Nervös!
Brukar ni bli nå nervösa när ni ska tävla? ^^
Kramar /Amandah
(som är uppe upp i ottan för hon int kan sova!)
Jag är skitnervös just nu X)
Ska ju tävla idag, och på söndag, Bodens dubbelhelg.
Jag brukar vanligtvis inte vara så nervös, kanske nån fjäril i magen, men ändå avslappnad.
Huvva… Idag är jag nog mest nervös för Zolle! Han har tränat skitbra, gick 2.26 på banan (han har 2.25 i rekord), vilket å andra sidan inte är i närheten av vad han kan. Han går nämligen skitbra första biten, sen ger han upp sista 500… Men 2.26 är bättre än vad resten av hästarna i Zolles lopp har i rekrod! Han har ju fan vinstchans, de stör mig!!!!!
Sen är det första gången jag har tre hästar till start på samma tätävlingsdag. Lopp 4,5 och 10 ska jag köra idag, lopp 6, 8, 9 och 13 på söndag.
Jag har pluggat som jag vet inte vad för att få in dom där loppet, bliinte förvånade om jag kommer ut med fel häst!!!
Gaah. Nu måste jag gå å lugna ner mig …

Jag är nervös av mig, blev aldrig det förut men senaste året! shit så man håller på och spricka x)
Ska tävla idag på östersund med hanna, är inte så nervös över det då hanna alltid gör sitt bästa och ja litar på de, vi har redan bokat sista platsen för de är dåligt lopp för hanna, finns de bra lopp för henne?!
På söndag ska jag till Dannero med Ginny, och ja e jättenervös! shit x) Hästen tränar så jävulskt bra men på banan tar hon inte i och springer bara och kubbar konstigt, okej hon e lite konstig men ta I kan hon väl gö?;)
Ja e iaf jättenervös för söndag! x)

#1 Tare lungt Amandah ;D

Jag är nästan aldrig nervös inför tävlingar, kanske om det är något årgångslopp eller större lopp:P

Jag är mest nervös när ja står på sidan och tittar på min pålle x)

Amandaah, du kommer nöööta ut den här sidan ^^ hahaha
TÄVLING IDAAAAAAG =) inte speciellt nervööös, vet att jag har kassa lopp såå det göör inge om vi kommer sist, Marina ^^
Sen på kvälleeen blir det partaaaj, hoppas inte jonna är i skafferiet å smaka i dunken? ;) haaaaaahhhhh.
Hm… jag kunde itne somna i natt, å jag vakna 20 ÖVER 8!!!! Mena nervös man får vaaaa!!!
Heja hästarna :D
Hehe* jag är också svinigt nervös inför varje tävling;) Men det slutar då jag sätter mig i sulkyn. Är väll fokuserad eller nått X)

Jag är lite halvt ^^ men de är för oskar för att han har vinstchans;D
Jag är alltid nervös. Men börjar dock lugna ner mig mycket nu! Så som jag var på elitloppet vill nog ingen egentligen vara nära mig (särskilt min mamma som fick stå ut med fräsningar,snäsiga kommentarer och utskällningar.) Men är mer nervös när det inte är jag själv som kör ^^

Jag brukar aldrig vara nervös när jag tävlar….:P Utan bara mera taggad än nervös faktiskt! :) Fast om det är nå speciellt så kan jag vara nervös ibland, fast inte för nervös.
Fast nu brukar jag vara lite nervös när min shettis startar med en annan kusk än mej…:/ :D:P

är faktiskt mest nervös när Jespers hästar startar dom jag selat ut ; )

Brukar inte vara just nå nervös.. lika som #11 mer taggad..

Ibland är jag nervös, om jag har ett bra lopp eller möter bra hästar, men det värsta är att var staketkusk och se ens egna häst tävla, då hoppar man jämfota,

typ samma häär, mer taggad än nervös! Jag bruka vara ervös på morgonen, sen är allt över ^^ haha, fast det är inte ofta.
nu ska jag gå ut och fixa transporten.

Jag är ALLTID nervös, har alltid varit och kommer nog alltid att vara…..när man tävlat typ 6 år och fortfarande är lika nervös så släpper det nog aldrig !? :P

Jag säger som Linnea, jag är ALLTID nervös, har alltid varit och kommer nog alltid att vara. Tävlat mer eller mindre sen 2002 inom travet, och innan det inom ridningen också, ändå nervös jämt. Men jag tycker det hör till på nåt sätt xD

Okej .. jag och Polle är inte ens startklara ännu .. men jag är nervös inför våran debut !! Hur illa är inte de ;P Gud, jag kommer måste behöva en lyftkran som sätter mig i sulkyn .. och klister i arslet och händerna .. annars slutar de illa ;)

Ja, har blivit nu på "äldre" dar xD

det är man väl alltid på ett eller annat sätt, mer eller mindre. Annars vore det väl ingen mening med att tävla. :p
Jag är nervös inför Söndag ^^ Haha! Men de tycker jag man ska vara, lite iaf :) Men när man väl är inne på banan går det över! Har liksom Linnea alltid varit nervös när jag ska tävla, i 7 år alltså ^^

Jag brukar alltid bli mer elr mindre nervös. Ja var nog mer nervös förr.
Fast de skiftar beroende på vilken häst jag kör.
Nej inte nu när man kört så länge… men lite nerver skall man ha inom trav..

jag är bara nervös till o från dagarna innan, men är helt cool när man åker dit o lastar av, skriver in o så.. men sen.. sheet, så nervös att man nästan inte är talbar. spec när jag ska köra ett lopp med ventil.. antingen går det helt skit, annars går det hur bra som hälst o känns jätte fint. fortfarande nervös på samma sätt trotts att jag tävlat på riktigt i nästan 10 år… fast bara kört trav i 4..

Förut var jag supernervös! Jag kunde knappt äta innan jag kört klart alla lopp och gikc inte prata med. Nu kan jag faktiskt äta och det går oftast prata med mig..

Jag blir sällan nervös. Varken till tävling eller annat. Nu har jag tävlat i så många år att det inte känns så mycket längre. Jag tycker bara att det är 100% kul!
Men visst händer det att man blir nervös ibland. Kanske till ett storlopp eller så! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
är ALLTID nervös… mer eller mindre.

Jag blir alltid JÄÄÄTEEE nervös asså:P

Jag är aldrig riktigt nervös, men jag är absolut typ peppad inför starterna(:

Nu ärå jag nervös å peppad ^^ ska gå ner till stallet nu å ta in dom ^^

Jag har alltid varit nervös innan tävling och kommer alltid att vara de =) haha. Går min planering för dagen fel blir de mesta fel när ja e på tävling :P haha. Men har faktisk hänt nån gång att man inte varit nervös också!
jaja alltid lika kul ändå =)

Jag är nästan aldrig nervös när jag själv ska köra, bara om man har vinstchans typ. Mest nervös är jag när mina passhästar startar och man står på sidan om och inget kan göra^^

i volten är jag jätte nervvös!!! jag är även nervös precis när man kör in på stallbacken innan man har lastat av och så… men jag fattar inte vad jag är nervös över….
Jag brukar bli nervös några dagar innan, fast sen blir jag jättenervös i volten :P hehe ;P
Jag var nervös när jag var yngre. Numera är jag aldrig det, tar allt som det kommer och har bara kul :)

De beror vilken häst ja kör

Brukar bli nervös när jag svänger in mot stallbacken, och om jag har bra chans i loppet :) Att vara nervös visar bara att man vill göra sitt bästa, så det är egentligen inte negativt att vara nervös.
Jag är supernervös tills jag sätter mig i sulkyn, då är allt som bortblåst.
#39 Kommer inte ihåg att du var så nervös på Örebro…:P

Nja inte så hemskt nervös. Lite pirrigt är det när de ropar in till vetrinärvolten sen lite när de säger kör och sen på upploppet om man har chans till placering =)
#40 haha nej, anledningen där var nog för att jag visste att jag inte hade någon som helst chanspå placering, inte i något utav loppena :P men det visade sig ju vara tvärtom.
#42 Haha,var så otroligt coolt att ni vann på Lindesberg när du inte ens trodde det själv!
#43 haha jo men hur stor chans har en häst på ett rekord 2.05 att vinna mot hästar som Celine, Iva roll och Alva race, visst de stod långt bak men oddsen var ju inte på min sida :P
Jag tror att det är det enda loppet som jag varit nervös i på upploppet :P Fast det var nog mer adrenalin än nervositet kanske :P

Jag blir aldrig nerövs numera! Har varit med för länge^^
#44 Likt en saga

#45 dags att söka nya utmaningar?
jag tror jag blir "nervös" bara jag ska prestera, spelar inte så stor roll vad det är för något, kan vara ett prov eller vad som helst, blir ändå lite spänd och pulsen stiger. Ju högre förväntningar dessto mer spänd :P
# 47 Samma här ;P
HAHAHa vissa blir det vissa inte så är det väl

Jag blir alltid nervös när jag ska tävla. Även om det bara är klubbdag! Men efter att jag har voltat försvinner nervositeten.

Hmm jag är inte nervös när jag kör mina egna hästar, mest när jag kör ngn annans då e jag nervös för att jag ska klanta mej :P Hehe.
HM.. Jag var nervös i onödan!
Zolle tog inte helt oväntat ledningen, gick skitfint. Jag bara satt och åkte.. Sen tog han två FELSTEG (ni som kört mycket russ vet säkert vad jag menar…) och ett boots rök, sen kom en galop.. OCH VI BLEV DISKADE!
Annars skulle vi vunnit, eller åtminstonde kommit 2:a. För under 2.20 kan han gå, han var så fin igår!
Blir bara så ledsen :( Domarna sa att det räknas som tre galopper bara det är ETT TYDLIGT galoppsteg… Men vad fan… Zolle tog två felsteg… Och gick en galopp.. Sen var det nog för honom?
Vi kommer igen på söndag, då med 140 meter tillägg. OCH med hela boots!
# 52 Vad menar du? Ett galoppsteg kan väl inte räknas som tre galopper?!

# 53 tydligen kunde de det :S

#53, Karin, de såg väl de två felstegen som två galopper, och sedan fick han ju en galopp "till", så de fick det till tre och därmed diskad.

Jag är inte nervös om dt är jag som kör men däremot om någon kör min häst så blir jag nervös för om inte jag kör så kan jag ju inte påverka nåt 
Är aldrig riktigt nervös när jag ska köra, bara spänd. Är mer nervös om jag står vid sidan och tittar på :P Då har man ju lagt ansvaret på någon annan, då vet man aldrig vad som kan hända :P
#53, nej, ett felsteg sågs som en galopp….
# 55 Casandra, jaha, hehe. Nu var jag seg ;P

#59, som alltid, haha nejdå. du är den smartaste jag vet :)
jag brukar inte va så speciellt nervös.. bara om vi "ligger efter" i tids schemat om man säger så :P men jag är nog lika taggad som min ponny :P hon är lite okontrollerbar i bland och min mun är oxå de :P de slinker nog ut en massa svordomar och ett par utskällningar då och då :P fast det inte är meningen :P
Jag brukar alltid vara nervös så att jag inte äns kan äta. Men senast var jag inte nervös konstigt nog, bara innan defileringen.

Jag har kört bort min nervositet i ponnytreav men för storhäst kan jag vara lite nervös ibland..

Jag är aldrig nervös när jag kör Jamira, Fasten det alltid är hennes lopp som brukar bli struliga med trafik problem och allt. Glansens lopp är jag bara nervösa till mellan stallet och def volten! Fasten ja vet att han alltid gör det han ska!!
Men när lillebror kör Glansen är jag HUR nervös som helst! Så fort jag ser startlistorna!!
Alltid Nervös , Alltid men inte när jag väl sitter uppe i vagnen. x)

jag blir oftast nervös när jag selar på och sen när jag har satt mig i vagnen en stund sen när loppet har gått är jag helt fokuserad :)

Jag har varit nervös förra tävingen. Jag är det när det kommer gå bra. Så jag känner direkt. Samma när ture ska ut och köras är jag kanon närvös!

#34 Stina din ljugare! :P Du är ju nervös innan med! haha! ^^

Jag var bara nervös med en ända häst när jag tävla och de var Maraton.. Men nu när man slutat tävla så är de fruktanssvärt att stå brevid.. Jag står alltid och hoppar vid staketet.
jag är bara nervös innan start men det släpper så fort man sätter sig i sulkyn. men jag är asnervös för andra saker
t.ex när jag sitter i klassrummet och ska svara på en fråga.
jag känner hur hjärtat bara dunkar och händerna darrar.
men jag vet inte varför