Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1140 ggr
Liiiiiiinn
0

Vilka??

Vilka stigbyglar är tillåtna i monte?

Mixie
0

Säkerhetsstigbygel.. vet inte om det måste vara böjd kant eller gummsnodd men man får inte ha raka iaf!

//Mickan

Liiiiiiinn
0

#1 oki, är lite knasigt för har bilder från åby i helgen på ett ekipage me helt raka, vanliga stigbyglar:P  slarvig ekipagekontrollant ??

Liiiiiiinn
0

och ett ekipage med säkerhetsbyglar med gummi….

JennyBrunzell
0

man får inte ha med gummi eller raka, bara sånna böjda :) Iallafall förra året.

Liiiiiiinn
0

nä, inte i år heller va ja kan läsa :P

natalie_
0

säkerhets stigbygel utan gummisnodd

linnrisedal
0
Kris_J
0

Det är ju alvarligt att ekipage kontrollanten släppte igenom dessa ekipage på Åby. Som det nu var avlöpte ju allt väl. Men jag tror inte man varit speciellt tacksam för att man blundar för reglerna om något inträffat och någon kommit till skadda pga låt gå mentalitet.

Man måste ta reda på vilken utrustning som krävs/tillåts, man kan ju inte bara fara i väg på tävling och hoppas att det är ok.

Veritas odium paretFörvånad

jessssica
0

Men får man inte ha sånna då som ser helt "vanliga" ut men om det kommer tyngd eller nå på sidorna så fälls sidan ut,  ??

Själv har ja sånna där böjda.:) minns inte vad de heter men

Pingan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man måste ha säkerhetsstigbygel. Jag tror dom heter "australiensk säkerhetsstigbygel" eller nått sånt . :)

Absolut_Luks
0

Aliminium? Är de tillåtna? De är ju hur lätta som helst och har sett många rida monté med sånna.

Cherriese
0

#12 nej! inte nu längre de va tillåtna det förra året fram till september tror jag de var!!

VeronicaP
0

Men är det verkligen bara böjda säkerhtstsstigbyglar som är till låtna , det finns ju även sådan som slår ut om man skulle fastna , det enda jag har hört är att man inte får använda gummivand på stigbyglen  och fasta hela stigbyglar

Liiiiiiinn
0

#9 nej precis, men det är iaf dokumenterat i min kamera:P

LindaBlomberg
0

Jag vet inte hur mng ggr som jag varit i luven om dethär! Tycker att det skall till en SKÄRPNING! På håll och kanter.

jessssica
0

#14 det var det jag mena med…Att säkerhetsstigbyglar som inte hade gummisnodd fick användas, o anledningen till icke gummisnoddstigbyhel var för att man kan fastna o kroka i lättare med gummisnodd stigbygel….men är det alltså enbart de australienska böjda stigbyglerna som får användas??Fundersam

AnnaLundin
0

TITTA I PDF-filen om #2 länkar till, där finns foto på de två sorters stigbyglar so mi dagsläget är godkända!! (längst ner)

Den ena SER UT som en vanlig standardstigbygel vid en snabb anblick, men är det alltså inte!

jessssica
0

Oj ja missade visst den länken jag…:S