Propositioner i april.....
Finns nu ute på SPTF:s hemsida.
Farhagorna många haft att rekordhandicapen skulle försvinna infrias definitivt inte där.
Jag tycker det var spännande alternativ och mycket att välja bland.
Särskilt glad blev jag över idealtidsloppen där även travskoleelever som gått tom silverkurs får starta
!
Snyggt jobbat Rikard
!
Håller med ang idealtidsloppen! Gillar att det kommit fler montélopp också :)
Dock föll inte propparna oss helt i smaken, men det får väl bli att åka ner för rutin och inte placering. ;)
Jag tyckte att det var väldigt passande lopp för våra. Kul att det är lite fler montélopp då jag ska satsa lite extra på det denna säsongen! :)
Ledsen över att montélopp saknas för kat B på Eskilstuna samt INGA lopp för de riktigt långsamma. 600 kr intervaller är ändå rätt mycket för nybörjarhästar och de långsamma. Inte en enda prop, i hela Sverige, för ponnier som springer mellan kvaltiden och ner mot 1.25. Hoppas verkligen att det kommer någon annan månad. 

Halmstad hade 200 p intervall för kat B de Är lite för nya hästar tycker jag i alla fall :D oftast så kanske de inte är så många nya ute på start så tidigt på året.
Själv tyckte jag det var lite tråkigt att påskbomben var ändrad och inte var för pengahandicap i år :(( men så är det , finns ju många hästar i den kategorin som gäller nu där.
Eskilstunas *sakte* lopp var ju även 20 m tillägg för häst som segrat + vid varje 600.
Tyckte de var proppar så här i början på säsongen och även vi har bestämt lite vart vi ska starta och nu blir starten lite senare än tänkt men första start blir självklart i Halmstad :D
#4 Ja, fast jag tycker nog att 600 kr intervaller är rätt hårt för de mest långsamma ändå. Det är ju ett rätt stort hopp från 2.55-2.20.
Och alla är ju inte nybörjare. Det FINNS långsammare ponnyer fortfarande som vill tävla. Men de kanske inte finns så länge till?
Eller om deras propar kommer senare på säsongen så får de väl bara tävla då.
Tycker kanske inte det är så lyckat med två stycken 2.07 proppar på Eskilstuna heller.

Jag hade tyvärr inget passande lopp för min del under april :/ Lite tråkigt att propparna var så lika på Eskilstuna och Solvalla, inget lopp som passar hästar i 2.30- 2.20. Men det blir bara till att trimma vidare hemma.
jag tycker att propparna ser väldigt bra ut. förut har det kunna varit så stora snäpp emellan tids rekorden så att hästar altifrån tex. 2.00 till 2.09 har startat i samma lopp, men som nu på tex eskilstunas så fanns det både 2.07 och 2.00, det blir lite mer att välja mellan, det tycker jag är bra :)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#7 Det fanns t.o.m 2 (!)
2.07-proppar.
#8 jo jag såg det, men den andra var lite annorlunda, den var enbart för hästar 1.50 till 2.10, dock är det ju ungefär så som man anmäler, så jag vet inte riktigt. kanske prop skaparen noterat att det finns många i den tidsgruppen, vet ej
#9 Jag menar att du har rätt många proppar att välja mellan.
#10 hehe jo de gör det, men sen fattas det väl bara att russet får nytt rekord så att man inte har så många proppar att välja mellan längre
haha
Men jag måste säga att det var förvånansvärt få lopp för långsamrussen, för oss som har hästar mellan 2.25-2.55 men som har tjänat över 2000 kr… :/
Men men. Vi får väl åka på rutin och träna att stå still i transporten i stället och inte ha allt för höga förhopningar när vi anmäler till en 2.20 prop… :)
Jag är oxå besviken över att det inte finns lopp för de långsammare russen och framförallt för de ostartade russen. Jag hade ju hellre sett att intervallen loppen hade varit stängda vid ett visst antal pp…. Just för att man ska kunna anmäla ostartade dit…. Men, men… Vi får vänta tills det finns passande lopp att ta ut vår ostartade 3-åring……
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Har jag missuppfattat hela grejen, eller betyder prispremier utdelas enligt prispoäng att det är prispengar?
pp är det hästens intjärnade pengar?

#14 Ja.
#4 Jag kan förstå att man meckat om påskbomben, det har varit på tal länge men traditionens makt har varit stor. Som proppen set ut de senaste åren så har halva fältet i princip varit utfyllnad utan chans att vinna. Innom VPTS finns "ohyggligt" många hästar strax under 2 minuter så jag förstår fullständigt att proppen ser ut så. Äntligen har man sett till hur hästarna i klubben ligger först, innan man skriver ut påskbomben……
Sedan upplever väll jag att Aprill oftast har varit en månad med proppar där de alra långsamaste hästarna och "0 hästarna" inte haft många proppar. Det är ju ganska tidigt på året och anmälningsviljan till de alra långsamaste loppen brukar inte vara så stor.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#16 Jo men de är så typiskt nu när vi kan åka i år ;)