Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 355 ggr
Colt
0

tidhistorik

Ni som har russ under 2.00, hur många starter tog det innan dem tog gränsen?
Var dem långsamma i utvecklingen från början? eller var dem bra redan som unghästar?
Skulle vara intressant att höra! =)

Jennie_A
0

Jag vet inte hur många starter som gjordes innan, bara hur gamla de var… Av de vi har/haft så är det som följande:

Gräsman gick under 2 min som 9 åring (började starta som 3-åring). Honom köpte vi när han var 6 år och hade då rek 2.03.

Primusa gick under 2 min som 6 åring (började starta som 4-åring). Vi köpte henne sent på hösten när hon var 3 år

Fantom Roll gick under 2 min på sommaren som 4-åring (började starta som 3-åring). Han startade i alla årgångslopp, och var 5:a i derbyt och 3:a i 5-års mästerskapet.

Lexius gick under 2 min även han på sommaren som 4-åring (började också starta som 3-åring). Han har också startat i alla årgångslopp, och var 2:a i Kriteriet, 4:a i Derbyt och 1:a i 5-års mästerskapet. Lexius gick också under 1.50 som 6-åring.

Iva Roll är jag faktiskt lite osäker med hur det var, men jag tror att hon gick under 2 min som 5-åring (började starta som 3-åring). Hon gick nog typ 2.00,5 som 4-åring eller något sånt. Hon har startat i alla årgångslopp, och blev 3:a i Kriteriet, 4:a i Derbyt och 2:a i 5-års mästerskapet.

Lasius tror jag gick under 2 min som 7 åring, men tilläggas bör att han inte började starta förrän som 5 åring! Han gick i skogen och "skrotade" i 4,5 år innan vi fick hem honom…

Ja det var de 6 av 8 starthästar som vi har/haft som har gått under 2 min…

Colt
0

:) okej!

Nitro
0

Jag har faktiskt ingen aning om när mina gick under 2.00 :P

Andy
0

Russilina gick under 2 min som 9 åring, började tävla som 7 åring.

linnrisedal
0

Dockie gick under 2 minuter som 9:åring alltså förra året. Den gamla kusken blev för gammal då tog jag över, kanse därför. men 1.59,8 gick hon iaf :)

Hannna
0

Petro gick under 2.00 i 12:te starten som 4-åring på våren, Ernst Ravelli i 13:de starten som 4-åring på hösten. Även Varette gick det som 4-åring, men hade väl gjort mer än 15starter då hon startade hela 13ggr som 3-åring. Mareld gick också hon under 2.00 som 4-åring.

Jag tror Linella Ess gjorde det som 5-åring i slutet av säsongen, hon gick i alla fall 2.00 mitt i sommaren i lopp kommer jag ihåg. Började tränas för första gången i maj som 4-åring!

MagganS-B
0

Leilu (Vagabond-Loella) gick under 2.00 som femåring. Hennes avkomma Lanso Ess var ju nära i fjol som 3-åring……2.00. Dom flesta är nog omkring 6-7 år. Jag gör ju 2.00-diplomen till uppfödarna så jag har lite pejl Att gränsen sjunkit är helt klart, russen är yngre i dag när dom "spränger vallen" än för 10 år sen! Och flera av dom har inte gjort många starter alls!

equuleus
0

Equuleus gick under 2-min när han var 11år, var väldigt sen i utvecklingen som 3-4åring men det lossnade rejält som 5åring, sen drabbades vi av skador och liknande nån gång varje år som förstörde i träningen och utvecklingen.

Millaaann
0

Rosalind gick under två minuter i sin 25e start tror jag, när hon var 5år. Arnold tror jag gick det i sin 101e start, som 11åring. :)