheter och bilder om dessa täcken!

Vet ni om några andra vintertäcken med helhals i storlek 105 så får ni gärna tipsa om dem med :)
För inte kan vi va dom enda som använder vintertäcken med helhals? Hur gör ni med ponnytravare?

PROS
0

Vi har använt Bucas täcken(olika medeller) i många år och är helnöjda med dem,

de sitter bra på ponnyerna och "halkar" inte på sne när ponnyerna  rullar sig,

bucas har dessutom bra storlekar tex, 100,105,110,115,120 osv,

men kan vara något små i storleken o man man gämför med tex,threehorse.

Bucas freedom modellen har jag använt på fölen/unghästar, inte på rakade

ponnyer då jag tycker de inte är tillräckligt varma när termometern visar minus 12 eller mer, men man kan ju då ha ett ulltäcke under,

bucas täckena håller ponnyerna/hästarna torr och fina under.

detta är min personliga erfarenhet,Glad jag rekomenderar Bucas.

[Tjiwi]
0

Jag har några Bucastäcken som jag tycker är bra men som ovan sa, lite små i storlekarna. Mina russ som är stora 127-130 kan inte ha 115, lille Grus numera kanske 120 kan ha dom. Glad

Maliiin
0

#1 Okej men detta är ju 300 gram i så det är tänkt som vintertäcke. Borde ju räcka för det är ju vad vintertäckena brukar ligga på..
Våra brukar ha 105 cm men de brukar också vara ganska rymliga för dem då. 95 blir för litet för dem. Så ska man vara riktigt petig så ligger de nog på strl 100. Men svårt att få tag i det. Så 105 kanske blir bra i bucas då..

#2 Det låter bra Skrattande

Ni får gärna lägga in bilder på era hästar med bucastäcken!

Rajmon
1

vi har horseware och är supernöjd!! väldigt prisvärda och sitter bra!! I somras när det regnade som värt så stod våra hästar ute dygnet runt med ofodrade horsewaretäcken på sig, trots det kraftiga regnet som varade i flera dagar så var hästarna snustorra under täckena!!

sofialindmark
0

Har ett Bucas Freedom på mitt russ och det har funkat väldigt bra!