Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1380 ggr
ryttarn
0

Tips till Färjestad den 19/5

Då ryktet säger att det blivit någon miss så att tipsen inte kommit in i programmet presenterar jag de här. Ni som ska till Färjestad kan ju ta med och se hur rätt eller fel jag harSkrattande

Tips till Färjestads ponnytravdag den 19/5

Lopp1

Dagens första lopp har en ganska klar vinnare tror jag. På Sundbyholm den 6 maj vann Ivanhoe Av Friheten enligt uppgift väldigt övertygande. Montén på Åby är iof en liten plump i protokollet men har antagligen ingenting med trav i vagn att göra. En liten outsider kan vara Tit-Ut om Alexandra lyckas tygla denna ibland lite bångstyriga ponny. Fort kan han gå, det vet vi, men vill han?

Mitt tipps: 5-2-1

Lopp 2

Skulle tro att det återigen, precis som på Sundbyholm, blir en kamp mellan Vit Korall och Johannebergs Lexus. Denna gång har Nicole bara 20 meters försprång framför Cecilia så det kan bli riktigt hårt. I söndags van Cecilia och Lexus på Åby, frågan är om det blir en vinst för ekipaget idag också?

Mitt tipps: 2-5-4

Lopp 3

I detta lopp finns det en toppfavorit. Hade det varit spel på detta lopp hade man nog knappt fått tillbaka pengarna om man satsade dom på Lina Scot. Hittills två starter och två vinster, finns ingenting som motsäger att det skall bli en tredje. Som god tvåa tror jag hults Admir. Hemmahoppet står nog till Ola som var helt överlägsen i vintras på istraven. Frågan är hur utvecklingen varit sedan dess.

Mitt tipps: 10-13-4

Lopp 4

I detta lopp tror jag att Pärito tar hem det men kan bli utmanad av Katrinebergs Betty som såg väldigt fin ut i sitt kval för några veckor sedan.

Mitt tipps: 8-4-7

Lopp 5

När det gäller denna ”noll” klass är det inte lätt att tippa. L.A. Miramis har farten, frågan är hur han uppträder i ett fullt startfält. Louise visade i vintras att hon är stadig på tider under tre minuter. Så mitt tipps är att Miramis tar det före Louise.

Mitt tipps: 5-2-4

Lopp 6

Detta kan bli dagens tätaste lopp. Flera riktigt bra hästar. Karismas Universum har varit mammaledig och såg lätt och ledig ut i kvalet, Anna Sjöblom och Celtic skall man inte räkna bort, även om det inte blir lika lätt som förra året, Lakritsa avslutade förra året på bästa möjliga sätt. Mitt tipps blir att Karismas Universum vinner tätt följd av Celtic och Lakritsa.

Mitt tipps: 3-5-4

Lopp 7

I detta lopp tror jag att Maxwell plockar hem den blågula segerrosetten strax före Månstorps Inferno. Maxwell vann överlägset på Solvalla för en vecka sedan men får här lite tuffare motstånd En outsider kan vara Goliat som gick nytt rekord i senaste starten och tycks vara på G.

Mitt tipps: 1-2-7

Lopp 8

Dagens snabblopp för kat-B har en stor hemma favorit. Skärmnäs Pigall har haft missflyt med inställda lopp och hosta under våren men gör nu sin premiärstart för Rebecca Dahlén. Den stora utmanaren blir säkerligen Tejas Monita som vann senast hon sprang framför en vagn. Men håller sig bara ”Pigge” till rätt gångart tror jag han blir svårslagen

Mitt tipps: 6-8-7

Lopp 9

Detta lopp kommer troligen vinnas i ganska överlägsen stil av Make My Day. Han står bra till i loppet och skall om allt går vägen ganska snart komma till ledning och sedan hålla den. En utmanare kan vara Muztang som visade förra året att det finns fart i Paratsonen.

Mitt tipps: 5-10-9

Lopp 10

I detta lopp kommer vi troligen se Betsie ganska snabbt ta kommandot. Den stora frågan kommer vara om Colt hinner i kapp. Turbo med Åsa Danielson i sulkyn är väll outsidern som skulle kunna ställa till det för de båda andra. Men mitt tips är att Betsie avgår med segern.

Mitt tipps: 3-11-8

Lopp 11

I detta lopp kommer den stora frågan vara hur Julius II klarar av att gå i ledning. Att Rebecka och Julius tar starten är jag ganska övertygad om och klarar ekipaget av att hålla tempo kan det bli knivigt för tillägshästarna att hinna ikapp. Lilla Ross Man gillar inte långa tillägg men lyckas Jonatan hålla ihop honom till rätt gångart så kan det gå undan. Blixten Bonanzasson gör comeback i ny regi. En häst med oerhört mycket kapacitet som oftast har sig själv som sin värsta fiende. Även Patrons Trott gör comeback, detta efter långt skadeuppehåll. Tvåan från elitloppet 2006, Alban, kan i sina bästa stunder, så lättippat är det inte. Mitt tipps är att Julius vinner före Lilla Ross Man och sedan hoppas jag Blixten kan blixtra till och ta en tredjeplats.

Mitt tipps: 2-8-9

Lopp 12

I detta lopp tror jag att Ivanhoe Av Friheten tar sin andra seger för dagen, vet faktiskt inte vem som skulle kunna utmana. Melissa som kommer tillbaka efter ett fölår kan om allt stämmer plocka en andra plats. Solkullens Arielle gick bra under vintern, frågan är hur mycket hon vässat formen?

Mitt tipps:2-8-6

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Colt
0

Hoppas du har tippat rätt!! :D

Nitro
0

Tackar för förtroendet ;)

Teja-Bea
0

Ryttarn.. Jag och Pirita kommer ändå…!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

oskarflorhed
0

När  börjar tävlingarna ?? pauser??

Nitro
0

#3 Hur kan det vara möjligt? :S

#4 Tävlingarna börjar 12.10. Det är det enda jag vet.

natalie_
0

hahha ojjoj sputte får ett hårt lopp han har spår ett i lopp två 3,11 i rekord

Jennie_A
0

#5 Hon kanske ska träna…

ryttarn
0

#3 Skulle påverka tipsen till lopp 10 ganska väsentligt…..

Jerker Klang,

www.isil.se

JennyBrunzell
0

#8 Hon är med i mitt lopp med, i lopp 4 :) Får man starta om man har stukit sin häst veckan innan för: ej tävlingsmässigt skick för dagen och fått 2 dagars anmälningsförbud? bara undrar.

Colt
0

#9 Nej…inte enligt måldommare. Men jag vet inte om de gjort undantag?

JennyBrunzell
0

#10 Okej, då vet jag!

ryttarn
0

#9 Vet bara att det var mycket speciella omständigheter på Åby i söndags som gjorde att Pirita ströks i lopp 5. Men vad jag vet så innebär 2 dagars anmälningsförbud följdstrykning i redan anmälda lopp. Mycket möjligt att det finns undantag som jag inte känner till.

I lopp 4 tror jag inte Piritas eventuella närvaro påverkar utgången på topp 3, i lopp 10 har hon med slutstriden att göra….

Jerker Klang,

www.isil.se

Jennie_A
0

Får du 2 dgrs anm.förbud så är du automatiskt följdstryken till de lopp du redan är anmäld till…

jessssica
0

#6 ja Hejjar på dej Nattah ändå Räcka ut tungan

natalie_
0

#14 hahha tackar jessica DET kan nog behövas:Dmen det är lång distans iaf=Dså mkt kan hända…men kör vi bara felfritt blir vi som sämst 6a!men johannesbergs lexus är en stor konkurent!

Nitro
0

#15 Haha, ja konstigt att ni blir sämst 6:a när det är 6 st med i loppet ;)

natalie_
0

#16 hahha javisst=P

jessssica
0

Ja :) O Om det är 1 struken så får ni ju pris ^^^:P:P om ni inte blir diskade..;D

natalie_
0

hahha ja jajja=P

JennyBrunzell
0

#12 #13 Okej då vet jag. Tyckte att det lät konstigt om hon skulle fått starta. SES IMORGON ALLA OCH LYCKA TILLLL!!!!!!!!!!!!!

Teja-Bea
0

Det var inte vi som strök för "ej tävlingsmässigt skick". Det var banans personal som själva ändrade till det efter att vi strukit henne.

Eftersom det på resultatlistan då stod felaktig strykningorsak så har detta retts ut med huvuddomare så nu står allt rätt till. =)

Vi ses imorrn alla som ska dit!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

muskot
0

#21 Vad strök ni för egentligen då?

Jennie_A
0

Det är väl bara två strykningsorsaker som inte ger 2 dgr startanmälningsförbud (=även följdstrykning de lopp hästen redan är anmäld till) vad jag kan komma på, och det är sjuk kusk eller transporthinder…

Nitro
0

#23 Tydligen fungerar Övrig giltig strykningsorsak som en anledning till att inte få 2 dgr. Det visste jag inte.
Pirita gick för övrigt fint idag, nytt rekord dessutom!

Jennie_A
0

#24 Tack, den kom jag inte på :o) Skulle vara intressant att veta vad det kan innebära…