Startlistor Elitloppen
Nu finns startlistorna till Elitloppen ute på SPTFs hemsida.
Det blir kul att se Lufsen II mot Golda Apache. Det kommer nog att bli en rolig faight 
Russloppet kommer nog också att bli jämt och roligt.
Lycka till alla som ska tävla. 

Grattis sophie och pozzi till elitsloppsplatsen!!!!

Det snabba Shettisloppet kommer gå SNABBT!

Tiffy kom med:D japp..

Har man reserver i ponnyloppen? om ngn blir struken så får ngn annan vara med istället?
En lite dum fråga kanske, men är Elitloppet alltid på Solvalla?

Finns inga dumma frågor. bara dumma svar. men ja de körs alltid på Solvalla.

Ja Hejjar på Mathias o Allgunnens Yellow i Lilla Elitkampen!!!!
Jag ställer frågan till Ryttarn, som hade följande kommentar när propparna blev officiella, vidhåller du?:
"Ska detta kallas elitlopp? Det var de jv idiotiska proppar jag sett. Vad är det för elithästar som ligger i detta intervall. Nä, nu är det inte ett elitlopp längre, enbart ett ponnylopp på elitloppsdagen…. pinsamt…. "

Skiit! kan ingen skriva in startlistorna här? jag kommer inte in på sptfs hemsida. har prövat med att bara gå in på startliste-länken. (fick på msn) men neej då.. :P

#10 kolla på ponnytravet.com/nyheter då;)
#10 Varför inte kolla på den arrangerande klubbens hemsida? spts.nu

Jag hoppas att Ekslätts Flying star kommer gå bra:D
Det blev faktist bra och roliga elitlopp tycker jag :)

Jag tycker dte ska bli kul att se STING :) Hade hans helbror innan ju.
grattis till alla som är med!håller på romme ekipagen allgunnens yellow med mathias sjöberg i sulkyn!!hejja!
Hejar ju på POZZI & SOPHIE BOODÉ såklart! Grattis till en plats i elitloppet!

Ramona Mustang, Danielle, Dynamit II?? Okej, ganska förståligt att en 5-åring väljer att stå över Elitloppet men de andra damerna skulle definitivt inte varit med som utfyllnad.

Kanske blir det en Domino seger ändå i Gransjös Kinder. Han själv verkar vara mer eller mindre uträknad ifrån shettisloppet..Han såg väldigt fräsch ut i senaste loppet och han och Ramona öppnade trots allt första 1000m på 2.06.

Jag hejar på Camilla Haglund och Crabaten ja ;)
jag tror inte att man ska räkna bort domino..han är en riktig kämpe som gick 2.09 i årsdebuten utan galopper..
tror att han har stor chans att vinna!!!!

Ja det är klart att jag hejjar på Domino också.

Man vet vart man har sveriges bästa kusks lillasyster, hon tar en lätt dubbel x) (Maija:)

Ställer min fråga igen.. Har man reserver i ponnyloppen? om ngn blir struken så får ngn annan vara med istället?
shit jag kom med :O det trodde jag aldrig
#25 jag tror inte att dem tar in nån ny…men vet inte…
kanske om någon blir struken långt innan loppet….men är inte säker…

Nej anna det skulle jag inte tro!

Jag tror på en stenhård fajt mellan världens tre bästa ponnytravare i shettis loppet. Men måste ändå hålla Lufsen som favorit. Domino är längre ut och Golda med bakspår, första gången jag tror det spelar in i ett shettislopp.
I de andra loppen ser det ganska klart ut, Gransjöns Kinder och Ramona ernst. Men även här har stjärnan bakspår och kan få en jobbig väg fram och då kan Majia ta det hela.

håller också på Crabaten i russloppet.. :)

Tror iof att Tiffy är nog inte att leka med i russloppet heller då hon såg ruskigt bra ut på Åby..
jaha så kevin. Porshage ska köra Joline jade ;) kul kul :P
#25 Fråga 1: Nej! Fråga 2: Nej!

Känns som om loppen kommer bli ganska delade. Ett par hästar drar iväg och sen kommer resten i klunga. Och så några eftersläntare. Jag hoppas hoppas att de kommer ha en genomgång innan starten i russloppet! Här har ponnykuskarna verkligen en god chans att visa hur duktiga vi är på att volta!! Eller göra bort oss…
Vi hoppas på ett nytt världsrekord bland shettisarna. Lite ironiskt att vissa av shettisarna springer snabbare än några av russen..! Nästan pinsamt. Däri håller jag med Ryttarn att det nog inte riktigt är ett elitlopp bland russen…
Lycka till alla som kom med!!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#18 Ramona Mustang var annmäld men kom ej ut pga halvrad!

När vi pratar om Elitloppet (också alla andra stora loppen) det borde vara så att snabbhästarna får framspår!
Jag kan tycka att man borde ta dom snabbaste först oavsett halvrad eller inte pga att det är ett elitlopp för dom snabbaste och då borde dom snabbaste få va med, eller köra med inbjudningar.

#35 Jaha okej.. Ja det stod ju i proppen att hästar med helrad har företräde. Tråkigt, hon skulle ha kunnat tagit Danielles "världsrekord" på 09.1.
#38 Det är Daisy som har det svenska rekordet för äldre ston. Ramona va nära det i Kalmar upptäckte vi när vi kom hem. Det nuvarande rekordet är 2:09,5. Så vi hoppas att vi kan få ett lika bra lopp fler gånger och att Ramona känns lika fin då. 

#39 Danielle är i alla fall snabbaste sto med sina 09.1, så det är världsrekordet. Men hon har inte svenskt rekord för äldre ston då hon bara var 5år när hon sprang det.
#40 oki det var världsrekordet du syftade på. Jag tänkte bara på det svenska rekordet. Då vet vi vad vi har att försöka slå… Vi kommer iallafall att försöka. Extra roligt att hon gick så bra på Kalmar eftersom det va andra starten sen hon kom till oss.
#37 Hur menar du? Skall inte reglerna följas?
#42 Jag tycker bara att om det är ett elitlopp så borde det va för dom snabbaste oavsett halvrad eller inte för då är det ju eliten. Men jag vet att regler är till för att följas och eftersom att reglerna är som så att halvrad åker först så är det bara så. Det va bara en tanke.
#43 Halvrad vet man ju om med tanke på hur man själv anmäler. Självklart håller jag med dig om att de snabbaste ska starta i ELIT-loppet, det ska ska inte vara skräddarsytt för vissa hästar - för andra gången på kort tid…
# 34 Jag håller fullständigt med dig om det du skrev om pinsamt , att vissa av shettisarna springer fortare än vissa russ i det så kallade " Elitloppet "
Det gör väl inget om det finns shettisar som springer fortare… Jag tror publiken vill se jämna lopp, och en upplopps duell.
Men det kanske borde vara ett inbjudnings lopp för de snabbaste i båda kategorierna. Men vem ska bjuda in, och vilket skit snack skulle det bli sen då? Stackars dom….
Om publiken vill se jämna lopp får de nog åka till en annan bana och kolla på ponnylopp. Jag tycker inte att elitloppet är särskilt jämnt i år…en häst med 52 i rek står 40m framför de som har 57 i rek.. 20m framför en som har 09 och står på samma volt med en som har 03..om man kallar det jämnt så vet ja inte hur man har tänkt…shettis voltloppet tycker ja inte heller ser så jämnt ut där står en som har 33 i rek 60m framför en som har 34 i rek..snabbloppet för shettisarna e la d lopp som e nåt sånt där jämnt…

jag ska vara med med min häst chngachoc och mta lufsen och golda apche
Naturligtvis så ser det inte alls jämnt ut på papperet OM man tittar på rekorden. MEN tittar man på senaste prestationerna så kan nog loppen bli mer jämna än du tror.
Jag tror själv att två shettisar gör upp i det ena loppet, men de andra placeringarna ska ju också köras om. Och dom kan lika väl köra varann i galopp och bli diskade där framme. Alla lopp ska köras.
Dessutom så med så tätt startfält ska du också ta dig förbi, utan att bli instängd, utan att sinkas av galopperande ponny osv.
Ser fram emot loppen iaf 
Jag är glad över att jag inte anmälde min shettisgrabb, 2.41 i rekord å 11.175:- ;)

Vi missade ju det tyvärr , var lite synd då my hade 2.37 i rekord och 6550 i pengar *ler*