Prispengar !
Jag har inte hängt med så noga i det där med prispengar/prispremier .
(syftar på shettisloppen) Några säger att det ska vara pengar i vissa lopp och inte i dom andra , och vissa säger att det inte ska vara pengar till dom under 12 år .
Så är det nån som vet så skriv gärna 
För att få ett tillfredsställande svar på denna delikata fråga är det smartast att vända sig direkt till källan och fråga, dvs:

Prispengar till kuskar/ryttare under 13 år är inte tillåtet from. säsongen 2011.
Man kan välja att skriva ut propositioner för kuskar/ryttare över 13 år - då får man dela ut prispengar.
Tex ett kat A-lopp med kuskar 13-15år eller ett montélopp kat B för ryttare 13-25 år.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#2 men kuskar/ryttare under 13, vad får dom? har hört att man slipper att betala anmälningsavgiften?
Men täcken och pokale är väl kvar till kuskarna och ryttarna som är under 13 år? :D

Vad de under 13 år får i pris är, vad jag förstått, upp tillvarje klubb att bestämma. Också om de ska betala amnälningsavgift eller inte.
Man får iaf inte dela ut prispengar eller presentkort till dessa kuskar/ryttare.
Flera frågetecken kommer att rätas ut efter föbundsstämman i mars

#4 Vad jag fattade det som så var det att det skulle vara 0 kr i anmälningsavgift i de loppen som 12 åriga kuskar skulle vara med och köra i

Så här står det på SPTF
2012
I tävlingsverksamheten kommer ponnykuskarna att märka några förändringar redan 2012.
• Barn som är 12 år eller yngre kommer inte längre att tävla om prischeckar eller prispengar. Startavgifterna tas bort för kuskar som är 12 år eller yngre.
• Ponnykörlicensutbildningen kommer att ske i travskolornas regi enligt Svensk Travsports licensbestämmelser.
• Tävlingsdagsplaneringen kommer att skötas centralt.
• Alla propositioner kommer att skrivas centralt.

#6 ja men där har vu ju svaret! =)
Tack för alla svar !