Foder
Är det någon här som ger sin ponny " Krafft ponny " elr vad det nu heter ? =) Elr vad ger ni era hästar ?
jaa våran zorken går på krafft ponny.jag tycker det är en super blandning!det är iaf att rekomendera.

Jag använder inte det då jag tycker att det innehåller 'ingenting'. Jag föredrar Krafft Groov.

Jag använder Kraft Sport

Krafft Ponny är väl endast att rekomendera om man har VÄLDIGT höga värden på sitt hö, annars är det inget att ha.
#4 precis!

Min Mira får KRAFFT blå/gul havre, KRAFFT lusernmix, KRAFFT miner vit, KRAFFT Oil

Våra ponnyer får Kraft grov
min pålle får kraft ponny 300gram. och betfor och 2kg hö

Våra ponnier fick alltid Krafft ponny i ca 7 år, men vi fick problem med förvaringen, fodret började mögla då vi inte kunde ha det i en silo, så nu får dem Krafft Groov sen kanske 3 år tillbaka.
Mina får Krafft Ponny + havre! Alldeles utmärkt fungerar det, min shettis går som aldrig förr!
#11 Märkte du någon skillnad när du bytte från ponnyn till grooven?

Mina äter krafft groov och sport

#13 Alltså nej, det kan jag inte påstå.
Men det ska tilläggas att de flesta ponnierna inte utfodras med kraftfoder i mängder under sommaren inte under vintern heller för den delen, bara då de blir körda. Vi har så mycket gräs i hagarna och bra hösilage. De få ponnier som står inne får dock lite krafftfoder varje dag.

Min ena ponny åt krafft ponny förut, sen bytte vi till krafft groov 125, då tog hon 3 raka segrar:D

Mina ponnyer får Eggersmann ekologisk müsli och pellets, golden mineral, samt fri tilllgång på grovfoder Mängden kraftfoder beror ju på vad hästen gör, de som inte behöver det får bara mineraler.

Våra får betfor, havre och mineraler. Tycker de fungerar bäst på det. Har genom åren även provat pellets i olika former men har aldrig varit nöjd med det.

Våra får hösilage, havre, Bailey´s Oat Balancer (ett engelskt myssli foder för tävlingshästar) samt vitlöksolja och cikoriasalt.
okeej :)

#20 Vart får ni tag på det engelska fodret?
våra får Solvalla..

#23 Vi köper det direkt från importören i Strömsholm och är även återförsäljare på fodret.

min får havre + korn kross och mineraler, sen får han nästan alltid morötter och äpple till det. sen får han en tuss hö morgon och kväll pga att han har tillräckligt med bete i hagen. Stoet som är helt ur kondition just nu får bara hö + morötter och äpplen.